Hüzünlü şarkılar, beni de yokluyor zaman zaman çaresizliğimden. O saatlerde ne yapacağımı bilemiyor, umut ışıklarımdan yardım bekliyorum. Mavi gökyüzüne dalıyorum, cıvıl cıvıl kuşları dinliyorum.
     O saatlerde güneş bana arka çıkıyor, sana giden yoldaki kılavuzum oluyor. 
     O saatlerde gecenin tam ortasındaysam, dolunay gözlerime gülümsüyor.
     Sen hem güneşim, hem dolunayımsın. 
     Bu ikisi, beni asla yalnız bırakmıyor.
     Birinde sıcaklığın, ötekinde de gülümseyen gözlerin var.

     “Boşalttığın çay bardağı aynı sıcaklıkta kalsın!” 
     Çay… Nerden düştü aklına?
     O serin sabah vakti, simidimizi bölüştüğümüz o serin sabah vakti, benim de aklımda.
     “Boşalttığın çay bardağı aynı sıcaklıkta kalsın!” 
     Ah, bu dileğinde dünyalar var!
     Dünyalar var…
     Biliyorum.

     “Gökyüzünün ağlaması…”, mor dağlar yüzünden.
     Mor dağları aşıp geçmek, zor.
     Ne kadar kanatlansam, hangi çareye başvursam; görüyorum her mor dağın arkasında, bir başkası var. Arka arkaya dizilmiş, sana çıkan bütün yolları bağlamışlar.
      Gökyüzünün ağlaması…”, bu yüzden.

     Delişmen ayı, rengini tutturamayan tanyerini zaman zaman ben de görüyorum. Biri gözlerimi göremediğinden kuduruyor, öteki hasretimden şaşırıyor.
     Kalbimdeki fırtınalar, onları da etkiliyor.
     O saatlerde çiçekler de başkaldırıyor.
     O saatlerde, elim ayağım kesiliyor.
     O saatlerde, gözlerimde iki damla yaş; çaresizliğime ağlıyorum.

     O saatlerde güneş bana arka çıkıyor, sana giden yoldaki kılavuzum oluyor. 
     O saatlerde gecenin tam ortasındaysam, dolunay gözlerime gülümsüyor.
     Sen kesiliyorum!
     27 Mart 2008

     Oyhan Hasan Bıldırki

( Hüzünlü Şarkılar başlıklı yazı Oyhan Hasan tarafından 26.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu