Hizla degistirilen ve
dönüstürülen kosullarin her türlü tepkisel duyarliligi yok ederek degistirenler
menfaatine uygun pürüzsüz aksaksiz bir devsirmeyle dünyasini dogasini ve
iliskilerini ÖRGÜTLEYiP DONATMAK icin hic birseyden gec kalmayan insan tipini
formatlayip üretmede sanat edebiyat dil hukuk
yol yordam fikir akil idrak irade vicdan sorumluluk ve kültür gibi sosyal
iliskileri ortak yasam degerliliginde dengeleyen, saglayan sunan ve düzenleyen kaynak
ve zenginliginden tüm baglarini koparip yozlasmasi gerekiyordu tüketim
bagimliligina mezarlastirilmis kulluk köleligin.
Bu kasitli ve bilincli maksada dönük hizla degisim dönüsümleri
kurgulayip yönetenler, ulasimda, egitimde, teknolojide, giyimde , kusamda, algida
,barinmada, ilgide, merakta, aliskanliklarinda her türlü davranis bozuklugunun
iliski ve iletisim hatalariyla dolu irade yoksunlugunu huy ve marifet edinerek,
sürekli denge bozuklugu ve kaybina ugrayan akil bilinc bellek fikir kültür
sanat edebiyat alanlarinda da hic birseye GEC KALMAMAK icin heniüz
iliskilendigini kullanmadan atilan tüketim bagimliliginin-yozunup cürüyerek yikilip dökülen herseyi bir merkezde toplayan-
MARKALASMA yarisina muhtac ve mahkum oldu.
Sonraki yüz yillarda
simgecilik, disa vurumculuk, sezgicilik ve sembolcülük akimlarini esyalasan ve
metaliklesen endüstriel baskilamalarin bütün yenilgileriyle icsellesmis ve ezile
bozula kabullendigi yabancilasmaya teknoloji cagi fosillesmesi kabuklari altinda
anlamadigi, biriktikce katmanlastigi, katmanlastikca altindan kalkamadigi ve
icinden cikamadigi sonsuz kayiplari kendine tanrilastiran ANLAMSIZ
SEKILSELCiLiGiN Kubizmi`yle sacma ölümle mezarlasmayi dogrulayacak pilastik
cerrahi dogumunu gerceklestitren CHARLES BAUDELEIRE`yi kendine pir ve üstad
örnekleyenrek sanatin ve siirin gerek duygusal gerek sözel asli gercekligi
olmayanlarla görsellige ve sekilsellige hitap etmesi gerektigi iddasina sarilan
ve savunan MALLERME´nin adeta kücük tanricilik ettigi baslangicin sifir
noktasindan ibaret güümüzün bütün ulasim
iletisim ve yasam iliskilerini kendine
cekip cevirerek – güncelde insandan robota gecisleri yasadigimiz ve hic bir öggün
degeri calisip islemeyen insanlik ölümünü teslim alarak- YAPAY ZEKA TOPLUMUNU
yaratmaya hapsetmekte.
O` ki Mallerme, bütün hayati boyunca hic pespese ve
hic bitmeyen ölümleri yasadikca siiri ölüme adayarak yeryüzü hikayesinde somut
gerceklikte hic bir ilgisi arzusu sevinci dilegi yakinligi ilgisi bagi duygusu
düsüncesi fikri yorumu mantigi vicdani tenkidi irdelemesi huzuru canliligi
mutlulugu sorumlulugu cikarimi etkisi sorgulamasi olmayan edebiyatsizligi ve SIIRSIZLIGI
israrla sanki siiri kullanisli intihar silahi gibi bilip görüp kullanarak
dünyada -her seye ve herkese kindar ve karsit-
olup bitenlerden intikam alircasina savunmus ve adanmistir.
FRANKFURT`a sözgelimi bir
islik mesafesindeki MAINZ`da Matbayi bulan Gutenberg`in yazilanlari
arsivleyerek FRAKFURT tüccar pazarinda satisa getirdigi günlerden bu güne degin
hizli degisimleri ve dönüsümleri kovalayarak herseyi PARA GETIRISI`ne önceleyen
ve önemseyen ölcütlerle ölümü saglanmis olan insanliktan dili kültürü özgürlgü
vicdani sayginligi duyarliligi onuru etkin iradesi bilgisi becerisi aidiyeti
sezgisi üretkenligi tutarliligi güvenirliligi sayginligi kimligi hak hukuk
bilinci toplumsal dayanismasi bireysel özgürlügü ilim irfan meraki insanlik
deneyimi ve sorgulama bicimi coktaaan tezgaha konuldugu TÜKETiM ESARETI
BAGIMLILIGINDA yok edilmisti.
Ilmi iradesi vicdani
aidiyeti sorgulamasi dili kültürü onuru olmayak her kim olursa olsun kendinden
kopup uzaklastigi MARKALASMA SOYTARILIGINA ve IMRENTI yozlasmasina özdesmeyi
kendine formatlanmis yarislar sonrasi ulasilabilecek en seckin , ulasilmasi zor
ve gösterisli ayricalik olarak algilayip benimsedigiyle, insanliktan kopardigi
degerler yerine her kosulda baskin gelmeyi, hakli olmayi, kibirle davranmayi,
hor bakmayi,kendinden baska hic birseye ve kimseye deger vermemeyi ve öncelik
tanimamayi azmis sapmis bir saldirganlikla yaratiklasarak en nihayetinde
kendine dahi sabri tahammülü katlanmasi ve tasima gücü olmayan mahluka dönüsür.
Bu nbakimdan da MEDYA
MAGAZINCiLiGiNiN hangi kanali degistirsen hepsinin kurulu düzene enayilesmis
salaklasmis ve kendinin ölüsünü seyre koymus insan kalabaliklarini en etkin
dozda afyonlamanin emek-zahmet isini sistemin yapisina bagli parcaciklardan
olup kotardigi yüksek menfaat iliskisine göre DEMOKRASI tarifesi`ni diledigin
vakit acip dilemedigin zaman kilitlenecek uzaktan kumandali soguk soyut cansiz
cisimsiz keyfiyet cilingiri oldugu iddasini savunan GÜNTER JAUCH, Almanya`nin
arka sokaklarindaki dünyanin her yerinden süslü hayaller ugruna getirilen ucuzlugun
insan kölelerini ve tüm gencligi hapciliga bagimli kilan; uyustrucu en basta
olmak üzere KIRMIZI ISIK SOKAGI fahiselerini nerden bilecek, nerden haberi
olacakti ki. BU baglamda bugüne kadar yapilmis buralarin kent ve kasabalara
domus yayilmis ISTASYON CEVRESi, Alis veris merkez civarlari ve büyük caddelerin görünmez taraflarini
anlatan Christiane F. baglamiyla `WiR
KiNDER VOM BAHNHOF ZOO`filmini mtlaka görmüstür fakat alti fokur fokur
yalnizlik yitiklik kimsesizlik yoksulluk gecimsizlik kaynayan hayat
gercekliginde kendini bulmadan her dogan coczugun kurulu düzenin insanligini
duyan gören ruhunu ölüme terkederek kapistigi
yarismalarin en birincisi ve en basarilisi olmadikca intihar hayatlara
sürüklenenlere sömürü carkini kotaranlar zümresinden olarak sanki insanlik tüm
mesellerini halletmis de uluslararasi reklam ve insan programlama ajanslarinin markalastirip
tüm dünyaya sattigi yayincilik formatindaki `milyonerlik dagitan ` Günter
Jauch`tan dünya hayatini oyalanmaya zenginlik ricasinda bulunmaya gidenleri mutlu
memnun edenmis gigi uyanik, herseyi bilen, Frankfurt Kitapligi kurdu gibi
algilandigi `Wer Will Millioner Werden ` sunarak görmezden gelip, sinsiligin
danikasina susmustur. New York, Dov Cons. Singapur, Hong Kong gibi ilmini
sanatini edebiyatini, dans moda resim müzik mimari heykeltraslik dil kültür
sanat siir dekor edebiyat herseyi birbiriyle anlasilmaz sekilsel ve bicimsellikte
bbezeyip boyayan desen figür grafik tasarim ve pazarlamaciliga HIC BIRSEYE GEC
KALMAMAK icin salaklastirilmis ve her zaman önde üstün rakipsiz erisilmez
ayricalikli ve seckin olmayi özenip imrenen ruhsuz duyarsiz insan tiplemesi
özelinde dünya alim satim sömürü isgal ve soygun merkezlerinden biri
konumundaki Frankfurt Dax,`in MAIN irmagi boylari en basta olmak üzere her
köprü altinda uyusturucu igneleri cöplügü ve yikilaccak yer arayan altin
vurusunu coktan yapmis icler acisi hikayeleriyle kefenin renginde ölü benizli artik
bu dünyali olmayan insanlarla doludur.
Cünkü Demokrasi hayattir.
Cünkü Demokrasi yönetenle yönetilen arasinda bütn duyumlarini ve
sorumluluklarini birbirine duyarli kilan sayginligin sorgulayabilme ve yüzlesme
muhasebesidir. Cünkü Demokrasi insanlik kadar cok sonsuzluk kadar genis ve
toprak kadar yeryüzü hikayesini insanla diri ve ayakta tutabilmenin karsilikli
deger bilme ve INSANI her türlü ganimet cikarciligi istifciliginden önde ve
önemli sayan aklin fikrin sevginin sayginin askla bagliligindan dogan adi ve
adresidir. Ve niceleriyken DEmokrasi, Günter Jauch` DOGMA ve ilkelliginin KARA
cahilligine ve gericiligine menfaati nispetinde ve sömürü carkini calistirip
tanrilara kuluk kölelik ettigi tarifesi üzerine AC- KAPA uzaktan kumandaciligi
degildir.
Türk EDEBIYATINA tanzimatla
DEVSIRME SANAT ve EDEBIYAT rahmini sürekli dogurganliga hiz kazandiran degisim
dönüsümü zorlayarak Necip -Nazim tasiyicilarinin bizzat ön ayak labaratuar
calismasini kolaylastirdiklari IKINCI YENI`ye evrilme ve bükülme süreci,
Fransiz Edebiyati`nda siirin prensi diye adlandirilan `hic birseye gec kalmamak
adina safyfalara okuyucunun toplamasi icin gelisi güzel sacilmis ve
serpistirilmis kelimelerin kimseye hic birsey ifade etmemesini sart kosan
anlayislisi` MALLERME markalasmasinin yerele insan mayalayip asilamak üzere cevrisinden
baska birsey degildi.
Bize de KIM MILYONER OLMAK
ISTER formatlanara sanki hayat pahaliliginda rekor kanun kural ahlak vicdan
tanimayan yoksulluk yolsuzluk yasak ve keyfiyet haramiligini sirin masum mübah
ve BOP mesrusu göstermeye istismar örtbasciligi yapan medya magazinciliginin
cikar ortakligiyla; Somut, Deneysel , bBicimsel, Sembolik ve Görsel siir
yazmalarin Ikinci Yeni`yi özenip ömrenerek adanmislari ve hayranlarinin bilhasa
Bank ave Borsa`larin aciktan fonladigi yarismalarda ödül ve armagan alanlarin tek
tip halinde tümü, kelimeleri tasimadigi iceriksizlige ezip bozarak birbirinin
aynisi anlasilmaz kimliksiz bilinmezlik tikaniklik iliskisiz ezik yoksun belirsiz muglak aci karanlik
keder kötümserlik ve korkunun esiri olmayi asilayip afyonlayan ölü hayatlarin hic
birseye ilgisi samimiyeti paylasimi yakinligi cesarti duyarliligi kakisi
katilimciligi etkinligi olmayan toplu intihar özendirmeerini en söhretlisini
yazip yayinlatmanin hirsinda ve yarisindadirar.
Ve böylece GLOBAL ölcekli
HIC BIRSEYE GEC KALMAMA kulluk köleliginde kendi giyabi yerine mezarlasmayi koyarak
insanlik, dilde kültürde sanatta ilimde harfte hecede kelimede konusarak
anladiklarini intihar ve imha eden hayattan dünyadan sözden yazidan
vazgecmisligiyle; ilkelligin resimli HIROGLATIF ve grafiksellerine yazdigi ayni
icerigi tasimamaya sagir dilsiz bunak kör karamsar yitik ve duyarsiz mahluklasmalarda,
matem ve geri dönmüs mumya kuklasidir artik
Nedir nasildirlari bilmek
isteyenler : Yunus Nadi, Cemal Süreya, Altin Portakal, Ceyhun Atif Kansu, Behcet
Aysan, Avni Ölez, Nüzhet Erman, Besparmak, Adnan Yücel, Zekai Özger, Ses,
Homeros, Rifat Ilgaz, Orhan Murat Ariburnu, Yasar Nabi…gibi yaristirarak ödül
dagitanlarin yillik seneliklerine baksin ögrensin.
Asagidaki siir ordandir :