Şerefsiz dedi kadın tutkunu olduğu adamın yazdığı her yazısının altına. Paylaşılmazdı ona göre bir yürek, bir yanak, bir kalp!

Adam yazardı ya!

Aklına geleni yazardı, diline takılanı.

Aşkı da bütün kadınlara yazardı diye algılardı.

Kalbinin fatihinin tek olduğunu adı gibi bilirdi adam ve yazdığı bütün aşk hikâye ve şiirlerinin tek bir aşkın yansıması olduğunu da adı gibi bilirdi. Lakin bunu bir kadına nasıl anlatacaktı? Nasıl izah edecekti?

Kadın kıskançtı, lafı çoktu, öfkesi. Nasıl anlayacaktı bütün kadın isimlerinin arkasında kendi adının fon olduğunu? Nasıl idrak edecekti bütün aşk sözlerinin arkasında kendi siluetinin saklı olduğunu? Adam ne yapacaktı bundan sonra?

Kadın bencildi.

Paylaşamazdı adamını.

Başka bir isim olamazdı yazarının kaleminde.

Adam onundu başkasının değildi.

Olamazdı da zaten.

Adamın yazısını beğenen, yorumlayan, paylaşan her kadına mesaj atıyordu, yazarı kötülüyordu. Kadın akletmiyordu yorumu yapanların, beğenenlerin ve paylaşanların  yazarın eşi mi arkadaşı mı dostu mu anası mı bacısı mı olduğunu? 

Kafayı yemişti.

Herkese musallat oluyordu.

Adam seyrediyordu canavarını. Üzülüyordu sadece.

 

Adam son derece emindi yazdıklarından ve son derece mahir.

Her şey ortadaydı zahir.

Kadın anlayamıyordu, anlamak istemiyordu.

Bir yazarın eserinde kadın ismi olamayacaksa ne olacaktı o zaman? Kadın kahramana ne diyecekti yazar?

Bir şiirde isim geçmeyecekse ne geçecekti peki?

Hep aynı isme yazılmaz şiirler, hikâyeler, mektuplar.

Her kalbe atmaz adamın kalbi, her dala konmaz kalp kuşu, her çöplükte ötmez, her güllükte konaklamaz, her baharda ötmez.

Ne sandı kadın yazarın yüreğini?

Ne zannetti kadın yazarın hayalini?

 

Güya yazılan her şiir, her hikâye aşk ilanıymış o yazının kahramanına!

Yazmak kolay olmasa gerek ve böyle düşünmek daha zor olsa gerek!

Onların avukatlığına soyundu kadın, kahramanların kahramanlığına…

Hayalin destekçiliğine, olmayanın hüsnü kuruntusuna… Bu suizan kadını mahvetti sonra adamı. Kadın adama inanamadı gitti, adam kadına ifade edemedi gitti aşkını.

Adam ne ad koyacaktı kahramanlarına bundan sonra? Ne diyecekti kadına, kıza?

Sadece erkeklerden oluşacak bir kadro mu kuracaktı bundan sonra? Oyunbozanlık yapacaksa eğer,

aşka şerefsiz sözcüğünü katacaksa eğer ve inanmayacaksa adama kadın eğer, o kahramanlar

yazılmasın daha iyi!

Adam son derece onurluydu.

Ve yüreğindeki aşka noktasını koydu.

Ve adam sırf yanılmasın diye kadını bir ömür boyu şerefsiz olmayı göze aldı. Kırdı kalemini ve yazmadı bir daha!

Kadının adını dahi anmadı asla!

 

 

 

( Şerefsiz başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 14.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu