Gecenin bir yarısı olmasına rağmen öylesine sevgi dolu bir yürek ve metanetle tutuyordu ki mehmet amca hayat arkadaşının elini,imrenmiştim doğrusu.Yaklaşık 15-20 dk. kadar koridorda volta atmışlardı sevimli ikili...

Sabah kalvaltılarımız saat 5.30 da oldukça erken geliyordu.Vahide teyze herzaman ki gibi pek memnun değildi yemeklerinden.Mehmet amca öylesine ısrar ediyordu ki yemesi için ,vahide teyze mecbur kalıyordu.Hatta eliyle yediriyordu mehmet amca ona.
Öğlen olmuş, vahide teyze diyalize gitmişti.Mehmet amca ile sohbet ediyorduk.Vahide teyzenin yaklaşık 5 yıldır hastanelerde yattığını ve onun adına çok üzüldüğünü dile getiriyordu ,ama sözlerinde en ufak bir sitem ve bıkkınlık ifadesi yoktu.Her defasında hayran bırakıyorlardı kendilerine.
4 saat sonra vahide teyze diyalizden gelmişti.Kardeşim, "vahide teyze ,ne kadar güzel,mehmet amca sana bakabiliyor,başta ablamla ne kadar bakabilir ki? dedik ama oldukça itinalı davranıyor maaşallah"dedi.Vahide teyzeden şaşırtıcı bir yanıt geldi,"bakacak tabi gızım,bunca yıl ben ona baktım,hizmet ettim,evlatlarını büyüttüm,sıra onda"dedi...

Gece vahide teyzem yanlızdı.Mehmet amca yoktu.işi var düşüncesi ile sormadım.Onunla da ilgilendim.Zaten hemşiler sürekli kontrol ediyordu. Günde iki kez doktorlar da vizit için dolaşıyordu tüm hastaları.Ertesi sabah meraklandım ve sordum,"mehmet amcam nerede vahide teyze?" "gece senin rahat etmediğini düşündüm,evde kal, bugün gelme dedim ona"dedi. Allah'ım şaşırıyordum,bu kadar düşünceli olunamazdı...
"olur mu vahide teyze ,ayıp oldu amcama"dedim. "bişey olmaz gızım,zaten o da dinlensin evde,burada benimle harap oldu"dedi....

Akşam olmuş ,mehmet amca gelmişti ve bir süre sonra vahide teyze fenalaşmış,bizi de dışarı almıştı doktorlar.Hepimiz korku içerisinde dua ederek beklemedeydik.Bi ara mehmet amcanın duvara yaslanmış ,ağlıyor olduğunu gördüm,teselli etmeye gidecekken,dayanamadım,ben de ağlamaya başladım.sonra hemen toparlanıp yanına gittim,teselli etmeye çalıştım.Büyük bir metanetle,"gızım hepimiz bir gün göçeceğiz bu diyardan,ama bugün ama yarın,sadece acı çekmesine dayanamıyorum,ne de olsa kaç yıllık hayat arkadaşım "dedi. Bir süre sessiz kaldık sonra devam etti"ben 71 yaşındayım,hayatımda hastane yüzü görmedim ama vahidem son bir kaç yıldır çekiyor,kolay değil."
Önce cevapsız kaldım,sonra sadece "haklısın" diyebildim.

Akşam ziyaret saati gelmişti,vahide teyze daha iyiydi.O akşam annem kaldı kardeşimin yanında.Kardeşime kayısı hoşafı yapmamızı istemişti doktorlar,annem gelirken yanında getirmiş,vahide teyzeye de ikram etmiş, ancak şeker hastası olduğundan şekerinin yükselmesine neden olmuş ve anneciğim de ,vahide teyze de azar işitmiş hemşirelerden.

Ertesi gün yine fenalaşmış vahide teyze.Bu kez kardeşim etkilenmesin,üzülüp korkmasın diye odalarını ayırmış hemşireler.Her ikisi de tek kişilik odalara alınmışlardı.Akşam yine ben devraldım refakatçılığı,yanına uğradığımda ,vahide teyzeye bir çok makina ve kablolar takılmış olduğunu gördüm.Mehmet amcanın hüznü yüzünden okunuyordu.Dakika ayrılmıyordu başından,yüzünü buruşturarak,"bugün heç bir şey yememiş vahidem,bak yemeğine, öylece duruyor"dedi. Yanına eğilerek,"duyduğum kadarıyla hiç yememişsin,neden?" dedim. o da, "canım heç istemiyor gızım neydim,almıyor midem" dedi. "ama olmaz,ne istiyor şuan canın de bana?" dedim kafasını iki yana salladı.Evde ona az şekerli kayısı hoşafı yapmıştık,ve"sana kayısı hoşafı getirdim,ister misin?"dediğimde vahide teyzenin gözleri öylesine açılmıştı ki;"hani nerde,getir yerem" dedi.Mehmet amca,"aman gızım yine şekeri yükselir ne yapıyorsun ?" "korkma mehmet amca,az şekerli bu. vahide teyzeme özel yaptık,hemşireden de müsade aldım" nasıl dualar ediyordu her ikisi de...

DEVAM EDECEK.
( Vahide Teyze Ve Mehmet Amca 2 başlıklı yazı Oya DOĞAN tarafından 7.06.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu