Inorganik Mutsuzluk Bagı

Bu denli cesitliligi saymakla bitmeyen deger birikim kazanim kültür doga ve insan zenginliginin dünya cevherine  ve yasam kaynagina sahip olup da,  sürekli hic bir kural kanun kaide ilke uyum  vicdan ahlak saygi onur adalet paylasim bilgi denge düzen tanimayarak kendi yaratklasmasini dayatan cehennem azabiyla, korkuyu kuskuyu cehaleti zorbaligi tehditi baskiyi sorumsuzlugu keyfiyeti yozlasmayi rezilligi kaygiyi endiseyi görgüsüzlügü kavgayi saldirganligi hirsi gecimsizligi bozgunu duyarsizligi kayitsizligi ve cürüyerek kokusmayi kisitlanan sürünen ve kivranan ve günden güne silahlanip zirhlanmaksizin sokaga cikma cesaretini yitiren istikrarsiz mutsuz ve huzursuzlukta hic durmaksizin siddet kin öfke yagma yikim üretiyorsa cark ve cevrim, caresizlestirdigi yalnizliklari tükenmez sermayesi bilerek ürettigi kötülüklerden beslenen ihanet ve istismarciligin para güc ve satin alinabilirlige dair her seyi degistirip dönüstüren menfaat cikar ortakligina topyekün cökmüs cöreklenmis banka, borsa, mafya, holding, medya, tarikat, üniversite, sivil toplum örgütleri, reklam ajanslari, asiret agalari, süper-hiper markalar ve marketciler, ilim bilim sanat edebiyat  gazino ve galerleri, kuyumcular, kalpazanlar, tefeciler, nitelikli niteliksiz dolandiricilar, kepengini her saniye etiket degistirmeye acip kapayan tacir tüccarlar, aracilar , yaricilar, pazarlar, piyasalar,    ve  vs. Vs.. genis kapsamindaki BOP  Esbaskanlik sebep ve sonuc verenlerinden  ötürüdür.

 Bütün olumsuzluklarin ( MADUURiYET afyonlarini topluma yedire yuttura ) sebeplisi kendi oldugu halde sikayetcisi de yine kendisi oldugu sorunlar yiginagini cözümsüzlüge birakmanin en gecerli cözüm oldugu yaklasimiyla, toplumsal iyilestirmeye dair hic bir ilim bilim akil fikir vicdan birikimi olmayan güc saltanat ve gösteris düskünlügüyle, günde yirmi alti milyon liralik saray sultasi lüks israfli  giderleri ittifaklastigi koalisyon ortakliginin beraberce kotardigi özel seckinler hükümranligi sultasinda devamli suni gündemleri güncelleyerek ve  isine cikarina  önceligine ve icabina ne veya kim geliyorsa onunla kutplasan kavgalari kiskirtarak veya her türlü firdöndü ortakliklara giriserek; güdülen kalabaliklara sefaleti sabri tüketmeye zorlamak,sokaklardaki yoksullukla beraber artip cogalan SIDDETTEN yakinan  kadinlarin MAGAZiN MEDYASI bagimliliginda sorgulamadiklari kötü gidisilerin ilk liste sirasinda, evden sokaga ve birinci elden kovalayicisi olarak kaybettikleri akil fikir irade ilim bilim soyutlasmasiyla kendilerinin dogurup büyüttügü cocuklari bütün yanlislarina arka cikip her türlü rezilli ve kepazeligin kavga nizahcisi olduklarini kendilerinden bilip görmemekteler.

 

Bu yüzden herkes `kisiye göre hayatin gercekligi degisir `model ve modasini yayginlastiran tüketim piyasasi mantigiyla ` KENDINE GÖRE toplumsal ortakligi aidiyeti haysiyeti iliskisi ve sorumlulugu olmayan cinnet cehenneminde kimsenin kimseye duyarlilik sayginlik yakinlik gösterip hukukuna riayet etmedigi kendi basina buyruk hükümranligiyla ( Bop kriter karakteristigine uymus uyusmus ) hep hakli, hep öteki ve bir baskasi haksiz degersiz ölmeye ve sürünmeye layik ayak takimi anlayisi her yerde baskin ve kol gezmekte.

Bu bakimdan evliliklerde verilen EVET sözü, aslinda bütün buralari bile bile doguracagi tüm sebep ve sonuclariyla birlikte birbirine ASKIM BEBISiM yapay yüzeysel ve yapmacikligin modasina uygun dekor kostüm taki giyim salon sahne rezillik kepazelik magazin kullari ve adanmisllik modelleri olarak hemen üc gün sonrasi baslayacak olan hir gür kapris anlasmazlik sen ben yaris kavga nizah dövüs kapismalariyla birbirinden AYRILACAKLARININ garantisini verip, arada gecen zamanda zor güc bela siddet nefret sacan sokaklara INORGANiK MUTSUZLUKLARINDAN dogan ve cogalan egitimsiz yarinsiz geleceksiz insansiz ve toplumsuzlugun cocuklarini terkedip birakmaktalar. Eh gün günes devri sönüp sogumadan, gidip  biraj pilaj seyrüseferi yapayim bari.

 

….lafin daha ötesi siirin hakkiydi her daim…

 INORGANiK MUTSUZLUK BAGI

Kamyon tirenin üstüne binmis
Agri sancilar icinde kovaladigi hayatin fabrikalari ve bacalari
Dördüncü mesaisini uykusunun arasinda ve kabus kiran düslerde bitirmeye
Henüz kaba insaat halindeyken selam sabahsizlik
Acik balkon penceresinden icerideki evin orasini burasini temizlige durmus
Paspaslari sokaga cirparken memeleri sallanan marketin üstündeki izmirli kadin
Sayesinde tüm mahalle güzelmis bekci ve kadin kuaför dahil
Amma ve lakin…
Kozmopolit kentlerde sefil fukaradan sonbahardir ya bunun burasi
Hastahanelere düsen ihtiyarca muhterem
Eline ayagina düstüm doktor bana bir muska yaz, kalbim
Cayir cayir yaniyor kalbim cinler girdi galiba her tarafima bana bir el at amman diyim
Kütüür kütür ses cikardigi siralarda
Öteki mahle coktan baslatmis bile sülalecek kazma dahra küreklerle
Birbirini yikip devirmedikce sakinlesmeyecegine yeminle
Kafa göz baldir demeden kütüüür kütür ses cikarmaya kizismis kavgayi
Sokak kameralarinin kayitta oldugu köseden en son
Panzer camli greyderi tutusmus kizismis kavganin üstüne sürerek altta kalanlarin tarafi
Bir traftan da ne alirsan bedavaya satiyor
Alistigina aldirmadan
Inorganik mutsuzluk baglamindan
Ilk firsatta aynisina kaptirip giden kenar seyircileri
 
Seyfi Karaca………Eim / 24
( Inorganik Mutsuzluk Bagı başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 8.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu