LİYAKAT  NEDİR?

Şimdiki çağdaş, üretken ve dünyanın en büyük ikinci ekonomisine sahip olan ÇİN DEVLETİ'nin  Lideri olan Deng Xiaopink:

" Kedinin siyah ya da beyaz olması önemli değildir; önemli olan fareyi yakalayabilmesidir."(*).

Eğer fareyi tutma yeteneği (liyakatı) yoksa kedinin ırkının, cinsiyetinin ya da renginin hiç bir önemi yoktur.Çin ekonomisi, din ya da ideoloji ile değil liyakat üzerine bina edildikten sonra büyük atak yaptı.

Kıssadan hisse şudur: Bir iş için görev vereceğiniz insanın ideolojisi, siyasi partisi,  inancı, dini, mezhebi, ırkı, derisinin rengi, hatta cinsiyeti önemli değildir.
Önemli olan o kişinin vereceğiniz işi en iyi şekilde yapabilme yeteneğine sahip olup olamadığıdır.

Halkımız "iş bilenin, kılıç kuşananın" demiş.
Ancak buradaki iş bilmek;; hinlik, kurnazlık, birilerini aldatmak değil,  verilen işi en iyi şekilde yapma ve başarıya ulaştırma yeteneği olarak anlaşılmalıdır.

Gerçi İslam teolojisi  temel öğreti (nas) olarak.           " Emaneti ehline veriniz" diyor.

Fakat her ne hikmetse, İslam ülkelerindeki bu emanet ehilleri(!) önce KANDAŞLAR sonra da YANDAŞLAR oluyorlar...halkın içindeki üstün liyakatlı olanlar hep gözardı ediliyor.

Kendi ülkenizdeki siyasi iktidarlar  acaba bu liyakat ya da emaneti ehline verme  işine ne kadar uyuyorlar?

Yoksa kandaş ve yandaş olmayanlar için liyakat yerine sadakat, itaat, sabır ve kanat mı telkin ediyorlar?

Elinizi vicdanınıza koyarak  karar verme işini sizlere bırakıyorum.


Prof Dr.Halil Çivi
28 Ağustos 2024.

(*)- Soner Yalçın; TAĞUT-Kutsal Aldanışın Soyağacı. Kırmızıkedi Yayınlar, İstanbul 2024.ss.237-239.
( Liyakat Nedir Halil Çividen başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 28.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu