"Şiir tuhaf bir şey. 
Hele biçim hastalığına tutulmuşsan. 
Yazma halini parçalayan bütün gariplikler şiirin içine taşar. 
Dur desen de durduramazsın. 

İlk İkinci Yeni ile başladı. 
Cümleyi, sözcüğü parçalama. 
İyi bir marifetmiş gibi yayıldı ha yayıldı. 
Asım Bezirci, onlarca şey söyledi. Kimse dinlemedi. 

Hele o İlhan Berk. Şairden çok şovmen olunca ve toplumunda şovmene ihtiyaçı yaratılınca, böyle şeyler olağan. 

Ne diyorlardı. 
Dilin çeperini genişlettik. 
Gerçekten dilin çeperi genişledi mi? Gerçekten söylem farklılıkları ortaya çıktı mı? 
Yoksa şiir sadece bir dil oyununa mı dönüştü. 

Şiir normal küçük harflerle giderken, birden büyük harflerle devam ediyor. 
Şaşıp kalıyorum. 
Hele sözcüğü parçalayıp yarısını aşağı atanları görünce. 
Şaşıyorum bu biçimcilerin sanatına. 

Ya Lale Müldür, Mehmet Yaşin ve benzerlerinin yazdığı şiirler. 
Şiire Türkçe başlayıp İngilizce devam etmelerine. 
Ne kültürlü insanlar diyorum. Hemen sözlüğü alıp burada İngilizce ne demiş onu bulmaya çalışıyorum. 

İlhan Berk gırlağımızdan çıkacak ve çıkmayacak bütün seslerden ve harflerden şiir yazmıştı bir zamanlar. 

Allahım kültürlü ve şair olmak ne kadar zor."

İsmet Alıcı' dan Alıntı
( Şiirde Biçim Hastalığı başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 6.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu