1 Deniz Toprak Ve Fırtına
 
 
 
Birazdan asi marmaranın göbeğinden fırtına kopacak. Katacak beni de güçlü poyrazına. Bilirim; isyanımı daldan dala uçuracak. Yine kuvvetine boyun eğip sürükleneceğim deniz kıyılarına. Ben bu toprağın kızıyım susacağım yine. Yanlış adımların hınca hınç ezdiği yarımadayım altı üstü.
 
 

Fırtınanın hemen ardından  gök gürleyecek tüm kudretiyle hatta yıldırım düşecek. Kasıp kavuracak ortalığı olan gücüyle.

 
 

Kâhin değilim ki kehanetim olsun. Tanıyorum  içinde bulunduğum kâinatı. Dedim ya ben bu toprağın kızıyım, kumsal misali akıp gitmem, kum gibi dağılmam dalgalarda. Tutunduğum ağacın kökleri öyle sağlam ki zelzelelere aldırış etmem. Ne depremler gördü tanelerim, hırs tohumu ekmedim yine de. Varsın kopsun fırtınalar sükunetime sığınıyorum. Öfkeyle esen rüzgâr zararla uslanır.

   
 
 

Boğulacaksan büyük denizde boğul dediler, evet boğuldum milyon kere. Nefes almak istedikçe girdabına çekti okyanuslar.

Oysa maviyi huzur sanırdım, başımı yaslardım çakıl taşlarına. Ben o denizin pınarıydım, çağlardım damarlarında.

Güneş ışığı misali çoğala çoğala akardım durmadan. Ne oldu da çağlayanların avuçlarında eriyorum günden güne..

  
 

Son olarak bulutlardan gözlerime inen yağmurları denizlere hediye ediyorum. Lütfedip kabul buyursun...

Ne sağanaklardan kurtuldu da erimedi hala bu toprak.

 
 

Şimdi ise ufacık kara parçasıyım, basmayın üstüme üstüme her an kayıp gidebilirim.

Elemeyin toprağımı fırtınalarda, elleşmeyin yeşilliğime. Yeterince ıslağım, batabilirim.

 
 

Nazlı Tolun

 

 
 

 

( Deniz Toprak Ve Fırtına başlıklı yazı NazlıKaragöz tarafından 21.04.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.