Türk aileye sahip ama kişisel olarak Milliyetçilikten uzak olan birisi olarak tarafsız bakarak yazıyorum...


Farklı kültürlerden, farklı donanımlara sahip halklar bir vatanı ortak kabul etmeye razı olup beraber mutlu şekilde yaşamayı başarırlarsa o devlet zamanla dünyaya hükmeder! Günümüzde ABD gibi...
 
Fakat;
 
Farklı kültürden, farklı donanımlara sahip halklar bir vatanda yaşamak zorunda kalıp da vatanı kendi çıkarlarına yönelik kullanıp, kendi halklarının kutsal olduğuna inanırsa, diğer halkların birçok hakkını kısıtlarsa veya kendi hakkını diğer halklardan daha fazla hale getirirse, biz birkaç halk birleştik ama sadece bizim halkımızın ismi devleti temsil edecek gibi eşitsizliklere bulaşırsa bu halklar zamanla hak davasına girer ve birbirlerini içten içe parçalayarak yıkarlar! Bölünürler! Bunların durumunu gören belki de eskiden bunları bilerek bu duruma düşüren devletler de olaydan faydalanmak için mazlum halkları kışkırtır! Onlara silah satar! Günümüzde ki Türkiye gibi...
 
Bu vatanın adı Türkiye değil de AHD (Anadolu Halkları Devleti) olsa idi, eminim ki ABD'den daha güçlü bir devlet olurduk! Bu vatanın temellerinde sadece Türk halkının hakkı, emeği yoktur! Çanakkale'ye gidin bakın bu vatan için canını veren askerlerin kaç tanesi Türk kaç tanesi Kürt kaç tanesi bilmem ne... Sen bunca savaştan, ortak mücadeleden sonra kalkıp da vatanın adını sadece bir halkı temsil edecek şekilde koyup, diğer halkların televizyonda kendi dilleri ile şarkı söylemesine izin vermezsen, kendi dillerinde eğitim almalarına izin vermezsen, okullarda senin çocukların onların çocuklarıyla dalga geçerse günün birinde elbette mazlum halk ayaklanacak!
 
Kürt ayaklanmasaydı bu devlette Türklere karşı bir millet elbet ayaklanacaktı! Çünkü yanlış siyaset izlendi. Savaşçı ve teşkilatçı kültüre sahip olan Türkler bu özelliklerini yanlış yerde ve yanlış zamanda kullandılar! Burası Orta Asya değil! Burası Anadolu! Burada çeşitli halklar yaşıyor! Burada o halklarla ortak bir devlet kuracaksan her yönden eşit olmanız lazım! Yoksa bu devlet zamanla su kaçırır ve batar... 
( Türkiye Değil Ahd başlıklı yazı Ümit Zafer tarafından 9.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.