"İleride güzel günler göreceğiz. " Diyorlardı... Ne kadar ileride mesela, daha çok mu gideriz... Bu enflasyon bizi yedi bitirdi... Gelirlerimizi birikimlerimizi ''Şeytan aldı götürdü satamadan getirdi.'' mi dememiz lazım... Hayır geri gelen bir şeyde yok... İleride bizi bekleyen güzel günleri gösterecek birileri olmalı mutlaka... Durmadan bekleyecek miyiz birilerini yüreklerimiz teklerken...

Klasik bir cümledir her devirde birileri tarafından kurulur bu ve buna benzer cümleler ''İşte biz geldik gidiyoruz yaş kemale erdi de bizim çocuklar, torunlar ne olacak acaba?'' Ne olacaksa olacak, akıl baliğ olunca, onlarda kendilerine o zaman diliminde düşen neyse onu yapacaklar merak etmeyin... Bizler emanetçiyiz onlara, onlarda kendi çocuklarına... Kim ne götürebilmiş ki öbür tarafa....

Bu ileride göreceğimiz güzel günler hangi günler acaba? Pazar mı pazartesi mi salı mı çarşamba mı? Çarşambayı selin aldığı söyleniyor mesele o zaman çarşambayı es geçip perşembeye mi atlamalıyız? Bilemedim... Bu enflasyona çelme taksak bir kaç arkadaş takır tukur, şakır şukur, langır lungur, ayakları takılıp da yerlere kapaklanır mı? Kapaklansa bile sonra bir şekilde kalkıp yine tepemizde Demokles'in kılıcı gibi durup bir yere gitmiyor...

Bir tarih verseniz bize mesela ileride göreceğimiz güzel günler için. Seneye mesela çok güzel günler görebilirisiniz ya da seneye olmasa da ondan sonra ki sene güzel günler geri gelebilir. Gelebilir mi, düşünüyorum düşünüyorum biraz da kaşınıyorum hem de mabadımı kaşıyorum, bakalım kısmet diyorum. Kime niyet kime kısmet...

Bakarsın o güzel günlerde asgari ücret yüz bin lira olur, emekli maaşları da asgari ücretin iki katı. Bakarsın herkesin evi barkı olur, dillerde de güzel bir şarkı olur, her semtte bir dolu çocuk parkı olur. Olur mu olur neden olmasın? İşsiz kimse kalmaz memlekette... Hayal mi kuruyorum sizce? Olsun fazla hayalde göz çıkarmaz...

Benim sevgili Karadenizli hemşerilerimde tabela yazmışlar lokantalarının beş yüz metre ilerisine ''Lokantanın adını yazmışlar, nefis yemekler sizleri bekliyor, beş yüz metre geride.'' diye ifade koymuşlar, hani görmeyip de es kaza geçtiyseniz bir zahmet geriye dönün ve lokantamızın nefis yemeklerinden tatmamazlık etmeyin sonra pişman olursunuz.

İleride fi tarihindeki bir zaman diliminde belki bir yerlerde karşılaşırız kim bilir. Ha bu arada Kibariye'nin söylediği o şarkıda fena değildi... Kim bilir bu gidişinnnnnn dönüşüüüü olacak mıııı, ah nasıl yollarına bakacağım kim biliiiiiiir.'' böyle sürer gider, ben esenlikler dilerken sizlere ...
( Ne Kadar İleride Mesela başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu