UYUDUNMU

Bu Hikayenin özeti son kısımda yazılıdır.

Ortak tanıdık yok, tanışma şansım yok. İletişim zor o yıllar zor yıllardı. İsmini bile zor öğrendim. Evini önündeki pitbul yolda yürüdüğünde gölgendim, zamanında güzel yazımdan başka bir şeyim yoktu. Düşündüm. hakkında bildiğim tek şey okulun ve oturduğun  evin adresi. Okulda  ortak  tanıdık kimse yok tamamen ayrı dünyaların insanları durumu ama kafama takmıştım aşık olmuştum.  Bayramları tebrik yollanan kartlardan aldım. O zamanlarda imkanlar sınırlıydı. Güzel yazımla uyudun mu yazdım. Sadece adreslerimiz vardı. Kart ın  üzerinde. Bayram üzeriydi Ankara’ya gideceğini öğrendim. Bayramda yoktun. Bizzat kendin arkadaşına belediye otobüsünde anlattın bense dikkatle dinledim uzun bir bayram olacaktı konuşmanın en önemli kısmını kaçırdığımı daha sonra anladım. Erkenden dönmüşsünüz. Başka bir semte taşınmışsınız. Olsun okul adresin vardı. Planımı yaptım okul dönüşü takip edecek yeni adresini öğrenecektim. Uzun süre okula gidip geldim. Okula gelmiyordun. otobüste birlikte okula gittiğin arkadaşına sormağa karar verdim. Cesaretimi toplayamıyordum. okullar kapanacak yaz tatiline girilecekti. Ayna karşısında provalar yaptım. Arkadaşın yanlış anlayabilirdi. uygun bir zaman bulmam gerekiyordu bu defa arkadaşının peşinde okula gidip geliyordum. Okul tatile girecekti. bir an önce arkadaşınla konuşmam gerekiyordu o gün tüm cesaretimi toplayıp arkadaşının yanına gittim seni sordum kayıdını dondurdu dedi. Yeni adresini  öğrenmeğe çalıştım cevap vermedi. soruda sormadı. haklıydı. doğru olanı yapmıştı. okullar kapanmıştı. koca İstanbul da aşkımı bulmam zordu. Askere gitmeden önce çalıştığım işyerinde tekrar    başladım. Çalışmaktan herşeyi unutmağa başlamıştım ki.  gönderdiğim.  Uyudun mu yazılı kart geri geldi.

Duygularım depreşti tam herşeyi unutmağa başlarken yakın bir arkadaşım yazları ailesi ile birlikte çadır kampında yazı geçiriyordu beni bir hafta sonu misafir olarak davet etti . Kabul ettim ve eli boş gitmemek için hatırlamadığım birşeyler alıp adrese vardım. çok güzel bir ortamdı. deniz güzel hava güzel  İstanbul un  en güzel yerinde tatil çok güzel . orada tatıl yapan gençlerle çay bahçesinde tanışmaya gidecektik.  arkadaşım öyle buyurmuştu.  hiç niyetim yoktu fakat misafirdim.  yemekten sonra çay bahçesine doğru yola çıktık. gençler masa birleştirmiş toplanıyor duk . Tahtadan sandalyeyi  kapan tahtadan masanın etrafına çörekleniyordu. Çay bahçesine girer girmez aşkımı gördüm. Gözlerime inanamadım ortak tanıdık bulmuş masada yer kapmıştım. acele etmeyecek, ortamı dikkatle takip edecektim.

Ortamdaki arkadaşları dikkatle takibe aldım.  aşkıma talip çoktu rakipleri ekarte edecek somut bir şeyler yapmam gerekiyor du.  hızlı bir şekilde karar verip uygulayacaktım. yaz hızla geçiyordu.  acelem vardı. gecenin sonunda çay bahçesinden çıkıp çadırımıza dönerken durumu arkadaşıma anlattım. bana yardım edeceğini söyledi. zeki bir arkadaşımdı. Babasının sandalı da emrimizdeydi. ne demişler en iyi arkadaş teknesi olan arkadaştır.  bizim gençliğimizde böyleydi günümüzde ise gençler bu sözü en iyi arkadaş arabası olan arkadaştır diye anlıyorlar. İşlerine öyle geliyor.  misafir olarak bu iş olmayacak insanlara yük olmamalıydım. Derhal çadır aldım yer kiraladım. hergün otobüsle işe gidip geliyor.  hafta sonlarını  iple çekiyordum.  Herşey rayında gidiyordu, Cuma gecesi disko gecesi planlandı. iyi olmuştu beklediğim fırsattı. Aşkıma çıkma teklif edecektim. Cuma gecesi oldu tüm arkadaşlar diskoya gittik. ilerleyen saatlerde yapmam gerekenen hamleyi yaptım. teklifim kabul edilince. dahada kendime güvenim geldi. Aşkımı ve uygun gördüğü arkadaşlarını ertesi gün çevredeki koyları gezmek üzere yemekli  geziye davet ettim. arkadaşımın sandalı emrimizdeydi.babası olsun annesi olsun beni çok severlerdi. kalp kalbe karşıydı. sandalın kontrolü arkadaşımın emrindeydi. aşkım onbeşgün sonra doğum günü olduğunu söyledi.çok sevindim taki arkadaşıma söyleyene kadar.onun bana söylediğine göre kadınlar erkeklere yakın tarih vererek doğum günleri olduğunu söyleyip gelen hediyeleri alıp arazi oluyorlarmış. Bu uyarıyı yaptı. biz sosyete değildik bu doğruydu fakat bize uygun değildi.

Hikayenin tamamını okumayanlara özet çıkarılmıştır.

yolladığım kart geri geldi.yani neymiş uyudunmu diye mesajı  ilk ben atmışım.

En iyi arkadaş teknesi olan arkadaştır.demişmiydim.

Aşkın için hiçbir masraftan kaçınmayacaksın.

Tanışma tarihi ile doğum günü tarihi yakın söyleyenden  şüphe duyulmalı. diyoruz.

Okunma sayısına göre ikinci bölüm yazılacaktır.

( Hikayenin Özeti Son Kısımda Yazılıdır. başlıklı yazı hamit-yenigun tarafından 6.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )