Çıta hayvanı bilindiği gibi,dünyanın,karada ki en hızlısı,ölçümlere göre,Çita 100 metreyi 6.19 saniyede koşuyor hızı, 2 saniyede 70 kilometreye ulaşır ve maximum 100-127 kilometre hız yapabilir. Bu hızla avını 200-600 metre kovalabiliyor.
Dünya 100 ve 200 metre rekortmeniUsain Bolt 9.58`le 100 metreyi en hızlı koşan adamı ...
Çıta ile Usain Bolt`u karşılaştıracak olursak,Çıtanın avantajlarını iyi incelememiz gerekiyor.
Yüce Yaratıcı, Çıta`nın vücüdunu avını büyük bir süratle kovalayıp,yakalasın diye dizayn etmiş ve soyunda bu genetik miras var.
Uzun bir vucut,mükemmel güçlü kaslar,koşarken uzağa sıçrama yeteneği ve çelik gibi
kaslarla donatılmış dört tane bacak,avantaj olarak yere yakın olmasınıda sayabiliriz.
Dünyanın en hızlı insanına gelince,çıta ile arasındaki zaman farkı 3.39 saniyelik bir fark var.
Bolt`un Çıtaya karşı dezavantajları,iki ayaklı olması ve ayakta koştuğu için denğe sorunu yaşaması,havayı yararken daha fazla rüzğara maruz kalması,
start alırken birden ileriye,Çıta gibi hamle yapamaması.
Bu koşucuların özelliklerini karşılıştırınca,Bolt`un Çıta`dan 100 metrede
daha hızlı olduğu ortaya çıkıyor.
Yüz metre rekorları bir süre saniyelerle kırılmaya devam edecek gibi görünüyor.
Bolt gibi bir atlet belkide elli sene sonra,dünyamıza gelecek.
Cengiz Damar.
www.cengiz.blogcu
( Dünya Yüz Metre Rekortmeni Ve Çıta başlıklı yazı cengiz--dama tarafından 11/30/2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.