Gün geçmesin ki çocuklarımıza musallat olan bir illet çıkıvermesin karşımıza!

Kötü olan ne de çabuk yayılıyor, ne de çabuk bulaşıyor ve ne de hızlı yaygınlaşıyor aklım almıyor. Galiba bizler geri kalıyoruz çocuklarımızdan onların bildiğini bizler yeni duyuyoruz.

Bu da ayakta uyuduğumuzu gösteriyor.

Son gözde Bonzai!

Sözde uyuşturucu değil bu günlerin önde uyuşturucusu!

Tahribatı özde ve akıl almayacak deni tesirli.

Uyuşturucunun sentetiği, kalmadı hiçbir şeyin etiği!

Bonzai...

Diğer adı Jamaika'dır.

Jamaika da eşittir ölümdür!

Bonzai'yi sakın denemeyin çünkü bu ilk denemeniz son denemeniz olur.

Bu denli tehlikelidir.

 

Bonzai...

Bol zayi anlamına gelir çok zorlarsak!

İçen gidiyor nasılsa!

Geri dönüşü çok zor.

Uyuşturucunun beteri desem olur.

Beterin beteri var ama Bonzai'nin yok gibi görünüyor. "Kafam güzel oluyor" denir ama sakın inanmayın buna! Bu merak sizi kesinlikle felakete götürür. Bu yüzden uyanık olmak lazım, tehlikenin farkında olmamız ve gerekli olan tedbiri tez elden  almamız gerekiyor.

Daha neler göreceğiz ve nelere şahit olacağız? Ama her zamankinden daha fazla dikkatli olmamız gerektiğini ve çocuklarımıza da gerekli olan hassasiyeti göstermemiz icap ettiğini söylemek istiyorum. Herkes çocuğuyla ilgilense, çocuğunu sevse, boş bırakmasa toplum bu tarz zararlı maddelerin tesirini yaşamaz. Bir kişinin bile ihmali emin olun ki onlarca yüzlerce kişiyi etkiliyor.

 

Bonzai...

Son günlerin zirvede olan maddesi...

Uyuşturucusu...

Öldürücüsü...

Süründürücüsü...

İçen birisinin kafasını tuttum "Benim kafam yok!" diyordu. Gayet ciddiydi, Bonzai kalıcı bilinç kaybına neden oluyor. İlkokula dek düştü kullanım yaşı, ortaokulu, liseyi bırakın! Dilde sakız olmuş. Varsa yoksa onun adı! Tadı acı, sonucu da! "Ben Azrail'le pazarlığa oturdum." diyor kullanan birisi belli ki ölümden dönmüş. Başka birisi de "Zehirlenmeyi kafa sanan binlerce insan var, arkadaşlar sakın denemeyin!" diyor.

 

Yeni moda bonzai...

Herkes buna dikkat etmeli, ismini tehlikeli ve öldürücü bir uyuşturucu olarak kazımalı beynine ve uzak tutmalı yaşadığı yerden, sevdiklerinden.

Bağımlı olundu mu sonuç kaçınılmazdır.

Dur demek için toplumsal duyarlılık lazım.

Ortak tavır gerekir.

Uzaktan durup bakmakla olmaz.

Benden uzak nasılsa diye düşünmekle de olmaz.

Mücadele etmek lazım.

 

 

Bonzai...

Seç beğen al!

Acı mı istiyorsun acıdan çok ne var Bonzai'de!

Ağrı mı talep ediyorsun, buyur o zaman Bonzai'ye!

Ani öfke nöbeti mi geçirmek istiyorsun, önden alalım sizi!

Son yıllarda çıktı ortaya ve son günlerde zirve yaptı Türkiye'de.

İle merkezlerini geçin, ilçeleri de, mahalleri de, sokakları da.

Her yerde ve herkeste Bonzai var.

 Hava gibi boşluk gördüğü her yere giriyor.

Okullar onlar için vazgeçilmez müşterilerle dolu...

Satıcıların mekanları...

 

Bonzai'ye en tehlikeli olanı diyorlar uyuşturucular içinde!

En çok kullanılanı...

En çabuk bağımlılık yapanı...

Bu kadar en'i olan bir uyuşturucu elbet korkuyu da getiriyor.

Ölümü de...

3 yılda öldürür deniliyor.

Öldü ölecek hale gelemeden ve oldu olacak hale düşmeden müdahale şart!

Bonzai'ye sentetik esrar deniliyor.

İçeriği tam olarak bilinmese de fare ve tarım zehri var  deniliyor.

Bir kere deneyen garanti bağımlı adayıdır.

 

Yazmak zorundayım  Bonzai'yi.

Söylemem gerekiyor bunu.

Elden hiçbir şey gelmiyor demeyin sakın.

Siz de okuyun ve farkında olun.

Tedbir alın, uyarınızı yapın, yardımcı olun.

Bu toplum hepimizden oluşuyor.

Suya sabuna dokunmazlık yapmayın.

Temiz bir toplum için her şeye dokunun.

Zülfü yâre bile!

 

 

 

( Bonzai başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 29.06.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu