Delikanlının sevgilisinden bir ricası vardır: "Mumlu çay içmek istiyorum".Kız şaşırmış tabi,ne diyeceğini bilememiş,"yaparım sevgilim"demiş ama mumlu  çayın ne olduğunu bilmiyormuş;bakkallara,aktarlara sormuş, konu komşuya sormuş bilen yok.
Ertesi gün utana sıkıla varmış sevgilisinin yanına:
-Çok üzgünüm,demiş galiba senin istediğini yapamayacağım.Ne olur mumlu çay nerede satılır ve nasıl yapılır bana öğretir misin?

 Sevgilisi küçük bir çaydanlığa soğuk suyu doldurarak altına mumu yakıp koymuş ve  şöyle demiş:
-Bu suyun kaynamasını bekleyeceğiz.
-Su kaynamadan mum biterse...
- O zaman bir mum daha yakacağız ta ki kaynayıp çayı demleyene kadar.

Hikaye bu ya bilinmez çayı demlemişler mi,içmişler mi?Uzun evliliklerin sırrını merak edenlere ders olsun:Anlayış,sabır ve tahammül.
( Mumlu Çay başlıklı yazı berberce tarafından 27.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu