Kırşehir Aşık Paşa 1. Uluslararası Şiir Şöleni
Kırşehir şiir şöleni
Tanıdık bir isim oradaydı , birlikte Yozgat Sürmeli Şiir şölenlerini başlattığımız isim; Fuat Dursun, Fuat bey Kırşehir İl Kültür ve Turizm Müdürü olarak görev yapıyor. Orada da ilk şiir şölenini başlatan Fuat Dursun bey olmuştu. Yine tanıdık kültüre - şiire sevdalı bir isimle beraber; Emekli öğretmen Zübeyde Gökbulut’la, bizi Kırşehir’de Krallar gibi ağırladılar ve misafir ettiler.
Kırşehir Aşık paşa 1. ulusal şiir şölenine davetliydik. Kayseri SÖKÜM toplantısından oraya geçtik. Ülke genelinden 25-30 şair arkadaş gelmiş, İlk günü dolu dolu geçirmişlerdi. Biz ikinci gün dahil olduk konukların arasına... Güzel bir mekanda yer sofralarının kurulduğu otantik ortamda selamlaştık şairlerle.... Fuat Dursun bey ve Zübeyde Gökbulut hanımefendi de oradaydı, bizi güleryüzle karşıladılar ve Kırşehir’den ayrılana kadar da yalnız bırakmadılar.
Şiir şöleni 6 Kasım 2010 Cumartesi akşamıydı. İl Kültür Merkezi salonunda toplandık. Salon tıklım tıklım doldurulmuştu. Kendisi de şiire sevdalı İl Emniyet Müdürü Osman Öztürk polis okulu öğrencileriyle aramızdaydı. Onlarla hiç unutamyacağımız bir gece geçirdik diyebilirim. Gür sesleriyle okudukları İstiklal Marşı salondan büyük alkış aldı. Muhteşem bir karşılamaydı bu...
İzleyiciler arasında Kırşehir Valisi Mehmet Ufuk Erden, eşi Yeşim Erden, Milletvekili Mikail Arslan, Garnizon komutanı Jan.Alb. Osman Uçar, Belediye Başkan yardımcısı Veli Şahin, İl Emniyet Müdürü Osman Öztürk, Kültür ve Turizm Müdürü Fuat Dursun seyirciler arasındaydı ve alkışlarla konukların okudukları şiirlere destek veriyorlardı.
Şair Aşık Paşa adına birincisi düzenlenen Kırşehir Şiir Şöleninde kendisi de şair, yazar olan emekli öğretmen Zübeyde Gökbulut’un büyük emeklerinin olduğunu ifade ettiler. Belli ki İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile sırt sırta vermişler bir ilki başarmışlardı. Coşkulu kalabalık, protokoldekiler salondan bir saniye bile ayrılmadılar, bu hepimizi çok mutlu etti. Salonun doluluğu da şairlerin yüzünü güldürdümüştü.
Muhteşem bir şiir gecesi geçirmiştik. Konuk arkadaşlarımız birer birer biyografileriyle takdim ediliyor sahneye çağrılıyordu. Okudukları şiirlerle salondan büyük alkış aldılar.Şüpesiz ki, coşkulu bir geceydi.
Kısa adı İLESAM olan Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği bu şölene özel ilgi göstermiş, destek vermişlerdi. Çünkü Zübeyde Gökbulut Hoca, İLESAM’ın Kırşehir İl Temsilcisiydi... İLESAM Başkanı Şair, Yazar Mehmet Nuri Parmaksız, Yönetim Kurulundan Şair, Yazar İsmet Bora Binatlı ve Şair İlter Yeşilay’da konuklar arasındaydı.
Şölene renk katan sanatçılar da vardı. Kırşehir Abdallar Müzik ve Oyun Topluluğu, Kültür ve Turizm Bakanlığı sanatçıları Abdullah Gündüz ve Cemile Yücel seslendirdikleri parçalarla geceye renk kattılar. Abdullah Gündüz ve Cemile Yücel’in harika yorumları izleyicileri mest etti. Gerçekten de unutulmaz bir geceye tanıklık etmiştik. Kırşehirliler bu ilki başarıyla geçmişlerdi. Şairlerin mutluluğu, heyecanı gözlerinden bir ışık gibi parlıyordu. Geceye damgasını vuran olay ise Kırşehir Emniyet Müdürü Osman Öztürk ve onun disiplinli yeni yetişen idealist gençleri, polis okulu öğrencileriydi.
Şiir şöleni başarıyla noktalanmıştı, ama gece bitmemişti. Hep birlikte yine o otantik mekana geçtik. Burada şiirlerini okuyamayan Kırşehirli şairler sanatçılar bize konser vereceklerdi, ve öyle oldu. Kırşehirli şairler şiirlerini okudular, sanatçı ozan dostlarımız da eserlerini yorumladılar.
Sanatçılar Abdullah Gündüz ve Cemile Yücel buranın da özel konuklarıydı ve o güzel sesleriyle geceyi renklendiren güzide insanlardı.
İkramlar devam ediyordu. Hanımların meşhur içlileri,(bazlama, peynirli, yumurtalı içliler) sofraları doldurmuştu. Hem ikram, hem de eğlence doruk noktadaydı. Emniyet Müdürü şairleri burada da yalnız bırakmadı. Gecenin yorgunluğunu güzel bir mekanda, Termal Kaplıcı otelde attık. Kırşehirliler sanki bize mesaj veriyorlardı.”Konuklar işte böyle güzel mekanda ağırlanmalı” dercesine...
Pazar günü otelde yapılan sabah kahvaltısından sonra Kırşehir’in çeşnisi sayılabilecek bir insanla, onun müzesiyle tanıştırıldık. Toprağın dili sloganıyla öne çıkan ve tamamen topraktan yaptığı heykeller, resimlerle dikkatinizi çeken Recep Dündar’ın mekanındaydık. Recep Dündar bey tüm şairlere işlemeli gümüş yüzük hediye ederek şairlerin dikkatini çekmişti.
Çalışmalarını, el emeği, alınteri ürünlerini zevkle gezdik. Sanırım Recep Dündar Kırşehir’in gerçekten de özel bir çeşnisiydi... Sonra şairİbrahim özdemir Aşık İhvani’nin müzesini ve botanik bahçesini gezdik. İhvani Avrupa görmüş doğaya, tabiata aşık bir insan, tabiki eşi de öyle...
Ayrılma vakti gelmişti. Gezi devam ediyordu ama ben şair dostum Amasyalı Mustafa Ayvalı ve arkadaşıyla ayrılmam gerekiyordu. Kırşehirlilere teşekkür ederek ayrıldık o güzel insanların mekanından. Sağ olasınız, var olasınız Kırşehirli dostlarımız; her şey için teşekkürler.. Selam ve saygılar yolluyorum Yozgat’tan sizlere...
Ahmet SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER YAZARLAR BİRLİĞ BAŞKANI
.............................................................................................
.............................................................................................
KATILIMCI KONUK ŞAİRLER
.......................................
Abdullah Gündüz-...... Ankara (T.H.M)
Ahmet Sargın-........... Yozgat
Ömer Celep --............ Amasya
Mustafa Ayvalı -.........-Amasya
Mustafa Firengiz --.......Ankara
İsmet Bora Binatlı -.....- Ankara- İLESAM
Vedat Fidanboy--........ Ankara
M. Nuri Parmaksız --.... Ankara- İLESAM
İlter Yeşilay --.............Ankara- İLESAM
Murat Duman -.........- Ankara
Ahmet Eroğlu --.......... .Ankara
Cemile Yücel --Ankara (T.H M )
Pakize Altan --............ Antalya
Emin Zeybek --.......... Bursa
Asuman Soydan Atasayar .İstanbul
Şevki Dinçal --.............İzmir
Hikmet Elitaş --........... Karaman
Mustafa Turani --....... Karaman
İbrahim Şaşma -- ....... Karaman
İsmail Adil Şahin --...... Kayseri
Sergül Vural -- ........... Kayseri
Ali Baş --................... Kayseri
Duran Tamer -.........- Kayseri
Seyit Kılıç --.............. Kayseri
Serdar Atabay--........ Kütahya
Ahmet, Mahir Pekşen -. Sivas
...............................................
KIRŞEHİRLİ OZAN VE ŞAİRLER
...................................................
Kırşehir Abdallar Topluluğu
İbrahim Özdemir
İsa Erdoğan
İbrahim Düğer
Ali Aydemir
Ali Sarı ----- T.H.M
Sait Sargın
Duran Erdoğan
Derviş Ekim
Aşır Ülger
Ahmet Tekkuş --- T.H.M
Recep Dündar
İdris Altuner ----- T.H.M
Zübeyde Gökbulut- -İLESAM Temsilcisi
(
Kırşehir Aşık Paşa 1. Uluslararası Şiir Şöleni başlıklı yazı
Ahmet SARGIN tarafından
10.11.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.