Türkiye Ortak Akıl Arıyor

Ülkemizde her ayın ilk cumartesi günü otuz ilde 13-16 saatları arasında TkMM adıyla ulusal düzeyde bir gündem maddesiyle toplantılar yapılıyor görüş teatisinde bulunuluyor her kesimden insanlarımızın katılımıyla yararlı çalışmalar yapılıyor.Bunun öncülüğünü Abdurrahman DİLİPAK, Şener YURDATAPAN gibi şahsiyetler yapıyor ayrıca TESEV de katkı sunuyor.
06.03.2010 tarihinde Diyarbakır Barosunun toplantı salonunda çalışma gerçekleşti.Konuşmak isteyenler kendi açısından gündeme katkı sundular.Söz sırası bana gelince aşağıda ifade ettiğim gibi katkı kundum.

“Hayata katkısı olmuş iz bırakmış Çiçero adında bir filozofun deyimiyle “Ordusunu yenemeyen halk özgür olamaz”

Dolayısıyla bu orduyu hizaya getirmemiz, yasalar çerçevesinde kalmasını sağlamamız gerekir.Ben 2006 da bir makale yazmıştım bu tarzda bir askerliğin kayda değer bir yanı olmadığını çocuklarımızın bu ocakta hırpalandıklarını onurlarının ayaklar altına alındığını ve kişiliksizlikleştiklerini dile getirmiştin buldan dolayı 301.maddeden yargılandım ve ceza aldım.ancak bu tarz askerliğin iki faydası var
1- Üniforma korkusunu herkesin kalbine salmak
2- Şahin gurubu istediği zaman memlekete el basıyor
Elbette ki ordumuzun içinde kıymetli şahsiyetler de çoktur ben bir ordu komutanımızın emeklilik konuşmasına şahit olmuştum şöyle bir ifade kullanmıştı “ben generallikten Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığına terfi ediyorum” gözlerim dolmuştu.Yani vatandaşlık kavramını ön plana çıkarmamız lazım
Kürt sorunu çetrefilli bir sorun olduğu için tabi ki her sorunun ucu oraya dokunur ancak Kürt sorununa endekslendiğimiz için asıl gündemimiz ortada kalıyor..İnanın Kürt sorunu bir çok sorun karşısında küçük kalıyor ben İKT konferansına katılmıştım Endonezya temsilcisi şöyle konuşmuştu “benim ülkemde 300 dil konuşuluyor ve hayat bir armoni şeklinde akıp gidiyor” yani Kürt sorununu zorlaştıran başka başka nedenlerdir. Gündem “asker ve yargının sivil hayat etkisi”dir ona göre konuşalım.Yargının yasama organına ayak bağı olmaya hakkı yoktur.Olsa olsa ana yasa uzman hukukçulardan oluştuğu için belki bir daha görüşülmek üzere bir yasayı meclise iade edebilir Meclisi rahat bırakmak lazım çünkü seçimden seçime zaten millete hesap veriyor,kutsallığı da oradan geliyor Diğer kurumların hesap verebilirliği yok hatta eleştirmek bile sorun oluşturuyor.
Bu gün itibariyle güzel şeyler oluyor sivil kimselerin birbirine destek olması lazım.Başbakan halata asıldı baktı ki halat çok güçlü şimdi de örüğü açmış bir bir çekmeye çalışıyor biz de
Sivil Toplumu güçlü tutacağız ki bürokrat ayağını denk atsın, siyasetçi talan siyasetinden vaz geçsin.
…………………………….
Selam ve dua ile
e.kaya
( Türkiye Ortak Akıl Arıyor başlıklı yazı Eyüphan KAYA tarafından 3/7/2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.