Ülkemizin %90'ı okuma yazma bilirken,%10'u bilmiyor. Bir söz vardır, belki bilirsiniz "Her Türlü Kötülük Cehaletten Gelir".Bu atasözü çok önemlidir. Hapishanedeki birçok insan cahillikten sürünüyor. Aileleri ise dışarıda acı çekiyor. Peki, neden kaynaklanıyor?  Okuma yazma bilmeyen aileler arasında büyük bir kavga çıktığında, ne yapacağını bilmez bir birini vururlar. Bu da ortaya bir kan davası çıkarır. Bu olay genellikle köylerde olur. Çünkü köyde yaşayan birçok insan cahildir.      Eğer orda ki insanların biraz bilgisi olsa yasal yollara başvurur. Hem kendisini hem de ailesini bu dertten kurtarmış olurdu. Fakat bizim insanlarımız "Neymiş efendim olayı devlet çözermiş. Hayır! Bütün işimi kendim halledeceğim. Bu bizim sorunumuz, devletin değil."deyip geçeceğine biraz bilgisi olsa, kendiside karşı çıkardı. Kısacası bu söz bize şunu anlatmak istiyor; okuyalım okutalım cahil olmayalım, hem kendimizi hem ailemizi dertlerden koruyalım, hakkımızı arayalım, insanların bilinçsizce ölmesini önleyelim diye yazılmış. Okuma çağı geçmiş kişileri bilgilendirip, ayrım yapmadan kız ve erkek çocuklarını da okutmalıyız. Birbirimiz öldürerek değil yasal yollara başvurarak hayatımızı güvence altına alalım.
( İnsanların Cahilliği başlıklı yazı Bir dost :) tarafından 30.08.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu