Tanıdık tanımadık herkesin sorduğu bir soru vardır"Mutlu musun?"İnsanların ruh halleri hava durumu gibidir,her saat değişebilir,genel itibariyle devamlı mutlu olunamayacağı gibi devamlı mutsuz da olunamaz.
Yaşa,cinsiyete,kültüre,yaptığı mesleğe göre mutlu olmanın etkenleri değişir:
Mutluluk kimilerine göre yemek,içmek ve gezmekten ibaretken;kimilerine göre okumak,yazmak ve araştırmaktan ibarettir.
Kimilerine göre kazanmak ve başarmaktan ibarettir,kimilerine göre paylaşmaktan.
Kimilerine göre evlenmekten,çoluk çocuk sahibi olmaktan ibarettir,kimilerine göre boşanmaktan ve yalnız kalmaktan.Örnekleri istediğiniz kadar çoğaltabilirsiniz;bir patronun mutluluğuyla,bir çocuğun veya bir hastanın aynı şeylerden mutlu olması pek düşünülemez.Patron her ay kar yaptıkça,çocuk sakız,şeker ve balondan,hasta ise sağlığına kavuştuğu zaman mutlu  olur yoksa patron ile  hasta ne yapsın ki sakız ile balonu?

Hiç bahane aramayın ve kimseden yardım istemeyin;dünyanın yedi harikasından birine sahipseniz(görüyor,duyuyor,kokluyor,tat alıyor,dokunuyor,hareket ediyor ve hissediyorsanız)mutlusunuz demektir.Eğer mutluluk dediğimiz kavram parayla satın alınsaydı zenginler hep mutlu,fakirler hep mutsuz olurdu ancak araştırmalar bu doğrultuda değildir.

Beni soracak olursanız çok şükür mutluyum,ben de acılar,ayrılıklar ve sıkıntılar çektim ancak hiçbirine saplanıp kalmadım,herbirinden gerekli dersleri çıkartarak aynı hatalara  yeniden düşmemeye özen gösterdim.Sizler şimdiye kadar engebesiz,kavşaksız ve levhasız  bir yol gördünüz mü? Varılacak nokta aynı olsa da yöntemler ve seçenekler farklıdır.

Hergünümün  ilk ve son günüm olduğunun farkındayım,hayat,her şeyi kafaya takacak kadar uzun,her şeyi baştan savacak kadar da kısa değildir; ortasını bulabilirseniz  eğer kimseye boyun eğmeden,kendi ayaklarınız üzerinde durarak,mutluluğa erişirsiniz.Unutmamalıyız ki mutsuzluk hastalık değildir ancak bazı hastalıkların ortaya çıkmasının temel nedenidir.
Güne güzel bir dua ile başlamak,enerjinize enerji katacaktır: 
"Allah'ım ölenlerimize rahmet,kalanlarımıza sabır,selamet ve afiyet ver.Cümlemizi kazalardan,belalardan,şeytan ve şeytanlaşmış insanlardan,kabir ve cehennem azabından muhafaza eyle.Yapmış olduğumuz ibadet ve dualarımızı kabul eyle,son nefesimizde   Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resulühü." demeyi  nasip  eyle.

Mutluluk da mutsuzluk da bulaşıcıdır...
( Mutlu Muyum başlıklı yazı berberce tarafından 4.11.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu