Bir Masalı Bir Hayale Ulastıran Haberle

Ihtiyarlik cagina coktan ayak, ruh, beden, can  ve adim bastigi saci sakali kirarmisligiyla her halinden besbelli olan elli bes yas üstü görünümlü bir adam, villanin kenarina yigilmis olan ve eskisi yikilmis yapidan kalma beton moluzu yiginlarini sabahin kusluk saatiyle basladigi amelelik mesaisiyle aksamin kör karanlik vakti cökünceye kadar alnindaki ter boncuklarini siliyor, her egilip büküldügünde yine bes belli ki aci cektiren sizilar icinde terden islanan gömleginde kurulanarak; arada bir beraberinde getirdigi yavan azigindan lokmalar koparmaya mola soluklanmanin disinda günboyu beton molozlara BALYOZ salliyor, demiri kirilan parcalardan ayikliyor, kirilmakta zorlanan tonozlari hic bir kaldirac destegi olmadan var gücüyle yerinden yikindirip kaldirmaya zorluyor ve kirilip ufalananlari her saat basi yoklamaya gelen komut vericinin azariyla kenara atmayip düzgün bir sekilde ilerdeki birikintinin oldugu yere istifleyerek azap cöregini ve yasama tutunma ekmegini tastan cikarma deyiminin anlam ve kavram karsiligi olan bütün agri cile derbederlik sizisiyla gün egirip  yazik günahlar dokuyordu, öyküsü artik yer yüzünde görünmez -bilinmezlere yitik kayip sicilsiz künyelerin arnacindan yamacindan...

Burayi bilmez görmez tanimazdan gelerek diger BAMBASKA bir baska günü gündemi tezgahlayan ANDAC`taysa ON IKI EYLÜL miladiyla projesi programi ve görevlendirilmisligi devreye konulan BOP ESBASKANLIGI öncesindeki toplumüstü, ayricalikli, imtiazli,  her hakka ve hususa güc gösteris ve yetki sahibi JET SOSYETE` ye `sizi türbansiz takkesiz koyarak dinden imandan ediyor ve bir cay bir simide muhtac mahrumlugu reva görüyor bu zalim sistem ` ..Fakir-Fukara can kurtarani oldugunun hamasetciligi yaparak;  kurumsallasmis cehaleti, sefaleti, acizligi, sürünmeyi, caresizligi, muhtacligi, liyakatsizligi, mafyalasmayi zorbaligi , siddeti, dayatmayi, korkuyu zavalliligi, ezikligi, egitimsizligi ve en nihayet uyumlu itaatlarligi magazinlestiren  hic bir toplumsal degeri sag diri ve yasanilir birakmama  afyonlari söylemleriyle her yetkiye hükümran oldugu Fakir- Fukaraligi  masum mecbur ve mesru kilanlar,  sürekli degisen dönüsen kalibreden ESKI JET SOSYETE`de bela kahir küfür matem beddualar üfleyip okuduklarini ve lanetlediklerini ve hakir gördüklerini bütün kirli rüsva  rezil kepaze bagnaz kaprisli gösterisli kibirli hunam maharet ve meziyetleri kendilesen seckinler, ayricaliklilar, üstünler, imtiyazlilar zümresine imrenen taklitcilikle yapilanip cöreklendiler.

 

Bu yüzden de hurafe kökenli ve kendi arzularindan kaynakli kokusmus cürümüs yozlasmalarla her gösterisli savrulmalarin herkesten üstün ve farkli olmayi birbirinden kiri köpügü bulasan yarislarda sünnette dügünde toplantida ilk haftasinda kirkinci gününde yahhut yildönümünde  diye diye her firsatin her bahanesini – BOP yazilimindaki ülke yagmalayip yikimayi dinden imandan sorgusuz yargisiz kendilerine lutuf bilerek-  SÜRSEFALARLA sürükledikleri ele gecirilmis bütün zenginliklere devlete kaynaklara ve birikimlere hic bir onur iihtiyat vicdan ve ahlaki hassasiyelilik göstermeksizin futursuzca  hükümran toplumdan kacak en hesapsiz görgüsüzlük  masraflaradan  har vurup harcamaktalar.

…lafin daha ötesi siirin hakkiydi herdaim….


BiR MASALI BIR HAYALE ULASTIRAN HABERLE


Bu salkimlar burda dursun
Böylece sonbahar olsun sofra ve sahan
Saati kurulmamis bir yerlere göcüp gidecegi tutsun elbisesinde ekim günesleyen egim
Coskusu bitmemis bir zaman varsin gitsin burdan taaa ileriki yakinliklari bulsun
Topraktan besikten
Dünya diyarina insan olacaksa eger cinar ve cocuk birlikte büyüsün
Rüzgar calsin, baglar bahceler oynasin, üstünden haramiler irak
Ecem sevincine kurulsun huzurun vakti demi ve devran dirligi
Kendine hayret edip sasirmadan hemencecik ask olduguna nasil…
Bir cirpida dikene gül baglasin delicelerde kol gezen rüya
Geceye eslik etsin
Ay ile avunsun oyalansin
Bir masali bir hayale yüklesin yetistirsin, haberini kendinden alsin
Yürek yakan sazlarda gün yüzü görenlerle dere tepe düz..
Cocukken hayata baslayan sevgili dünya
 
Seyfi Karaca…….Ekim / 24
( Bir Masalı Bir Hayale Ulastıran Haberle başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 13.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu