Kendini
değerli anlamlı kimlikli kişilikli özgür ve özgüvende var sayabilecek kadar
düşünmek ve zaman ayırmak, içinde doğmuş bulunulan dünya hayatında yetişmiş ve
gelişmişliğin öznel gerçekliğine farklılığını ortaya koyarak açıklar duyurur
ifade eder ve hüküm bildirir.
Fakat yanına
hukuku vicdanı sorumluluğu mantığı aklı fikri özgür iradeyi saygın kişiliği
adil vicdanı duyarlı kişiliği samimi güvenirliği bilinçli davranışı onurlu
kimliği ve etkin yetkin kararlılığı koymadıkça salt ve soyut düşünceyle
sağlanan her oluşum ve gelişim, maddi çıkar ve menfaati önceleyen paraya güce
saltanata gösterişe düşünceyi satılık etken olarak tahvil ve tesis ederek her
fırsattam mutlak ve yüklü kazanç elde etmeye şartlanmışlığın ruhsuz duyarsız
ticari cive tüccarlığını sanayileşir.
Ve artık ondan
sonrasına tüm meziyetlerini şartlandırıldığı tüketim bağımlılığına kendini dahi
düşünemeyen kullanışlı piyasa ürünü halini alarak sürekli zamansızlığa kovulmuş
hektiklii gerilimlere esir etmiş ve öldürmüştür insanlık. Durması ve kendisini düşünmesi
halinde ummadığı yerden intihar yiyerek hiçe sayılmanın her türlüsüyle adeta
hedefe konularak öapraz ateşe tutulmuş gibi soyan sömürenlerin insanı en son
değere sayan para eksenli acımasızlığında oyun dışı bırakılır.
Akıl vicdan
duygu sorumluluk gibilerle dengeli düzeyli olmayan her düşünce, kazanmadıkça
hiç kimseye yaşama hakkı vermeyen elektronik cihazlar endüstrisidir , bu yğzden
de kendine benzettiği ve hğkmüne aldığı insanlık üzerinde insanlığı ölen ceseti
denek olarak kullandığı insana benzemeyen her şeyi sanal ve yapay dolalımların
kulu kölesi etmeye ara çalışması yapmaktadır.
Madem insan
düşünebilirliğiyle seçkin Sosyal varlıktır, hayatın iyileşmesini ve
sürdürülebilir olmasına ilişkin hak hukuk duygu vicdan akıl fikir özgürlük ve
saygınlık gibileri danışarak ve gözeterek ve zaman ayırarak huzurla damıtılan
katkı payını sunan düşünce sayesinde dünü onurlu mirastar birikimlisi yolu açık
günü ferah yarınları yaşama sevincine odaklı ve kurulu Sana ilim bilim
zenginliğine dayalı döşeli alt yapısı sağlam toplumsal ilişkisi güvenli
Kimlikler ve kültürler oluşur.
Çünkü. Ne
demiştik evvelceden bu yana: Değişen yüzeysellikte değişmeyip kalıcı olandır
dil tarih coğarafyalarla birlikte aidiyet duygussı kimlik
Kimlikse sanat
kültür edebiyatla sağlam dayanak destek kaynak ve oluşumunu bulur
Bağ dikimi
bozumu arasında geçen duygu bilgi ilgi emek azim düşünce kararlılık sorumluluk
ağına dayanışmalı bağlı ve ilişkili ; sosyal ve toplumsal hayatı kurmaya ve
kolaylaştırmaya dönük sürdürülebilir kalıcılığı sunmaya dair oluşmuş gelişmiş
deneyimler ve çıkarımlar toplamıyla KÜLTÜR’ dür. Davar sığırın hali dili yolu
ve ortaköa yaşam değer bilirliğine ilişkin değerler bütünüyle damıtılmış
kültürdür .
BULGUR misal
;olup bitip sofralanıncaya kadar geçen evreleein tüm emek zahmet ve katılım
sağlayıcılarıyla birlikte akla fikre ilgiye bilgiye tecrübeye ve beceriyle
birleşik ve bütünleşik KÜLTÜR’ dür..
BULGUR mesela:
Harmandan gelen ayrımlık buğdayı pınarlık yerlerde yıkamanın ardından büyük
hereni kazanlarda buğusu tütünceye kadar hedik olarak kaynatacaksın. Damlara
veya avlulara serili örtülere çullara kuruyup kavrulması için kaynamış hediği
yayacaksın. Kibrit gibi kuruyunca seten denilen ağır taşın dönerek kepek
ayrıştırmaya ezdiği aşamadan geçireceksin. Yeniden çuvallara doldurup hazır
damlarda serili örtülere rüzgarın estiği akşama yakın saatlerde eleklerle
eleyip savuracaksın. Ardından bir kez daha kepeği elenmiş buğdayı kuruttuktan
sonra büyük değirmenlerin küçük modeli olan bulgura özel değirmende kırdırıp
çektirerek tekrar çuvallara doldurup son eleme işinden geçireceksin. En sona
çuvaldaki olmuş çekilmiş bulguru geniş tahtaya dökecek, konu komşunun imece
yardımıyla özenli ve titiz taş ayıklamasını yaparak bitmiş bulguru pişme haline
getireceksin ki… her aşaması bilgiye deneyime beceriye akla fikre saygıya emeğe
dayanışmaya ilişkin sosyal ve toplumsal hayatı kuran kolaylaştıran kalıcı ve
sürdürülebilir kılan bir ve beraber bütünlükteki KÜLTÜR” ün eseridir.
İhanet ve
ihmallerdeyse..:
Hep para güç
şöhret gösterişe bağımlı ve odaklı, her durumda mutlak kazanmanın amansız
kovalaşmalar kulu kölesi kıyametinde her kişiyi kıyamet gidişli hücrelerde
kendini düşünecek kadar saniyelik zaman ayırırsa, buyuranların şartladığı
ilahlar koşuluna itaatsizlikten dolayı adeta sorgusuz sualsiz hayatı sönmüş
bitmişlere yazılarak dışlayıcı hırlayıcı itici aşağılayıcı ceza yaptırımlarıyla
çarmıha çekilip yaylım ateşine tutulur.
Böylece
ormanların derelerin bağların dağların bahçelerin ekinlerin bostanlıkların
topraktan ve insandan bozularak aklı fikri ihtiyatı tedbiri mantığı vicdanı
sorması yüzleşmesi algısı hak hukuk ve gerçeklik duygusu olmayan salt bilgiyi
ve düşünceyi betonlaştırma harami ve zebanilerinin faturasını kendi doyumsuzluk
görgüsüzlük keyfiyetine göre ayarlayıp düzen ettikleri kıtlık karanlığın defin
ve mahşer yeridir artık devri dünya.
Tüm bunlara
kurgulanmış ve bilimi düşünceyi akıldan vicdandan ve tüm diğer insani
değerlerden soyutlayarak haydut haramilik maksatlara satın alarak yapım
hatalarıyla doku sebepse sosyal ilişkisi toplumsal döngüsü Yediği içtiği her
şey dahil hiç bir şeye katkı maddesi olmadığına inanarak Kuşkuyla bakıyor ve
yaklaşıyor; kuşkuyla yaklaşıp baktığı için her şeye geçimsiz güdğmsüzlüğğn atık
zehir yaşanmaz sahte hile dümen ve katlanılmaz sürdürülemezliğinin katı
maddesini katarak hiç kimse hiç kimseyi sağ saplam güvenilir inanılır diri
doğru dürüstlükte bırakmıyor.
Seyfi
Karaca…Temmuz /24