İki kardeş; ikisi de gencecik, üstelik ikisi de yiğit, deli fişek
Biri kader mahkumu, diğeri kaderlerimizin bekçisi
Biri namusunu korudu, öteki vatanını koruyor
İkisinden de mecburen koparıldık;
Birini sevinçle yolladık, ötekini ağlayarak gönderdik.
İkisinin de tenine metal değdi;
Birinin bileğine kelepçe vurdular, diğerinin boynuna künye taktılar.
Bizim dudaklarımızı mühürlediler. Hiç bir şey diyemedik…
Biri gelecek onbeş ay sonra , diğeri ise onbeş sene sonra…
Küçük olanı arada bir izne gelir bizi görmeye
Büyüğünü biz özel izinle görmeye gideriz.
İkisi de İzmir delikanlısı, herkes bilir Ata’nın izinden gittiklerini …İşte kader..
Birinin er mektubu görüldü, diğerinin mahkemesi görüldü, bir ailenin defteri dürüldü.
Sustuk çünkü alın yazısı. Konuşamadık çünkü kader yazgısı.
Gecelerde ikisi de uykusuz ; biri toprağını beklemekte , diğeri toprak kokusunu özlemekte.
Büyüğü parmaklılar ardında, küçüğü sınır kapısında
Sevdiği kızlar gönül acısıyla beklemekte kapılarda.
Biri şafak sayacak, öteki yılları… ne acı…. ne acı….bu yazı yürekte ciğer yarası.
İki kardeş, ikisi de kalbe yakın bedenen uzak.
İkisi de canım, kanım, amcaoğlum
En çok bu yazıyı yazarken titredi kalem.
Hiç dayanamıyor genç fidanlara gözpınarlarım… Kalpteki hasreti hele hiç sormayın
Karagözlü şehzadelerim, ablanızın duaları sizin üstünüzde merak etmeyin.
Er yada geç bitecek bu özlemler. Sabır edin prenslerim sabır edin.
Yengem bağrı yanık yengem . Bilmem ki sana Allah'ımdan hangi sabrı dilesem….


Rabbim cümlemizin evladını, akrabasını korusun gözetsin, her birinin bahtları açık olsun.
Nazlı TOLUN
( Yazıda geçenler malesef ki gerçekdir )
( İki Kardeş başlıklı yazı NazlıKaragöz tarafından 6/6/2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.