Bu  Ne  Perhiz  Bu  Ne  Lahana  Turşusu


13  Şubat  2022'de İstanbul- Kadıköy'de özellikle  kadınların  katıldığı,  araya  -  fotoğrafta  da  görüldüğü  gibi - eş  cinsellerin  de kaynak  yaptığı  boş  tencere  ve  tavalı  bir  protesto  yapıldı. Söylemeye  gerek  yok,  protesto  edilen  şey  hayat  pahalılığı  ve  iğneden  ipliğe  her  şeye  yapılan  aşırı  zamlardı.  Özetle  söyleyecek  olursak  insanlar ''  Açız,  tencereye  koyacak  yiyecek  bulamıyoruz. ''  Diyorlardı. 

Şimdi  bu  yazdıklarımı  cebinize  koyun  ve  devam  edelim.

Az  geriye,  beş  sene  öncesine  gidelim:

2017  Yılında  başta  İzmir  olmak  üzere  pek  çok  ilimizde  sadece  ve  sadece  Arapça  olan  tabelalar  indirildi. Evet,  Arapça  dışındakilere  asla  dokunulmaksızın  sadece  ve  sadece  Arapça  tabelalar  indirildi. Çünkü  burası  Türkiye'ydi  ve  bizim  ana  dilimiz Türkçe,  İngilizce,  Fransızca,  Almanca  ve  hatta  Çince,  Japonca  olduğu  için ( ! ) o  dillerde  yazılı  tabelalar  değil  sadece  Arapça  tabelalar  indirildi. 

Bu  da  cepte  kalsın  ve  yine  devam  edelim.

Ülkemizde ve  hatta  ülke  dışında  yaşayan  vatandaşlarımızın  belirli  bir  kesiminin  de Arapları  hiç  sevmedikleri,  hatta  nefret  ettikleri  herkesin  malumudur. Mesela  '' Ülkemde  İngiliz,  Fransız,  Alman  vs.  görmek  istemiyorum  demezler  de '' Ülkemde  Arap  görmek  istemiyorum ''  cümlesini  bir  slogan  haline  getirmişlerdir. 

Evet,  şimdi  ana  mevzuya  gelelim:

Nedir  ana  mevzu?

1-  Bu  ülkenin insanlarının belirli  bir  kesimi  hayat  pahalılığı  sebebiyle  açtırlar 
2-  Bu  ülkenin  insanlarının  belirli  bir  kesimi  Arapları hiç  sevmezler,  hatta  onlara  düşmandırlar.

Peki  gerçekten  de  öyle  mi.

Şimdi  3 No'lu  fotoğrafa  bakalım. 

Ne  görüyorsunuz?  Bir  kuyruk  değil  mi?  İnsanlar  bir  şey  almak  için  kuyruğa  girmişler.

Nerede  girmişler  bu  kuyruğa?  Arapları  hiç  sevmeyen  hatta  onlardan  en  çok  nefret eden  insanların  yaşadığı  Kadıköy'de.

Ne  kuyruğu  bu?

Efendim  bu  kuyruk, ana ürünü Antep fıstığı  kreması ve  tel  kadayıf  olan ve tüm  dünyada  Dubai  Çikolatası  diye  bilinen,  satılan  bir  çikolatanın  kuyruğu.  Yani  bir Arap  çikolatasının...

Mutlaka  '' Kadıköy'de  zaman  zaman  hayır  lokması  da  dağıtılır.  Bu  sefer  de  bir  hayırsever  bedava  olarak  Dubai  Çikolatası  dağıttığı  için  insanlar - Ne  kadar  Arap  karşıtı  olsalar  da  çikolata  bedava  olduğu  için  kuyruğa  girmişler;  ne  var  bunda''  Diye  düşünenler  olacaktır  ama  değil.

Bu  çikolata Kadıköy'de 200  Gramı  450  Tl  den  satılıyor.  Yani  kilosu: 450 x 5 = 2250 Tl.

İnsanlar Arap'ın  çikolatasını  yemek için;   200  Gramına  450 Tl  vermek  için  kuyruğa  girmişler. 

Kim  bu  insanlar?

Yahu  dedik  ya.  İki  sene  önce ''  Açız,  tenceremize  koyacak  gıda  bulamıyoruz. '' Diye  aynı  yerde  tencere,  tava  çalan  insanlar  bunlar.  

'' Ülkemizde  Arap  görmek  istemiyorum.  Ne  Şam'ın  şekeri,  ne  Arap'ın yüzü''  Diyen  insanlar  bunlar. 

Yemin  etsem  başım  ağrımaz: Hem  benden  daha  toklar (  Ben 200  Gram  çikolataya -nerenin  çikolatası  olursa  olsun  450 Tl  verecek  kadar  zengin  değilim ) Hem  de  Arapları  benden  daha  çok  seviyorlar. ( Ben  olsam  Arap'ın  çikolatasının  200  Gramına  450  Tl  vereceğime  100 Tl'ye  bir  kilo  halis,  güllü  Türk  lokumu  alır  yerdim ) 

( Bu Ne Perhiz Bu Ne Lahana Turşusu başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu