Geçenlerde belediye otobüsünde otururken, komşum geldi yanıma oturdu ve yolculuk sırasında sohbete koyulduk.. Şükran hanım, altmış kişilik sitede en çok sevdiğim, karakterini, kişiliğini beğendiğim komşularımdan birisidir.

Gözleri her zaman ışıl ışıldır, her olaya bakışı o kadar güzeldir ki…Ben birşeye sinirlenip eleştirmeye kalktığımda hemen güzel yönünden olaya bakar ve bende neye kızdığımı şaşırıp unutuveririm…

Bir nevi pollyanna gibidir kendisi, hiçbir şeye üzülmememiz gerektiğini, sinirlenmememizi, olaylara başka yönden bakmamızı söyler hep…

O günde( laf aramızda) eşlerimizi konuşuyorduk, bir arkadaşı gelmiş geçenlerde , nerdeyse ağlayacak çok sinirlenmiş, eşi bi tatile getirmemiş, yaz gelmiş geçmiş…vs..


Pollyanna arkadaşım neden sinirleniyorsun, hiç yalan söyleme her zaman tatildesin demiş…Arkadaşı ona bakakalmış, o da konuşmaya devam etmiş. Bak demiş
salonumuz Ankara merkez,
mutfak, İstanbul boğazı,
banyo, Antalya, Bodrum,
tuvalet, mola yeri,
çocuk odası, disko,bar,
yatak odası ise temiz nevresimleri ,rahat yatağı,konforu ile sana beş yıldızlı otel, nasıl tatile getirmedi diye nankörlük ediyorsun…

Kadın ağlamayı kesmiş, kısa bir duraklama anından sonra basmış kahkahayı..Bunları anlatınca bende yüzüne bakakaldım, kısa bir şaşkınlıktan sonra, valla Şükran hanım hiç böyle bakmamıştım evime, gerçekten doğru söylüyorsun dedim…

Ben bunu köşemde yayınlayacağım çok güzel bir bakış açısı, bir nevi pollyannacılık, mutlu olmak için o kadar güzel sebepler varken kendimize hayatı zehir ediyoruz dedim…

Bu hep böyle olmuyor mu …? Hep kendimizden yukarıda olan insanların hayatını görüp, onlar gibi yaşayamadığımız için hayıflanıp durmuyor muyuz…? Ama kendimizden aşağıda olup, yiyecek ekmek parası bile olmayan, gezmek şöyle dursun, çarşıya inmek için araba parası bile bulunmayan insanları hiç düşünmüyoruz…

Pollyannacılık oynamak sahte mutluluk gibi gelsede aslında gerçekte düşünmemiz gereken şeyleri bize anlatmakta bence…Gördüğümüz şeylerin diğer yüzünü ve gerçekte görmemiz gereken yüzünü göstermekte…

Ben bazen yolda giderken sakat birini görsem, hem ona bakmam incinmesin diye, hemde Allaha şükrederim beni eksiksiz ve sağlam yarattğı için… Yani herşeyin iyi yönünü düşünüp Allahımızın bize verdikleri için şükretmemiz gerekir…

Sizlere dilediğiniz, arzuladığınız gibi bir hayat ve hayat görüşü diliyorum… Her şey gönlünüzce olsun…Sevgilerimle…

( Pollyannacılık Oynamak başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 31.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu