Eğitim öğretim,İnsan niteliğiyle ilgili olduğu için;

Ekonomiyi,Üretimi,Sağlığı,Güvenliği,Adaleti,Adab-i Muaşereti…..derken huzur sükunet ve mutluluğu ihtiva eden bir terim.

Hangi birini anlatayım sanki bilmeyenimiz mi var?

Bir ara Liderlik Eğitimi konulu bir seminere katılmıştım, sunumu, Genel Müdürlük yapmış, kariyer olarak Profesör ve şu anda Gazikent Üniversitesi Rektörü olan bir uzman yapmıştı,tabi ona göre sunum da kaliteliydi.

Örneğin, gece uzaydan çekilen dünyanın görüntüsünü bizimle paylaştı ışıl ışıl parlayan ve zifiri karanlık gibi gözüken bölgeleri değerlendirdik, baktık ki parlayan bölgeler İnternet ağı üzerinde bilgi yönünden daha fazla bilgi ile iç içe olan ülkeler bölgelerdir, eğitim öğretim kalitesi düşük olan bölgelerse kapkaranlık,öyleyse bizim de eğitim öğretime ilgi tarzımız yaklaşımımız gelişmiş ülkeler paralelinde ya da bir adım önde olmalıdır ki parlayan ülkeler ve bölgeler arasında olabilelim.

Ülkemizin bu ideali 28 Şubat kararlarıyla sekteye uğradı desem, iyimser bir yaklaşım olur tam tersine geriledi denilebilir,Dünyanın tersine gittik, gelişmiş dünyada öğrenci bakımından Meslek Lisesi/Genel lise oranı 70/30 iken bu oran bizde neredeyse 15/85 tarzında bir anormal duruma geldi,Bu ülkede neden sorunlar bitmiyor diye zaman zaman şikayet ediyoruz ya işte bir numaralı sorun, neyse “olanla ölen geri gelmez” diye bir deyim var.fazlada geriyi karıştırmayalım.

Öz geçmişi şimdilik bırakıp öz geleceğe odaklanalım.

Bakanlığımızın genel Liselerin Anadolu liselerine dönüştürülmesini çok çok yararlı ,umut verici, iyi bir gelişme olarak değerlendiriyorum.Çünkü Meslek Liseleri dışında diğer Liselerin asıl varlık nedeni Yüksek Öğretime eleman yetiştirmektir,dolayısıyla başarı düzeyi iyi olmayan öğrencilerin bu tür liselere yığılmaları hem başarılı öğrenciler için bir sorun, hem de başarı durumu iyi olmayan öğrenciler için bir sakınca doğuruyor.

Devletimiz bir çok açından bir gelişim ve değişim yaşamaktadır,bundan Milli Eğitim Bakanlığımızın de etkilenmesi kaçınılmazdır ayrıca gösterilen çaba kayda değerdir.

Banlığımızın 04.06.2010 tarih ve 4524 sayılı yazı ile il ve ilçelere gönderilen talimatnamenin 5.bendinde şöyle ifadeler yer almaktadır.

Bu dönüşüm Projesinde;
Mülki amirler ,
İl ve ilçe milli eğitim müdürlüklerince,
kamuoyunun bilgilendirilmesi,
Mahalli yöneticiler,
Okul yöneticileri,
Öğretmen,veli, okul aile birlikleri, sivil toplum kuruluşları,sendikalar ve halkın katılım,katkı ve desteğinin sağlanması gerekmektedir, deniliyor.

İşte top yekun seferberlik bu olsa gerek,


Bir ilçede Anadolu Lisesi açıldığı zaman;

1-Başarılı öğrencisi dışarıya gitmek zorunda kalmıyor,
2-Bu başarılı öğrenciler İlçesinde okuduğu için ilçesini kolay kolay unutamıyor,
3-Bu öğrenciler diğer öğrencilere de öncülük yapabiliyor,
4-Ekonomik durumu, dışarıda okumaya elverişli olmayan öğrenciler de ilköğretimde daha aktif hale gelebiliyor
5-Anadolu Liselerinde stajyer öğretmen çalışamaz,
6-Öğretmenler sınavla geldikleri için muhakkak düzeyleri daha iyidir.
7-Sınıf mevcutları 30’un üstüne çıkamadığı için eğitim öğretin kalitesine olumlu bir katkı yapıyor.
8-Başarı durumu iyi olmayan öğrenciler genel liseye giderek kendini avutmuyorlar.
9-İlçe bölge zümreleri daha kaliteli oluyor,
10-Diğer öğretmenlerin kendini yenilemeye katkı yapar
……………………………………….vs.
Sürur vericidir ki, ilçemizde de bir Anadolu lisesi açıldı ve bu okulun eğitim öğretim kalitesine katkısı muhakkak olacak.
Başta ilçemizin halkı olmak üzere hepimize hayırlı olsun.

Şimdiden bu okuldan mezun olanların ilçeye vereceği katkıyı hayal ederek mutlu oluyorum.
Umudum yeşeriyor diyor,şükürle,sürurla selam ve dua ediyorum.
Eyüphan KAYA
( Umudum Yeşeriyor başlıklı yazı Eyüphan KAYA tarafından 29.06.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu