Bundan iki ay önce kardeşimin yatmakta olduğu Ankara Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde yaşamış olduğum anıyı paylaşacağım
sizlerle..

Kardeşimi hastaneye yatırdığımızda bölümün yoğun oluşundan,iki kişilik odaya aldılar bizi.
Kardeşimin oda arkadaşı, Vahide teyzeydi.Geçmiş olsun dileklerimizden sonra tanışma faslı oldu.
Vahide teyzenin, şeker hastalığından tutun da ,kalp,böbrek yetmezliği,tansiyon gibi birçok hastalığı vardı.
Oraya yatış sebebi,kalbine salınan hortum nedeniyle enfeksiyon kapmış olmasıydı.
Kendisi 68 yaşında,tatlı sert bir bayandı.Memleketi Erzincandı.Yanında kalan refakatçısı Mehmet amca,yani eşiydi.
O da 71 yaşındaydı.

Mehmet amcaya ,Vahide teyzenin yanında neden kendisinin kaldığını sorduğumuzda;
"3 evladımız var,onların da işleri başından aşkın ve biri Almanya'da,biri İstanbul'da diğeri de burada ancak,
onun da çocuğu rahatsız "cevabını aldık.Öylesine şekerdiler ki asla sitem dolu sözcük kullanmadan,
büyük bir sevgiyle dile getirdiler,çocuklarının meşguliyetlerini.
Hastanede Vahide teyzeye şeker hastası olduğundan,diyet yemekler veriliyordu.

İlk akşam yemeği saatini yaşıyorduk hastanede.Vahide teyzeye yemeği geldi ve içine bakıp burun kıvırarak söylenmeye başladı.
"vıyyy! anam yine bana bu ot yemeklerini getirdiler,çok beğeniyorsanız kendiniz yiyin,neydim ben bu yemeği"dedi.
Ben şaşırdım ve "aç kalırsın teyzeciğim ama yemelisin" dedim.
(Mehmet amca o esnada odada değildi.bir yere gitmiş olmalıydı.)Vahide teyze eliyle işaret edip beni çağırdı.
"buyur Teyzem"dedim
"Hele şu dolabı aç,içinde tuzluk olacak onu bana ver"dedi. "ama sana yasak değil mi teyzem,şekerin yükselir"dedim
"anam aç mı kalim,ot kızım bunlar yiyemirem,ver hele az sepecem"dedi.verdim ama az septi...

Yemekten 1 saat sonra Mehmet amca geldi.Vahide teyze Kızılay'a göndermiş ,canı döner çekmiş.
elinde paketle odaya girdiğinde, hemşire Vahide teyzenin tansiyonunu ölçüyordu."Aldım vahidem"dedi Mehmet amca.
hemşire:"o ne?" Mehmet amca sıkılarak:"Vahidemin canı çekti vallaha gızım taa gızılay'a gettim"dedi.
hemşire kaşlarını çatıp ,hafif sesini yükselterek:"bakın; biz sizin iyiliğiniz için uğraşıyoruz,
eğer Vahide hanım onu yerse şekeri yükselecek,uğraşacağız"dedi. "ama çok canı çekti heç değelse yarısını yese,
ya da daha azını ,nefsi körelsin Vahidemin" dedi."hemşire de dayanamadı o sevgi sözcüğüne ve"peki ama sadece yarısını"dedi.
Nasıl sevinmişti her ikisi de...

Gece olmuştu,uyku saatimiz gelmiş,refakatçı koltuklarımızı nasıl kullanmamız gerektiğini gösteriyordu Mehmet amca.
alttan çekti ve bildiğimiz tek kişilik yatak haline geldi koltuk.saat 23.30 civarıydı,ben tetikde yatıyordum,
kardeşim sürekli istifar ettiğinden..Tahminen yarım saat sonra ,Vahide teyze:"Mehmeeet"dedi.
bir hışımla fırladı Mehmet amca"Ne oldu vahidem"dedi."Anam canım sıkıldı,uyuyamirem,hele beni galdır az yürüt goridorda"dedi
Mehmet amca büyük bir dikkat ve sevgiyle doğrulttu onu,el ele tutuşup ilerlediler koridora doğru...


devamı gelecek...
( Vahide Teyze Ve Mehmet Amca 1 başlıklı yazı Oya DOĞAN tarafından 5.06.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu