Kızaklı Celenk 12

Idoller ve ikonlar kücük tanrilaridir, hayran olup tapinma derecesinde her gününü ögüdünü övüncünü aliskanligini ve ögününü imrenmek kavraminda haddinden fazlasina gecerek bütün egilim yönelim tutum davranislarini adanmis bir teslimiyetle kisiliigine günceline ve hayatina kendinden üstün ve öncelikli tutmaktan ceset,  yaygin yerlesik yasayan insanlarin.

Tekrar eden davranislar her türlü mantiksal önerme sorgulama DERiN DÜSÜNME arastirma ve denklestirme temellerinden yoksun bellek kaydi baglanti kurabilme bilinci ve hafiza kutucugu sadece gördüklerini sinirli ilkellik cagrisimlariyla hatirladigi kadarindan ve cogu zaman öncesi calisilmis hazir kalipli buyrulan komutlarla beklenileni yerine getirebilen icgüdüselligin DÜRTÜ GüDÜMLÜLÜGÜYLE özdestir. Bu yüzden papaganlar da sinirli ve ögretilmis ezber tekrarindaki hazir kaliplarla uzun cümlesi ve karsiligi diyalogu olmayan bir yere kadar konusur. Eglencelige panayir ve gösteri hayvanlari da ögretilmis ezber davranislardan üc tekerlekli bisiklet sürebilir, kodlanmis noktalarda kendilerinden umulmadik hayranliklar uyandirabilir, salincakta sallanan ipten ipe dolanarak akillara durgunluk verecek numaralar sergileyip giydirilmis kostümlerle kiz kacirabilir, memelerini avuclayabilir, beline ve kenardaki seyre durmus kadinlardan gösteri icin secilmislerein baldirina buduna arkadan alttan önden sarinlan maymunlasmayi insanmiscasina hayrete düsürecek sekilde tütün icbilir,..

Oysa taaa ARISTOTELES`ten beridir DÜSÜNEREK DAVRANMADIKCA ilkelligini hayvanla insan arasinda tikanip kalarak sadece kodlanmis komutlarla kendi ilgisi meraki incelemesi idraki özü sözü katkisi etkisi yetkisi bulgusu duygusu bellegi bilinci olmayan sinirlandirilmis kaliplarinda  sabit soyutlasarak, akilda fikirde büyümeyi ve gelismeyi  asla saglamanin imkani ve mümkünü  olmayacagina dair insanlik defterinde ve FELSEFE tariinde kayda gecmis. Cünkü her bir evresi merakla baslayan DÜSÜNCE`nin alt katmanlarina dayanarak düsünülmüs olanldan akil ve fikir cikaran  bir yere vardirmalar boyunca birbirine iliskili bagintisindan kopmaksizin ( anlamsalligi ve özü bozulmaksizin ) sürekliligini saglayan ilkesel ve bilimsel  ( maddesel, eylemsel, bicimsel, ve ereksel sac ayagi sütunlari üzerine basan ) sebepleri sonuclariyla iliskilendirebilen metottan MANTIGA ( Aklin Celismezlik ilkesine )dayanan destek dogrulama ve cikarimlari olmasi gerekir ki düsündükce davranislarini diyalogunu iliskisini ilmini iradesini ve yasam bicimini degistirip anlayip kavradigi MANTIKSAL DENDGEDE büyütüp gelistirebilen INSAN farkliligi ve degerliligi tüm diger canli türlerinden ayrilan karakterde tutunup tanimlayabilsin kendini.

 

Tabi EVRENSEL DÜSÜNCENiN ( hic bir ön yargili kodlanmis formatta ve pesin hükümlülüge bel baglamayaarak akil fikir yürütebilme bilimslliginin kurumsal kimlik tanimiyla Felsefe`nin )  MANTIGA DAYALI ilerleyen bin yillarinda ARISTO bulgularina kök salmis AKLIN CELiSMEZLIK KURAMI`nin kullanim gecerliligini rafa kaldirarak, deneyim ve gözlemlerle ucu acik düsünmeyi aklini fikrini sinirlamayan DIYALEKTIGiN günümüz cagdasligina iletmis tasimis olsa da, merakla baslayan ve düsüncenin devinim dinamosu olan her soru, bilmeyi saglam bir yere oturtmaya  cikilmis cevabini aradigi her adimda MANTIKSAL metodlara ve yöntemlere bas vurmaya hala degismez ve vazgecilmez temel dayanagidir; düsünerek sosyallesen, sosyallestikce üstesinden gelmesi gereken sorunlarini iliskilerini celiskilerini cevresini hayatini gününü gelecegini ve bilinenler eldesiyle bütün bilinmeyenlerini düzenlemeye ve dengelemeye koyan insan kisilik ve kimligi.

Metropollesmelerin , sanayi kusatmasinin, kol kol saran endüstrilesme ahtapotlugunun  ve tüketim cilginliginin getirdigi kurtulusu olmayan KISKACA ALMA betonarmeciliginde bütün ölümcülleri beraberinde yasatmayi kabullenmeye dayatan cark ve cevrimin en yüksek dozda bagimlisi kilan KATIKSIZ SORGUSUZ sömürü cark ve düzenegi, esastan  temel özünü VICDAN MUHASEBESiYLE büyümüs gelismis insanliga esitleyen ve düsünebilmeyi MANTIKSAL temelde dogrulayan dengelerle saglamasini yapan ve sorumlulugu öncelikli kilan özden dilden akildan ilgiden bilgiden temelden yoldan meraktan fikirden tercihten itibardan hesaptan ve metottan SAPMALARIN -  sinirli ve sabit tekrarlarin en ilkeselliginden daha gerici hayvansal ezberlerine bile kök söktüren yaratiklasmalarla- kiyamet zebaniligi göstergelerindendir…

Bile bile yapilan dogru veya yanlislar toplamiyla, iceriginde hic bir akil fikir irade yetki duygu düsünce vicdan yahut MANTIK sorgulamasi bulunmayan, her davranisi her yanlisini masum mükemmel kusursuz üstün ayricalikli ve mesru gördügüne özendigi ve tapindigi IDOLLER- IKONLAR söhretliliginin ezber ve tekrarindan olan tüm davranis bozukluklarini ortaya koyarak doguracagi kacinilmaz sonucu bugün,  Sanal FENOMENLERI ve sanal alemler ünlüsü  olanlara adanmis kulluk köleligin sucluluk kimliksizlik ve degersizlik duygusuyla özel terbiyesi verilmis gergin aciz edilgen sefil muhtac mahsur ezik bozuk kopmus kayip parcalanmis iliskisiziklerin algi yönetimleri güdümlülügünde tek tiplilige kullanim talebine göre depolanmis hastalikli hormonlu GLOBALiZM virüsleri gibidir artik insanlik.

 

Bu kisir dar kör kurak carpik ve DERiN celiskili yapilasma döngüleri baskisinda cözümsüzlügü cözüm olarak kendi haline terkeden VAMPiRLiGiNdeneyimleyip gözlemlediklerinden cikaran  akilli vicdanli fikirli onurlu ilgili bilgili  merakli ve MANTIKLI DÜSÜNEREK sorgulayan insanligi  hep ÖLÜMDEN SONRALARA KOYAN; ve her zaman kendi GANiMET  menfaatini herseyden ve herkesten önceleyen Neo-Liberal kann emici ve can alici kapitalizm karargahlarinda degerler degisiminin patron tanriciligiyla, iblisi ilah diye kutsayici yalani dogruya esitleyen; yapay zeka algisiyla düsünerek davranmanin köküne kezzap suyu döken; toptanci hesabiyla bütün üretim iliskilerini ve bicimlerinin alim satim  sunum tanitim tezgahlarinda cesetlesmis herseyi hortlak düzenekte süslenmis tedavüle konulan raf ömrünü kendinde bulur herkes ve her sey .

 

Secilmis damizliklar ikonlarin ünlülerinden derme catma  idoller söhretlileri sayesinde yeryüzü toplumlari GLOBAL HAPiSHANEYE ve sorgusuz yargisiz patron tanrilarina her kosulda bagimli  SOYGUN SÖMÜRÜ TOPLAMA KAMPINA cevirdikleri  en kolay yol arac ve yöntemler sayesinde  idaresini SÜRÜ BAGISIKLIGI yaklasimiyla sömürgelestirdigi tüm dünyayi da kendi sevk ve idare edenlerine enzetenlerin basinda gelen Avrupa lokomotifi ALMANYA da, her seyin öz hayatini gözetim denetim altina alarak- toptanci kafayla buyurdugunun disina cikmaya kimsenin zerre kadar ilgisi meraki düsüncesi felsefesi sözü tavri tepkisi mantigi iradesi ve yetkisinin olmadigi-  `Polis Devleti `kavraminin icini dolduran ÖN YARGILI hükümranlikla tüm kanallari tikali ve kilitli kiskacin kullanim tezgahinda bulunan idoller, ikonalar, fenomenler, ünlüler, söhretliler listesini en cok yemek, giyim, tatil, araba, dekor, tasarim, sehvet,eglence  sapkinlik türünden konusup davranan gündem maddesiyle afyonlayan futbolcular, magazinciler, müzisyenler, modacilar, milyarderler, artizlerle beraber toplumun sorunlar cöplügündeki beklentisini artirarak örtbas edip baskilamanin hususi secilmis SIYASI FIGÜRANLARI vardir. Degisen sartlarin  uygun ayar türevleri ve cesitliliginin yerine ve gününe göre gelmis gecmis ve halenki Ekin Deligöz, Cem Özdemir, Lale Akgün, Serap Güler, Sevim Dagdelen, Gökay Akbulut, Filiz Polat, Melis Sekmen, Ates Gürpinar, Canan Bayram, Ceyhun Demirtas..buyrulan formatlarin disinda asla temsil ettigi sorunlarin akil mantik fikir duygu düsünce sahipliliginde gercekligi olmayan soyan sömüren devletlesmis SIRKETLER toplulugunun matrak gecimli figüranlarindandirlar.

 

Ayni sürüncemenin Türkiye özelindeyse kendi icinde uymayanlari katlederek temizleyen ve uyusturucu ticaretinden her türlü mafyalasmaya varincaya kadar her maddeden donanimliliin keyfiyet otoritesini Fethulmetal ve PEKAKA gibi TERÖR varllgina Hizbul iktidar ortakligiyla her icaba Türk kimligini ipotegine almisligin MEHEPE`si ayni sirketlesmenin BOP ortak cikarcilar ve koalisyoncular güncelindendir.

HASHASI okullarinda Dai veya FEDAi okullarinin kurucusu HASAN SABAH`la birlikte okuyup mezun olan ÖMER HAYYAM´in her soruyu topal bacagindan kusurlu ve cevapsiz  birakmaya sadece tezatlik köpükcülügü tarzinda tanrisizligi ( Ataistligi degil, tanrisizligi..) din olarak bilip tapindigi külliyattan RUBAiLEDiKLERi`ne yerli kapi tokmakcisi ve yogunluk rubaicisi ÖZDEMiR ASAF, `bütün renkler hizla kirleniyordu, birinciligi beyaza verdiler `derken büyük bir yanilginin süslü tabelasina tersinden sordugunu hic anlamayacak derecede ölü insan tapinakciliginin hic görünmeyen yerlerde toplanip biriktigi sanki diger renkler hic kirlenmiyormus gibi KIR pasak koku cürümüslük cehalet gericilik yobazlik zirvalik zebalilik hirrsizlik ahlaksizlik vicdansizlik soytarilik rezzillik haydutluk ve HARAMiLiK saklayip tasiyan ve götüren cinnet cehennem ve kiyamet döngüsünü mesru mübah masum gecerli ve kabulden saydiran ve her tarafindan akil fikir mantik felsefe hukuk kanun ve insanlik disina kiskaca alinmis modern yüzyillar köleliginin  Elvis, Prince, Marilin, Madonna, Tom Cruz, Brat Pit, ACDC,Genesis, Queen, Michel Jakson, Rolin Stone, Rianna, , Abba,Bony m, Messi,Ronaldo, Tarkan veya Sezen gibi ve milyonlarcasi ikon, idol ve fenomenleri artik nerde neyi soracagini ve düsünecegini unutarak illelligin en gerisine düsmüs ve  umudunu gelecegini gününü iradesini ve insanligini  yitirmis köklü kalici yerlesik kayiplar icin  afyon alistirma ve avutma tesellisine kücük ve gizli tanrilar niteliginde zügürtlük ikramiyesi gibidir.

Kulagima su katigi ugultuyu sancyi dinlerken bir iki satirla bu yazi dizimine bunlari satirlayip eklerken, daga denize ovaya bayira yaylaya shirden sehire gezmelerimin  sonrasinda  yenisini yazar miyim ben de baya bir meraktayim.

Asagidaki siir ordandir..:

 

KIZAKLI CELENK 12

 

Dagit dagit hic bitmeyen
Dagittikca artan derdin ve sevincin kendisi olanidir aska diyar insanin
Sözün ve yazinin derdini dermanina tercüman ettigi..
Bir yol gecen hani
Bir yel degirmeni
Bir posta kusu
Bir can telasesi
Ve bir rüzgar cigligidir islik isliga bu yil da üzümler bostanlar,
Mevsimin yaz topragina gelmis baglar bozuyor asmaliklarinda temmuz agustos
Hevenklerden toplayip yoldan gelen gecen yolcuya hanciya dünyaya
Bir kirlangic serüveni gibi alcalip yükselerek salkimlarini saraba ceviriyor
Meskensiz muhabbetlerin alp daglarinda biten anemon ciceklerini kiza benzeterek
Her dogumda sagnak sagnaga dünyaya gelen yagmurun
Hayatini yitirdigi yerde bir baska mahsunluga can buldugu hisar kaleden
Hisse düsmüs demekki asktan her divanesiyim diyene pazar ve piyes
Sebepler dairesinde bitmek bilmeyen…
Bir günaydin cemresi sabahinda körpeyi caglayi dogum günü müjdesiyle kendine cagiran
Bilmiyorsan söyleyim
Cocukluktan geldim geleli insanim ben
Askla dogdum dogali kalbim sagim solum elim dilim huyum soyum
Önüm sonum kimligime yazili sevdadir benim
Isildakli kapilardan geciyormus gökten düsmüs yerdeki yildizlar
Af buyurasin güzelim
Ask buyurasin sevgilim benim
Kalani sana banadir illaki ve taaa ki, temmuz kadar yakin hemen simdi ve sicak
Agustos dosyasindan sicili künyesi ziyadesiyle gedikli
Koy en bilindik yerine bizi
Sakla iki dudaklariyin arasina öpüsüstüklerimizi, beline bacaklarina sar sevistiklerimizi
Cürümümüze yazildiysa mahkumiyeti bize sevap olan
Diline dola, gönlüne yak
Katiksiz kibirsiz,
Ve muhabbetlik  müebbetlikte olmasi gereken neyse sana bana yaz
Azgin kudurgun tükenmez servetimizi kor körüklerle kiskirt
Ortasinda bir yerlere gel seni sevgili gösteren herseyin
Cümle tutkumuzun
Ve insanliktan bu yana kendi tohumundan sürgün veren
Mihirli mihirsiz
Sarilip kucaklasan sevincimizin
 
Seyfi Karaca……….Temmuz / 24
( Kızaklı Celenk 12 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 22.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu