A = f.s2

 

 

Ah ile başlayarak seyran edelim feleğin çemberinde, binbir gece seyyare. 

Aşk ile fer alalım Tulu-ı Kibriya'dan, dönüp durup anlatalım bin gece her bir masalı.

Ah ile feveran edelim kehkeşanlar inlesin. Ahh seyyare söyle ki aşık olan dinlesin.

Aşk feragat ister, sadakat ister, serfiraz ister.

Aşığın hali aşkından değil, aşıklık iddiasını terk ile inkişaf eder.

Yaşarken sarhoşluk, yazarken nevrozluk halidir onunkisi.

Gönül secdegahında toprağın sildiği gözyaşlarının, hıçkırık ve kahkahaların aynı zamana karıştığı endâzesi muamma bir med-cezirdir aşığın hali… Dilteşne ve serfüru.

Aşk gerçek olmayanı, gerçekten hissettirir tutsağına ve esaretindendir dil-bestenin özgürlüğü.
 

Şimdi sen dinle seyyare:

 
Bahçesinde maşuğumun efsunlu bir meyve kurduyum.

Afyonludur yüreğim, hangi yöne secde edeyim. Her gece kanamak ve bin türlü kanamamak…Susamak aşığa dair ve bir türlü susamamak sonra çığlık ve avaz.

Arzularım şad olduğunda bedenim neden kukla ve ruhum canhıraş.

Ah alacakaranlık yüreklerde yarasa olup uçan aşık, haz kekre bir iksirdir anladığın aşka dair.

Sönse de aşk ve yıldız yıllar önce, parıltısı devam eder her ikisinin de. Ancak baki aşkların iksiridir f.s2  dilbeste.

 
Sözlük: seyran: gezmek                                    seyyare: Güneş’in çevresinde dolaşan yıldız

            felek: gök, sema                                  fer: ışık, nur

            Tulu-ı Kibriya: Allah’ın isimlerinden      feveran: coşmak

            kehkeşan: samanyolu                          feragat: vazgeçme hali

            serfiraz: seçkin, mümtaz                      nevroz: ruh hastalığı

            secdegah: secde edilen yer                   endâze: ölçü

            dil-teşne: gönlü susamış, çok arzulu      serfüru: baş eğme

            dil-beste: aşık
 
 
Sönmez KORKMAZ

 

( A = F.s2 başlıklı yazı SönmezKORKMAZ tarafından 7/9/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.