Bazı doğru
gibi durduğu sanılan iyimserlik gösterişli yanlışta toplumsal nabzın yoklandığı
topyekün - ve sanki en ufak aykırı davranışlı istisnaya dahi boğulduğu topyekün
duygusal acıma rutinlerinde suç ve günah sayar gibi linç kilitlenmelerine
odaklanıp yer vermeyerek - ve hep birlikte niye SADAKAYA muhtaçlığı över
kutsatır ki her alem merhamet boyama ve masumiyet süslenceli travma. ??
Kimsenin
kimseye muhtaçsızlığını ve onurlu özgünlükte herkesin kendi gerçeği olabileceği
değerliliği hiç kimsenin tenezzülüne, kibrine, şekerine, keyfine, kaprisine ,
bir parmak balına yahut acı şerbetine yahut rast getirdikçe denk düşürdükçe
kıyakçısı bozalı yamalı idareten sevinç getirilerine veya ortalıktaki acziyet
düşkünü vaziyetten kendini tatmin etme çıkarımı yapıcı bayramlık ayakkabısına
veya tuzuna ezilsin incinsin üzülsün ki insanlık. ???
Kurumsallaşmadır
güzel değerli ve devamlılığı her ihtiyacı karlılayan üretkenliği paylaşımı
koruyup kollaması ve istikrarı olan hayata dair her şeyin . İnsanca yaşamak
herkesin hiç kimse muhtaçlığına, sadakasına, tenezzülüne , ahkam kesmesine ,
dilencilik kutsamasına, sadaka mühendisliğine ve zavallı gördüğünün üstünlüğünü
taslamasına bırakılmayacak herkesin hakkı ve sonsuzluk mirasıdır. Çünkü hele
hele de bugünün durmaksızın acımasızlık, bencillik, menfaatçilik , çıkarcılık,
zorbalık, hırs, gösteriş, kibir, korku, kuşku, güvensizlik, saplıkınlık ,
kahır, bela, şiddet, tacşz, tecavüz ve pisikomanyaklık üretip çoğaltanlar
dünyasında her iyi niyetli yaklaşım görünümlü foya, hayatın ve insanlığın bütün
doğal masumiyetini yerle yeksan etmeye çarçabuk bıkıp usanarak piyasada dolaşan
çirkefliğin nüfusuna kaydolduğu sırada hiç kimsenin keyfiyet acınmasına veya
muhtaçlık sadakasına ricacı minnetçi olmamak tüm zamanlardan daha çok insanlığı
mecbur ve seçici kılmakta. Anlık , rast geldikçe ve geçici rica minnet karşılama
gösterimlerinin , karşıdakini küçük düşürücü, teşhir edici ve rencide
utangaçlığına yükleme yaptığını hiç umursamayarak duygusal savrulmalara hitaben
kendine iyimserlik cilası parlatma tezgahlamanın ötesinde ve dışında hiç bir
kalıcı iyileştirmelerde bulunmayarak muhtaçlık zavallılığını kabullenip
kanıksamayı artırır. Toplum iradesini temsilen her alanda insanlık onurunu,
yaşama hakkını ve hukukun üstünlüğünü ayrı gayrısız herkese yaşatan ve yerleşik
hayata kurumsallaştıran yere inanıp güvenmektir Esas olan. Ötesi ilerisi ve
gayrısı günübirlik geçicilikte bugün veren yarın kahredip lanetleyen acıma
duygusu kışkırtıp - bilhassa da saf temiz dupduru doğal pırıl pırıl çocuk
masumiyetini istismar vitrinine koyan- köpürterek kişi keyfiyetini ayrıcalıklı
meşhur ve meşru kılan fasa fisodur.
Bu çeşit
sınırları zorlamak, hiç görülmedik herkesten üstün olmayı ve makinalaşmış
cesaret gösterisini ispatlamaya haddini aşmak adına hukukun eğitimin bilimin
sanatın kültürün sosyalleşmenin akkın fikrin vicdanın mantık dışı
evcilleşmelere ve üremelere işlevini hükümsüz kılarak çocukların doğanın
hayvanların yaşam hakkını ve varlık hükmünü delik deşik ederek kendi geçici
keyif gösteriş ve heveskarlıklarını doyurursun diye her şeyi insanlaştırmaya
çalışmak; güzel dünyamızı yıkıma sürüklemeye ve gittikçe türleri azalan canlı
çeşitliliğini yok etmeye canileşmenin tecavüzün daniskasıdır.
Hayatın Her
adım atılan ve nefes solulanılan kapış kapış kalabalıklığına bütün sosyal
ilişkileri sahtekarlık istismar ve çıkar ilişkisine bozulmuş limitsiz kuşku
şüphe ve güvensizlik salgılayan sapkınlık şiddetinde ve izdiham cinnetinde,
herkesin kuşkulandığı ihtiyat kulplarına tutunarak düşünüp davranıp hareket
etmesinde garipseyip tuhaf bularak hiç hayret edilecek anormal bir şey yoktur.
Ayrıca kili
çoklu ilişkilerde fırsat buldukça kaydı ve şartlaşmaları yoktur, yürümez çünkü.
Daha kaliteli
bozgunlar cinnetler yaratmak için birbirinden sökülüp kopan nitelikli sorunlu
bağrışları şiddetli geçimsizliklere büyüterek kurumsal olmayan her şey yalnız
kendinden başka herkesi bağımlı düşkünlüklerin acizlik sefillik eziklik
çıkışsızlık çaresizlik muhtacına koyuculuğu doyurmaya şiddetin her türlüsünü
över artırır ve kalıcı kılar.
Bu bakımdan
sorunun veya iyiliğin tümüne kaynaklık eden bütünlüğünden ayrışmış parçalara ve
kategorilere bölündükçe amaç içerik yoğunluk ve özünden magazinleştirilerek
saptırılan her kavram gibi, kimden nasıl nerde ne zaman kime karşı olursa olsun
Şiddetin hepsidir, birini işlediğinde ötekine kibarlık etmeye ayrı olmayan.
İyilik
güzellik sevgi saygı vicdan sorumluluk samimiyet yakınlık insanlık yaklaşımları
da yine aynı katlayan ve çarpanlarıyla gerek iletişimde gerekse etkileşimde niceliriyle
öylemesinedir.
Seyfi
Karaca…..Ekim/24
....lafin daha ötesi siirin hakkiydi herdaim...