B.







Ölüm düşüncesi insanları meşgul eden önemli bir konudur .
Ölüm , aslında bir yok olma değil , mekan değiştirmedir . Fakat dünyayı madde planında görenler bedenin toprağa gömülmesiyle her şeyi sıfıra bağlarlar .
Ölmek olmasaydı , yaşamanın zevki olmazdı .
Dünya hayatında zevkler , kederler , kavgalar , sevgi ,barış , mevki , makam ,servet ,şehvet ,para velhasıl her şey ilahi diplomaya hak kazanabilmemiz için başarmak zorunda olduğumuz sınavlarıdr .
Şairler , filozoflar , edebiyatçılar “ölüm” konusunu işlerler . Çünkü teknoloji bize nasıl yaşayacağımızı öğretirken , din , niçin yaşadığımızı sorgular .
Necip Fazıl :
“ Ölüm kötü olsaydı eğer “
“Ölür müydü hiç Peygamber !”
Diyerek dikkatimizi bir noktaya çeker .
Yahya Kemal Beyatlı :
“Ölmek değildir ömrümüzün en müşkül işi “
“Müşkül odur ki ölmeden evvel ölür kişi “
Der…
Gönüller sultanı Mevlana , ölümü bir “şeb-i arus” yani sevgiliye kavuşma gecesine benzetir .
Yıl 1962 .. Eskişehir Yıldıztepe’de görevliyim . Çalıştığım odaya yaşlı bir adam girerek selam verdi :
- Teğmenim , ben karşıki evde oturuyorum .Kiracım olan kişi vefat etti . Cenazesini kaldırmak için adam yok . Bana asker verir misin ?
- - Yaa ! Allah rahmet eylesin . Kimdi ,neciydi ?
- Kimsesiz ve fakir bir adam .. Benim tek göz odamda kalıyordu . Son zamanlarında kendisinden kira da almıyordum .
Hemen yaşlı adamla birlikte karşıdaki gecekondunun açık avlu kapısından içeri girdiğim zaman orta yerde bir teneşir ve üzerinde kimsesiz adamın cesediyle karşı karşıya kaldım . İmam efendi bu sapsarı bedeni yıkarken komşuma : “ Sen hiç merak etme ! Yıkanma ve kefenlenme işi yapılsın biz hazırız . “
Emrimdeki asker sayısı sağdan say sekiz , soldan say sekiz .
Biri nöbetçi , biri görevli , ikisi uygun değil .
Kaldı geriye bir teğmen ve dört aslan Mehmetçik .
“ Alın abdestlerinizi ! “

Aşık Yunus’un diliyle :

“ Bir garip ölmüş diyeler “
“Üç günden sonra duyalar “
“ Soğuk su ile yuğalar “
“ Şöyle garip bencileyin “


İmam önde ve garibin tabutu dört askerin omuzunda ,arkada ev sahibi ve ben ; mezarlığın yolunu tuttuk .
Kabristan dışındaki musalla taşına koyduğumuz tabutun önünde saf tutup el bağladık .
Son dualarımızı yaparak hiç tanımadığımız bu kimsesiz müslümanı ebedi aleme uğurladık .

Bir teğmen ve dört asker …
( Bir Garip Ölmüş Diyeler başlıklı yazı A.Müfit KUTLU tarafından 18.05.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.