-Kitap:
Dinimizin temel kaynağı olan Kur’an-ı Kerimdir. İnsan ve toplum hayatının her
alanının sınırları kitabımızda çizilmiştir. Diğer semavi kitapların aksine
insanlar tarafından tahrif edilmesi mümkün değildir. Kesin olarak bilesiniz
ki bu kitabı kuşkusuz biz indirdik ve onu mutlaka koruyan da yine biziz. Hicr
9)
Kutsal
Kitabımızın yaşayışımızı doğrudan düzenleyen ayetlerine ahkam ayetleri
denmektedir. Kaynaklara göre bu ayetlerin sayısı 200-800 arasındadır. Hüküm
(ahkam ) ayetleri hakkında insanların kafalarına göre yorum-bana göre, bence
gibi-yapmaları çok tehlikeli olup küfre düşme tehlikesi taşır bu sebeple
dikkatli olmak gerekir.
Bilmemiz gereken başka bir husus ise; Allah-ü Teala (cc) nın bizleri
sınırları belli olan haram-helal, iman-küfür arasında serbest bırakmış
olmasıdır.
Sünnet: Sünnet İslam dininin ikinci unsurudur. Peygamber
Efendimizin (sav) söz(hadis) ve davranışlarının (sünnet) ortak adıdır. Sünnet
dini hayatımızda son derece önemlidir. Neden? Çünkü Allah-ü Teala( cc) Kur-an-ı Kerim’de Peygamber Efendimizin (sav)
kişisel arzularını göre konuşmadığını (necm 3-4) ve söylediklerinin vahiy
olduğunu bildirirken Al-i İmran suresi 31-34 ayetlerinde Peygamber Efendimize (sav) itaat etmeyi kendi
emretmektedir. Dolasıyla Allah’ı (cc) sevmenin yani Müslüman-mümin olmanın yolu
Peygambere itaat etmektir. Bu bakımdan İslam geleneğinin ikinci en önemli
unsuru Sünnettir. Müslüman ve Mümin olan kişinin kesin olarak kabul ve itaat
etmesi gereken budur. Peygambersiz din olmaz.
İcma: Bizlere icma-i ümmet olarak öğretildi. Yani hakkında kesin
hüküm olmayan konularda ümmetin icması edille-i şeriyyeden birisidir. Ümmet
derken hiç kimse bugünü kastetmez. Kastedilen çoğunlukla sahabe
uygulamalarıdır. Ehl-i Medine’nin uygulamaları-Maliki mezhebi başta olmak üzere
hadis ve sünnet geleneğinde sened kabul edilmiştir. Bunun en büyük sebebi sahabelerin Peygamber
Efendimizden(sav) duydukları her söze kayıt ve şartsız iman etmeleri ve
hayatlarının her anında Peygamberimizi (sav)örnek almalarıdır.
-Kıyas: Kıyas yani ictihad. En basit ve yalın ifade tarzıyla
Ulema hükmüdür. Mezhep imamları ve müctehidlerinin hakkında kesin hüküm olmayan
konularda verdikleri fetvalardır.