D e m a g o g

"Demagog, doğru olmadığını bildiği doktrinleri, beyinsiz olduklarını bildiği insanlara anlatan kişidir."    
/Henry Mencken

Bir toplumda cahil ve aldananlar ne denli çoksa inancı kullananların sayısı da o denli çoktur.

Bir demagog gelir aldananları alır bir tarafa götürür ve bu bazen ortalama insan yaşamının üçte biri zamana bile ulaşabilir.

Bu tür insanlar tüy gibidir.
Rüzgar ne tarafa eserse ve tabi menfaatte varsa o tarafa savrulur.

Dogmalar ise insanları kemikleştirir.
Binilen bir alamet, terse esen rüzgâr, afet, boran kafalarına kafalarına vurmadıkça bu tür insanların kıyamete gitmeden uyandırmak çok zordur.

Saf aydınlığa, gözler kör olmadan gidilen yollar açık olsun!
( Demagog başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 23.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu