Mağazaya sadece bir gömlek almak için girip takım elbise alarak çıktığınız oldu mu?
Ya da seyyar satıcıdan tarak alırken tesbih,kemer,çakmak,cüzdan aldığınız oldu mu ihtiyacınız  olmadığı halde?"
Asla yapmam dediğiniz  herhangi bir şeyi  bazı kişilerle konuştuktan sonra yaptığınız oldu mu?
Çeşitli nedenlerle istifa edip ancak müdürünüzle konuştuktan sonra işinize dört elle sarıldığınız oldu mu?
Bazı kararlarınızdan geri adım atmak zorunda kaldınız mı? Daha nice örnekler...


İşyerimden ve arkadaşlarımdan memnundum  basit bir yanlış anlaşılma sonucu ani karar vererek işi bıraktım bundan iki yıl evvel.Kızgındım,kırgındım ancak Celal ustamın tek kelimesi beni yolumdan döndürmeye yetmişti: "Gideceksek beraber gideriz." O an için  sihirli bir cümleydi ki bu  hala kulaklarımda üstelik hiçbir samimiyetim olmamasına rağmen bana destek çıkması beni çok duygulandırmış ve mutlu etmişti.

Bilimde,sanatta,edebiyatta,politikada reklam ajanslarında,pazarlamada,ticarette,hukukta ve iş  hayatında başvurulan bir yöntem vardır:ikna.Öyle ki ikna hem güçtür hem silahtır doğru yerde ve doğru zamanda kullanılırsa.İnsanlar iyi yönde ikna edilebileceği gibi kötü yönde de ikna edilebilirler.
Bu silahı en fazla kimler kullanır? Otoriter yapıya sahip olanlar.
Meslek grupları ise şunlar: Avukatlar,savcılar,öğretmenler,polisler,doktorlar,yöneticiler,liderler,siyasiler,
sanatçılar...

İkna 'kandırma' demek değildir ya da olmamalıdır.
Kimi bağırarak,kimi ağlayarak,kimi dil dökerek,kimi bilgisiyle,kimi  deneyimleriyle kimi  de tehdit ve şantajla ikna eder.

Robert-Vincent Joule ve Jean-Leon Beauvois'ın kaleme aldıkları " İyi İnsanlar İçin İkna Sanatı" adlı kitabını okumadan ilk  aklıma şair  İsmet Özel'in  şu sözleri gelmişti:
"İkna edilmişlerle yola çıkılmaz.Yola inanmışlarla çıkılır."

Psikoloji severlere önerimdir bu kitabı okuduklarında ikna tekniklerini  öğrenecekler ve  hayatlarına renk katacaklardır:
Gitgide artan ricalar tekniği,
Biraz da teorisi,bağlanma teorisi
Kapıya ayak dayama tekniği
Surata kapı çarpma tekniği
Dokunma tekniği
Ağza ayak dayama tekniği
Korku sonrası rahatlama tekniği
Etiketleme tekniği
Ama yapmakta özgürsünüz tekniği
Biraz hiçten iyidir tekniği
Hepsi bu değil tekniği
Hafızaya ayak sokma tekniği


( İkna Sanatı başlıklı yazı berberce tarafından 27.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu