Ahlak
A h l â k

"Su, ateş ve ahlâk, dost olup zaman geçirmeye başlamışlar.
Çevrede dolaşırken eğer kaybolurlarsa birbirlerini nasıl bulabileceklerini sorgulamaya başlamışlar.

Suya sormuşlar: 'Kaybolursan seni nasıl bulacağız?'
'Nerede bir şırıltı duyarsanız, beni orada bulabilirsiniz' diye cevap vermiş su.

Ateşe sormuşlar: 'Seni kaybedersek ne yapalım?'
'Bir duman gördüğünüz yerde ben varım' diye yanıtlamış ateş.

Sıra ahlâka gelmiş. Onun yanıtı ise oldukça düşündürücüymüş:
'Beni kaybederseniz, bir daha asla bulamazsınız..."

/ Anonim

İnsanlar durup dururken ahlâklarını kaybetmiyorlar ki;
Ahlâk dışına çıkmaya meyilliler çünkü almaya odaklılar vermeye değil.

Tutkularının esiri oldukları için buldukları en küçük fırsatı değerlendirme eğilimindeler.

Çocukluktan itibaren uyanık olmaları yönünde ailelerinden telkinler alırlar.

Ülkelerin ekonomik sıkıntıları ahlâkı törpülemektedir.

Aslında ölçüyü bir yönüyle Kant koymuş.
Diyor ki;
"Öyle davran ki, eylemine ölçü aldığın ilke, tüm insanlar için genel bir yasa haline gelebilsin."

Diğer yönüyle ahlâk da görecelidir.
Bazı mefhumlar yok olabilir, değişime uğrayabilir.
Önce ahlâksızlık olarak görülen şeye daha sonra o gözle bakılmayabilir.


Etik değerlerin yükseldiği günlere...
( Ahlak başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 12.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu