Bodrum kültür-sanat festivalindeydik
2. Uluslararası Pedasa Kültür ve Sanat Festivaline katılmak üzere Bodrum’a gittik. Kültür Sanat adına Bodrum’a bu ikinci gidişimizdi. Uzun bir yolculuktan sonra 30 Nisan sabahı Bodrum’a ulaştım. Asıl amacımız kültür sanat programında Yozgat’ı temsil etmekle birlikte ikinci gayemizde şair-yazar dostlarımızla buluşmaktı.

Bodrum öğretmen evinde dinlendindikten sonra Tokat ekibiyle birlikte kalacağımız otele (Flora Otel) geçtik. Tokat’tan Ahmet Divriklioğlu, Remzi Zengin ve Selahattin Güler’le Arkadaş olmuştuk. Kısa zamanda otelin lobisi gelen konuklarla dolmaya başladı. Tanıdığımız dostların yanı sıra tanımadığımız ancak isimlerini bildiğimiz şair-yazar dostlarımızda birer ikişer gelmeye başlamışlardı.

Ankara’dan Mehmet Nuri Parmaksız (İLESAM Başkanı), İsmet Bora Binatli, İmdat Gümüş, Pakize Altan, Şakir Susuz, İsa Karatepe: İstanbuldan, Yurdagül Özer, Baki Çetin, Mücella Pakdemir: Adana’dan Bakir Yıldırım, Mansur Ekmekçi, Halise Tekbaş: İzmir’den Ziya Öğütcan, Halit Bilen, Eyüp Göksu, Varol İnce Saraç, Isparta’dan Melahat Ecevit, Fatma Uçarlar, Zeki Çelik: Mersin’den Abidin Güneyli, Antalya’dan Nuray Dolunay, Halil Karacan, Arslan Bayır, Necati Uçar, Kütahya’dan Aydın Enginer, Aydın’dan Şükrü Öksüz, Ergün Gül, Mehmet Orhan, Abdülkadir Güler, Bursa’dan Süreyya Kaya, Nurten Gürçağlar, Şaziye Çelikler, Sivas’tan Kemal Işık, Sakarya’dan Muammer Kılıç, Osman Erdoğmuş.

Diğer İllerden Osman Gökçe, Hüseyni Güler, Bekir Dağsever, Hasan Mirza, Gülay Birk, Vahit Aköz, Şahin Karaman, Muammer Kılıç, Erol Özkaplan, Abdullah Satıoğlu, Fatma Satı, İbrahim Uçar, Kemal Işık, Ali İrşadi, Bircan Tüfekçi, Ülkü Korkmaz, Serdar Karlıva, katılımcı konuklar arasındaydı. 100’e yakın şair-yazar-Gazeteci, şiir yorumcusu, ressam sanatçı vardı.

Herkesin gönlünde yatan: “Festival Bahane dostluk şahane!” düşüncesiydi. Dostlarla buluşmaya geldik diyenler çoğunluktaydı. Programın ağırlıklı olarak yükünü Konacık Belediyesi, Konka Serdar Karlıova, Bodrum Sanat evi Florya Otel ve Emekli Öğretmen Şaziye Çelikler üstlenmişlerdi.

2. Uluslararası Bodrum Pedasa Kültür ve Sanat Festivali Komitesi: İbrahim Uçar, Şaziye Çelikler, Bülent Akkurt, Miyase Karlıova, Erol Özkaplan, Nusret Turan, Çiler Çelikler, Ahmet Can Baba, Feriha Barış, Gülsen Yontarlar ve Gülay Birk’den oluşuyordu.

Birinci gün akşamı Flora Otel’de şiir dinletisi yapıldı. Sevgi-Saygı-Birlik beraberlik şiirleri okundu. Sıcak bir kaynaşma yaşandı. Ben’de Tokat Grubuyla ve Bursa’dan Süreyya Kaya ile birlikte Salondaki yerimi almış, programı takip ediyordum. Sıram gelince Bozok Yaylasından bir selam söyleyip “Ağlama Ne olur?” şiirimi okudum.

Gece geç saatlere kadar şiir programı devam etti. Oda arkadaşım Tokat’tan şair yazar emekli öğretmen Ahmet Divriklioğlu idi.
Kısa bir sohbetten sonra dinlenmeye geçtik.

İkinci gün Bodrum sahillerinden adalar istikametinde tekne turana çıktık. Masmavi Ege denizinin berraklığı içimize ilham olup akıvermişti.

Bodrumlu Sanatçı Mehmet Can anısına ve “Bodrum’dan ilham aldık” konulu bir şiir yazmamız istendi: Kolemi elime alıp düşünceye daldım ve “Bodrum sahilinde seni beklerim” notuna düştüm. Bu yazacağım şiirin ana temasıydı.

Keyifli bir tekne yolculuğunda arkadaşlarla muhabbet edip yeni dostluklara da yelken açtık. Hava güzel, ortam güzel, deniz duru ve masmavi, heybetle bize selam duran adalar istikametinde gidip geri dönüş yaptık. Sonra Bodrum Kalesi ve Yazarların imza töreni gezildi.

İkinci günün akşam programına şahit cenazeleri damgasını vurdu. Şehitler için saygı duruşundan sonra vatan-millet-kahramanlık şiirleri okunarak eğlence programı şehit yasına dönüşüvermişti.

Öyle ya memleketin bekçisi şehit mehmetçikler toprağa verilirken biz orada eğlence yapamazdık.

2. Uluslararası Bodrum Pedasa Kültür ve Sanat Festivali yeni dostluklara, yeni arkadaşlıklara yelken açan bir program olarak hafızamda yerini alıvermişti.

Bu festivalin gerçekleşmesinde emeği geçen insanlara teşekkür etmeyi insani bir vazife olarak kabul ediyorum. Emeklerine, yüreklerine sağlık, Tarihi ve turistik güzelliğe sahip olan Bodrum’un dünyaya tanıtılmasında, kültürünün yaşatılmasında bu tür programların etkisi olacağını düşünüyorum.

Bu nedenle de Konacık Belediye Başkanını Tebrik ediyor Bodrumlu arkadaşlarımıza da çalışmalarında başarılar diliyorum. Ayrıca otel ve yol arkadaşlığı yaptığımız Tokat ekibine de selam ve saygılarımı sunuyorum.
Ahmet SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER VE YAZARLAR BİRLİĞİ BAŞKANI

( Bordum Kültür Sanat Festivali başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 6.05.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu