Serbest Kürsü / Sohbet

Eklenme Tarihi : 2.08.2024
Okunma Sayısı : 517
Yorum Sayısı : 24
Günün Yazısı

Bu Yazı 3.08.2024 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
Sitemizin  Gençleri  İle  Gurur  Duyorum


Şu  anda  sitemizde  günün  altın  yıldızlı  yazısı  olan  iki  yazı  var.  Biri  deneme,  diğeri  hikaye...

Birine  şu  ana  kadar ( 08.01.2024 Saat 1835 )  sadece  ben  yorum  yazmışım,  diğerine  ise  sadece  ben  ve  Mehmet  Aluç...

Yarın  akşam  ana  sayfadan  düşene  kadar  kaç  kişi daha  yorum  yapar  bilmiyorum  ama   öyle  aman  aman  bir  artış  olacağını  sanmıyorum  zira  sadece  bizim  sitemizde  değil  tüm  edebiyat  sitelerinde nesir  maalesef  üvey  evlattır.  Mesela görme  engelli  bir  arkadaşımızın  yazdığı  '' Sığrıcık  Kuşu  ''  adlı  romanın  10.  Bölümü  yayınlandı,  ilk  bölümüne  benim  yaptığım  yorum  dışında diğer  bölümlerine  hiç  yorum  yazılmadı. 

Neyse,  ana  mevzumuz  olan gençlerimize  gelelim.

Bugün,  günde  iki  pırıl  pırıl,  birbirinden  genç  hatta  ben  misal fosiller için  çocuk  denecek  yaşta  yazar  var. 

Bu  yazarların  birinin  on  beş,  diğerinin  on  yedi  yaşında  olmasının  yanında  her  ikisinin  de maalesef  bizim  cinsten  olmaması ( Yani  kız  olmaları ) bizim  cinsin  sıpalarının  edebiyatla,  şiirle, romanla  haşır  neşir  olmaması  adına  üzücü  olsa  da benim, okumalarına  ve  başarılı  olmalarına  daha  fazla  önem  verdiğim  kızlarımızın bu  yaşlarda  değme tanınmış  yazara taş  çıkartacak  yazılar  yazması,  hele  hele  de yıllardır  sözüm  ona  edebiyatın  içinde  oldukları halde  daha  de- da-  ki  eklerini  öğretemediğimiz  yılların şairlerine, yazarlarına  nal  toplatacak  düzeyde  olmaları  emekli  bir  öğretmen  olarak  benim  için  gurur  verici. 

Evet,  bugün  günde  iki  çok  genç,  pırıl  pırıl  kızımız  var. 

Bu  kızlarımızdan '' Hayat  Yolu ''  Başlıklı  denemenin  yazarı 15  Yaşındaki  Rüya  Uzun'dur  ( Bizdeki  adı kısaca  Rüya ) 

Diğeri  de '' Elzemsel '' Rumuzuyla  ve  '' Elveda ''  Başlıklı  yazısıyla  aramızda  olan on  yedi  yaşındaki  Elzem'dir ( Soyadını  kendisi  yazmadığı  için  ben de  yazmıyorum. ) 

Her  iki  genç  yeteneğe  de Hayat  Yolunda   sağlık,  sıhhat ve üstün  başarılar  diliyorum.  Allah  yollarını  açık  eylesin.

Evet  Dostlar ! 

Bu  yazıyı  laf  olsun  torba  dolsun  diye  yazmadım.

Sitemiz, şu anda RÜYA'larımızda  bile  görsek  inanamayacağımız iki  çok genç ve kaabiliyetli yeteneğe  sahiptir  ki  her   edebiyat  sitesi  için  böyle  yeteneklere  sahip olmak çok ELZEM'dir.

Bizlere  düşen görev  ise:

Bu  yetenekli  evlatlarımıza,  yazılarını  okuyarak, yorumlar  yaparak,  varsa  hataları  yol göstererek,  daha  iyi  yazmaları  için teşvik  ederek  yardımcı  olmaktır. 

Haydi  bakalım...

*****

Haaa  bu  arada  siteye  burnunu  Kaf Dağında  gezdiren kibir  abideleri de geliyor.

Benim  yarı yaşımda  ancak  olan  bir  çok  bilmişe  düz  bir  yazıdan kırpıp  alt alta  getirdiği  cümlelerle  oluşturduğu ve  sevgilisine  hitaben  yazdığı  şeyin ( Şeyin  diyorum  zira  nesir  ya da  nazım  demek  oldukça  zor. Apayrı  bir  şey. )   şiir  olmadığını,  buna  ancak deneme ya da mektup  deneceğini,  sitemizde deneme  veya  mektup  için  apayrı  bölümler  olduğunu  söyleyince  aldığım cevap  aynen   şu  oldu:

''  Ben  20  senedir  edebiyatın  içinde  biri  olarak şu kadar  kitap  yayınlamışım, şu  kadar  ödül  almışım. Şunca  sene şiir  sitelerinde  editörlük  yapmışım. Şiir  nedir senden mi  öğreneceğim?  Bana  çavuşluk  yapma. '' 

Yahu  anlamıyorum  ki.  Ufak tefek  de  değilim  ama   bazıları  beni  Karamürsel sepeti  mi  sanıyor  ne?

Adam / veya  kadın  olamadıktan  sonra  bin  kitap  yazıp  bin  ödül  alsan ne  yazar.

Şimdilik  '' Bir  hatır '' 

Bir  daha  yaparsa '' İki  hatır '

Bir  daha tekrar  ederse? '' Üçüncüde vur yatır. ''

***
Aslında  oldukça  kibar,  nazik,  hoşgörülü ve  sevecenimdir  ama yine  de   Ziya  Paşa'ya  kulak  verelim: O  ne  demişti? 

Allah'a  sığın  Hal-i  selimin  gazabından,
Zira  yumuşak  huylu  atın  çiftesi  pektir. 

*****
Neyse... Araya  giren  bu  sevimsiz reklamı  müteakip  devam  ediyorum.

******

Sevgili  dostlar !

Mesajı  aldınız  sanırım. Evlatlarımızın  RÜYAlarımızda  bile  göremeyeceğimiz  bir  gelişme  sağlaması  için destekleriniz  ziyadesi  ile  ELZEMdir. 

Çöksün  gayrı  yorum  butonları. 
  
Ben  onlarla  gurur  duyuyorum. Eminim  siz  de  duyacaksınız.  

İnşallah  yanıltmazlar  beni. 

****

Son  olarak:  

Kızlar !

Bu  arada  sizler  de  iki  genç  yazar  olarak  birbirinizin  yazısına  gitmemişsiniz.  Siz  birbirinize  destek  olmazsanız  başkalarından  destek  bekleyemezsiniz. 

Sitedeki  diğer  şair  ve  yazarları  okuyun.  Onlara  yorum  yazın.  Size  yapılan  yorumlara  mutlaka  cevap  verin. 

( Sitemizin Gençleri İle Gurur Duyorum başlıklı yazı Sami Biber tarafından 2.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu