Kitaplar Ve Okumak Üzerine

KAZIM ÖZTÜRK

ÖZTÜRKÇE

[email protected] 

[email protected]  

[email protected]

semazen.net        

 

KİTAPLAR VE OKUMAK ÜZERİNE

 

“Oku” Allah’ın adıyla oku” diye başlar ilk emir. Okumak; Allah’ın bir emridir. Bir ibadettir. Yani Farzdır. Böyle olunca; “Müslümanım” diyen, yolu Allah ile kesişen herkesin mutlaka okuma emrini yerine getirmesi şarttır ve bundan kaçış yoktur.

“Ölüm gelinceye kadar Rabbine ibadet et”  talimatını da içine alır okumak. “İnsan başıboş bırakılacağını mı sanır?” hatırlatması, okumaktan kaçışın mümkün olmadığını, okuma ibadetini ihmal edenlerin inançlarını gözden geçirmeleri gerektiği ortaya çıkmaktadır.

O bakımdan okumak her şeyin başıdır. İlk işimiz okumak, okuduğumuzu anlamak, anladığımızı hayatımıza uygulamak, düzgün bir hayata sahip olmaktır.   

 

Kitaplarla hemhal olan, beynini geliştirir. Dar düşüncenin, hamakatın, aymazlığın, riyakârlığın, maskeli davranışın, bencilliğin, kin ve düşmanlığın, vatana ihanetin…tek düşmanı kitaplardır. Kitaplar; kimseye küsmez. Kitaplarda; hesabilik yoktur. Kitaplar; dostluğa kapı aralar, sevgiyi telkin eder, karanlıktan aydınlığa çıkarır.

Kitap okumanın faydaları:

 

1.      Okumak beynin bağlantısını güçlendirir. ...

2.      Empati yeteneğinizi artırır. ...

3.      Kelime dağarcığınızı geliştirir. ...

4.      Stresi azaltır. ...

5.      Sizi iyi bir gece uykusuna hazırlar. ...

6.      Depresyon belirtilerini hafifletmeye yardımcı olur.

Bir Müslümanın evinde mutlaka bir kitaplık olmalı ve kitaplıkta; Kur’an-ı Kerim, tefsiri, meali bulunmalı. Bulunması yetmez, her gün mutlaka ama mutlaka en az 10 ayet okuyup, her ayeti hayatımızın nirengi noktası yapıp, davranışlarımıza yön vermelidir. Bunun için Hz. Peygamber Efendimizin Hadisleri de bize yol göstermelidir.

 

Ayrıca kitaplığımızda; İslam Tarihi, Genel Tarih, Siyer (Hz. Peygamberimzin hayatı), Peygamberlerin hayatını ele alan (Kısas-ı Enbiya), Ahlak kitapları, Edebiyat eserleri, Şiirler, şairler, tarihe şeref veren devlet yöneticilerinin hayatları, Milli ve manevi değerlere ağırlık veren, hikâye, Roman, Biyografi kitapları, İslam Ansiklopedisi, İlmihal kitapları… yer almalıdır.

 

Bir evde kitap yoksa, orası çorak bir araziye benzer. Kitap okunmayan evde yetişen çocuklar, manen gelişme sağlayamaz. Anneler, babalar, çocuklarının yanında kitap okumalıdır. Ebeveynini okumaz gören çocukta okuma zevki ve aşkı gelişmez.

Okumayan gençlerden de vatana millete hayır gelmez.  Bugün çektiğimiz sıkıntının temelinde; okumamak, düşünmemek, düşünce geliştirmemek, tefekkür etmemek yatmaktadır.   

 

Ne zaman okumayı ibadet olarak anlar ve kendimize mal edersek, o zaman dünyamız güllük gülistanlık olur.

 

 

Tefekkür

 

Cihana Allah’ı anlatan mahal,

Esfelden eşrefe çıkar tefekkür,

İmansız hayatlar yaşanmaz muhal,

Batılı Hak sözle yıkar tefekkür!

 

İnsan-ı kâmile varılan yapı,

Vahiy tuğlasıyla örülen yapı,

İmanın harcıyla karılan yapı,

Varlığa bu gözle bakar tefekkür!

 

Karanlık ortama ışık yakıyor,

İrfan tezgâhında ahlak dokuyor,

         Âlem-i insanlık fikre akıyor,

Dünyaya ışıklar yakar tefekkür!

 

Kitaplar!

 

Kültür fermanımız kitapta şifa,                      

“Oku” dermanımız hitapta şifa!               

 

Oku sayfalarını pasaj pasaj,

Her cümle ibretli her satır mesaj!

 

Tefekkürle gider beyindeki kir,

Kitapla bulunur aydınlık fikir!  

 

Cehil çukurundan çeker çıkarır,

Okuyan nesiller irfana varır!

 

Zulme meydan okur özü okuyan,

Hakkın gönderdiği sözü okuyan!

 

Âlem başkalaşır Rabbin sözüyle,

Miraç eder beyin vahyin hızıyla!

 

Fikirler yayılır cana serapa,

Rahmetler misali yağar türaba!

 

Kitapla değişir tüm efkârımız,

Düşünenlerdedir bütün kârımız! 
( Kitaplar Ve Okumak Üzerine başlıklı yazı Öztürkçe tarafından 17.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu