1960’lı yılların ortalarıydı. Başbakan Demirel’in Tokat’a geleceğini duyduk. Doğaldır ki büyük bir karşılama töreni için hazırlıklar yapılmıştır, kentin etkili ve yetkililerince. İki hazırlık halen unutulmuyor, o günden beri. Birincisi, başbakana çökelikli ikram etmek için yayaların bile zor tırmandığı Gıjgıj tepesine asfalt döküp yemek alanı hazırlanması. Başbakanımız çökeliklisini afiyetle yerken şehri kuşbakışı izlemeliydi.

İkincisi; şehrin bir büyük caddesi vardı. Gazi Osman Paşa caddesinin askerî gazinonun önünden geçen bölümü, bir gecede çift yönlü yol haline getirildi. Ortasında rengârenk güller fışkırdı. Sonradan anlaşıldı ki evlerden toplanan saksılar, asfaltın ortasına nizami şekilde gömülmüş. Ancak, saksılar toprağın altında saklanırken, çiçekler asfaltın üstünde, efil efil esiyordu. Başbakan da sanacak ki Tokatlılar, asfaltta, hem de yolun tam ortasında sardunya yetiştiriyor. Karadenizlilerin devlet yolunun üzerine evler kurması gibi…

Elazığ depremi sırasında acil müdahale için üç bakanın geleceğini haber alan yerel yetkililer, bakanların geçebileceklerini tahmin ettikleri yolu acele asfaltlamışlar. Bakanlar da olay yerine helikopterle gelince emekler boşa gitmiş. Asfalt için harcanan gayret, arama ve kurtarmaya, kayıpların tespitine yöneltilseydi, devletimiz Yılmaz Özdil ve benzerlerinin diline düşmekten kurtulurdu. “Türkiye’nin acil müdahale için üç bakan gönderdiği 300 nüfuslu üç tane köyde ölü sayısını üç gündür tespit edemediği ortaya çıktı.”

Göz boyayarak göze girmek için, şeytanın bile şapka çıkaracağı zekâmızı, elimize aldığımız işin en iyisini yapmak için kullansak daha iyi olmaz mı? Belki büyüklerimizden takdir alamayız ama başımızı yastığa koyunca rahat uyumanın yerini hangi takdir tutabilir ki…

Yukarda anlatılanlar bana, vatan şairimiz Namık Kemal’in ünlü “Edepsizlikte tekleriz.” dizeleriyle başlayan şiirini anımsattı, nedense...
( Haktan Da Yardım Bekleriz başlıklı yazı RasimCANBOLAT tarafından 12.03.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.