Hemcinsler biyolojik olarak aynı türden bir primat alt grubu
olmayı ifade eder. Hemcinsler özel anlamla "insanı" ortaya koyan
türdür. "İnsana" gelene kadar insan olmazdan önceki yaşamlarıyla
türsel atalarımızı ifade ederler.
Hemcinsler gelip geçici günlük durumlar içinde sürü olarak,
grup olarak ve tekil olarak avcı toplayıcı bir yaşam sürmüştürler. Groteskti
düşünce dediğimiz bir mana anlayışları vardı.
Hemcinsler üreten ilişkiyi ortaya koyana kadar avcı
toplayıcılık yaptılar. Bulduklarıyla yetindiler. Çok zor şartlar altında
hayatta kaldılar. Günlük besleniyorlardı.
Hem avcıydılar hem avdılar. Avlanamadan barınma alanlarına
döndükleri de oluyordu. Leş, börtü böcek, ot, kök, meyve, yemiş gibi
çevrelerinde ne buldularsa yediler.
Hemcinslerin avcı toplayıcı yaşamları totem dönem içinde de
sürdü. Ne mülkleri vardı ne mülk vardı. Belli bir bölgede savunma içinde, yaşam
mücadelesi veriyorlardı.
Zaman zaman av peşinde ya da mevsimsel değişmelerle göçerlik
de yapıyorlardı. Hemcinsler izole bir alanda yaşamakla düzenli grup hareketi
salınım çevrimleri ortaya koydular.
İzole alan depo edilen çevrimlerle bir kültürü ortaya koyan
totemi alandı. Totem dönem daha çok güce değil kültüre boyun eğen bir yaşamdı.
Totem dönem kendisine özgü değişip dönüşmeleri içinde
gelişmeci bir tarihin ortaya çıkması olacaktı. Totem dönem hemcinsler tarihinde
bir doğumdu (milattı).
Hemcinslerin uzun bir totem dönem öncesi avcı toplayıcı
yaşamları vardı. O dönemlerde on üç kadar birçok insan biçimli (antropomorfist)
türler ya da şimdiki tanımla "insanımsılar" vardı.
Bugünkü insan dediğimiz türümüz homo sapiens denen bir türün
sosyal, kültürel ve biyolojik evrimiyle ortaya çıkmışlardır. Örneğin, az da
olsa bu insanımsılardan neandertallerin genini taşımaktayız.
Hemcinsler izole bir alanda avcı toplayıcı gruplar olarak
yaşamakla izole alanın üs sel durumları içinde gelişmeci ve kültürel müktesebatlar
la oldular.
Totem alanda düzenli avcı toplayıcı enerji çevrimleri ile
transferci kolektif alan ve kolektif gücü ortaya çıkardılar.
Düzenli ve kapalı "totemi sosyal alan çevrimi" totemiler
avcı toplayıcılık hareketi ile dış dünyaya açıyordu.
Dış dünyaya yine "kapalı" ve kendi "totem
bölgesi içindeki" doğal çevre ve doğal çevre kaynaklarıydı.
Çevre kaynakları "totemi sosyal grubu"; "totem bölgesi" dediğimiz dışa açıyordu. Yani totemi sosyal alana göre dış, yine kaynakları olan "izole bir doğal bölgeydi".