1 Denize Dargın Çitari

Sevgilim ben senin deniz yüreğine yaslanıp yaşamayı öğrendim.

Yabancı sularda gezmedim hiç. Egeliğimden sıyrıldığım an marmara kıyılarına vurdum

Gel gör ki etrafımıza atılan ağlara takıldık.

Belki de hakkım değildi mavi sularında çitari gibi başıboş dolaşmak.

Deryalığında usulca yüzerken, gün geldi hırçın dalgalarında boğuldum avuç avuç tuz içerek.

Pullarım döküldü damla damla. Saydamlığımı yitirdim buz dağlarında.

Kara parçalarında nefessiz kaldım. İçimde tüm ışıklar sönmüşken nasıl yansırdım yakamozuna. Bu kez anla okyanus yüreklim; sahilinde bir kum tanesi olarak varlığımı sürdürdüğüm sürece ezileceğim çakıl taşlarında.

 
 
 

Sevdiğim; inkâr etmiyorum her mevsim papatyandım beyaz beyaz açardım.

Kaç bahar eskittim ellerine sığınıp. İnce parmakların vardı kenetlendiğim.

Gözlerin yüzüme değdikçe ışıldamayı bildim. Yapraklarım yeşerirdi her dokunuşunda.

Kış güneşi olur yangınlarını saçar ısıtırdın.

Ne kadar nisanlar vermeye çalışsan da ayaz tutmuş yüreğim güzleri atlatamadı.

Eylüllere kilitlendi yazgımız. Şimdi bir kuru bir dal parçasıyım sadece. Kıvranırken düştüm toprağa. Soldu papatyan hazan mevsiminde.

 
 
 

Efsane aşklar mutluluğu hak ederdi aslında. Asırlarca ahenk tattım avuçlarından. Her aşkta bir zalim başrolü kapıyordu ya hani, bu aşkta zulmü veren bendim biliyorum. Sen ise kusursuz kahramandın. Kifayetsiz masalımıza meram anlatmakla geçti günler. Sayaçlara geç kaldık. Başaramadık enginliğe yelken açmayı. Ötesi yok hayal adına birikmişliğin. Senin ak hülyalarına gri yazgım uyuşmadı.

Farz et ki; bir cansız beden sevdin neticede fani değil miyim?

 
 

Her ne kadar hüviyetimin medeni kısmında hürriyeti kısıtlı yazılsa da ben özgürlüğümün savaşındaydım. Bir avuç huzur uğrunaydı mücadelem.

 
 
 

Yüreğimi denizinden sürerek, gözlerimde yosunlar gidiyorum sevgilim.

Biliyorum susuz ve pırıltısız kalacağım. Boğulsam da karanlığa, gömeceğim başımı dargınlığımdaki hıçkırığımın içine. Kumsallarından el ayak çekiyorum deniz yüreklim. Sınırlarının dışına attım çitari bedenimi…

 

Ve sevgin içimde susmuş umman…

 

 

 

 
 
Nazlı TOLUN

 

 

 

 

(Çitari; Karagöz ailesinden bir balık türüdür. Görüntüsü çok güzel fakat tatsızdır. Marmara ve egede rastlanır.)

 

 

 

 

 

( Denize Dargın Çitari başlıklı yazı NazlıKaragöz tarafından 21.01.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.