Gözim qan yaş tökib ağlar əlindən ol kaman qaşın
Bu dunyayə salar fitnə ala göz can alan qaşun
O türkin gözlərinə nokərəm ki yatsa xoş kefli
Negarin gülşəne ruxsarə eylər sayəban qaşın
Helalə dondi tən bu ğəmlə ki bu qaşları görsə
Göy üstə ay olar şərməndə tez eylər nəhan qaşın
Rəqiblər bixəbərdi bizlərə hərdəm o baş gözdən
Alar min nue peyğam pərdədə eylər ki san qaşun
O guşəgirlər zehnində alnı tazə gülşandır
O gülzarın səmənzarında seyr eylər çəman qaşun
Daha huru periyə söyləməz kim görsə bu hüsnun
Ki göyçəkdir olarda, sehr edibdir ançenan qaşun
Səne kafər ürəkdə, toplamırsan zülfe, var qorxım
Ki mehrabim dolandırsın o əğri delsetan qaşun
Əgər çe bir zirək quşdur göy içrə hafiz uçmaqda
Vırıp ğəmzə oxıyla ovçı gözlə ol ilan qaşun
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
(Şiirin açıklaması googlnen)
O arkadaşın kemerli kaşlarından dolayı gözlerimden kanlı yaşlar akıyor, onun gözlerinden ve kaşlarından dünyanın sonu kaosla dolu olacak.
✦✦✦✦
Sarhoşluktan tatlı bir uykuya daldığında yüzü çiçek bahçesine dönüşen, kara kaşları gölge gibi o yüze gölge düşüren o güzel aşığın göz çakrasıyım.
✦✦✦✦
Bu kederden bedenim yeni ay gibi daraldı ve eğrildi ki, kaşının kıvrımına rağmen, gökteki ay nasıl olur da göğün yüksekliğinden kendini gösterir?
✦✦✦✦
Nöbetçilerin gözlerinden ve dikkatlerinden, o sevgilinin gözlerinden ve alnından her an binlerce ipucu bize ulaşıyor ve bu arada Yar'ın kaşları perdelenmiş ve mesajlar veriyor.
✦✦✦✦
Alnı münzevilerin ruhları için iç açıcı bir bahçedir ve kaşları o çiçek tarhının etrafında tatlı bir şekilde uzar.
✦✦✦✦
Bu popüler güzellikle artık kimse gözlerin ve dolgun kaşların güzelliğinden bahsetmiyor.
✦✦✦✦
Zalim ve katı kalplisin, yüzünü ve saçını örtmüyorsun ve ben o sevimli kaşlarının, kıblesinin ve mihrabının kıvrımının beni sana çevirmesinden korkuyorum.
✦✦✦✦
Hafız sevgilisini kayırmakta kuş kadar akıllı olmasına rağmen sonunda Kaman Abru kirpiklerinin okuyla onu avladı.
(
Gözim Kan Yaş Tökib Ağlar Elinden Ol Kaman Kaşın başlıklı yazı
faramarz-abdollahpur tarafından
2.11.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.