Akıl ve sorgulama ya da akıl tutulması ile hiçbir şeyi sorgulamadan yaşamak, üstün körü fikirlerle yol almak şaşırmak yolda kalmak… Bunalımın merkezine inerek çaresiz devasız kalmak… İşte bu nedenle ki akıl çok değerlidir, sorgulamak doğru olana ulaşmak çok değerlidir. Gerçek olanla uğraşmamak, kavramlarla olmamak hiçe saymak, doğrunun akıl ile ölçülememesinden kaynaklanmalıdır. Ya doğrunun akıl ile ölçülmesine razı olacağız doğruyu bulacağız, ya da çöküşle yaşayacağız anlamsız manasız değersiz olacağız.

 

   Önemli olan bizim için doğrunun ve doğru ölçüsü ne olmalıdır buda çok önemlidir, bizim gibi fani insanların görüşlerini doğru ölçü olarak alırsak yanılırız, bizim için doğru ölçüm tartım merkezi Âlemlerin Rabbi olan Yüce Allah’a teslimiyet Nurdan Kur’an ve Nurdan Nebi olmadıktan sonra, çöküşü yaşamaktan kurtulamayacağız. Kişinin fikri kendini kapsarken, Yüce dinimiz İslam toplumsal olarak her sınıfa her insana hitap eder ve kucaklar. İnsan olarak yaşadığımız hayatın merkezinde bazen gerçek olandan uzaklaşarak diğer ideolojileri benimseyerek insanları kendisinden bambaşka bir insan hatta kendisi gibi değerli olmayan birisi olarak farklı algılayabilmesini sağlar. Oysa herkes fikrinde özgür iken, kendi fikrini empoze ederek gerçeği değiştiren ideolojilerle, doğru olan yola ulaşmamızda mümkün değildir. Herkesi kucaklamayan sarmayandan insana bir faydanın gelmesini beklemek beyhude olacaktır.

 

   İnsanı birbirinden ayıran ideolojiler zahmetsiz bizleri birbirimizden ayırırken parçalarken, bunu da iyi bilmek ve görmek gerekir. Selam ve dua ile.

Mehmet Aluç

( Akıl Ve Sorgulama başlıklı yazı kul mehmet tarafından 11.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.