Dünya kendi etrafında yarım mı dönüyor?
yoksa gelişmiş ekonomisi güçlü Ülkelerin etrafında mı dönüyor?
Açlıktan veya insanlık dışı yaşam koşullarından,kurtulamayan ülkelerin tarafına gelince,yoksa oraları teğet geçerek,yörüngesini mi değiştiriyor ?
Dünyanın nimetlerinden bir kesim bolca faydalanırken,öbür tarafa açlık,salgın hastalıklar,
egitim eksiklikleri ve olmıyan bir teknoloji.
Dünyanın yarısı,yarısını resmen unutmuş veya sömürüyor diyebiliriz.
insanlık onurunu ilgilendiren bu çelişki nasıl düzelir,insanlık adına bu geri kalmış bölgelere nasıl bir hakça dünya nimetlerinin bölüşülmesi için fırsatlar verilebilir.
Gelişmiş ülkelerin sermayesi büyük uluslararası dev şirketlerin elinde,bu şiirketlere
Birleşmiş milletler yaptırım uygulamalı ve o bölgelere kalkınmaları için yatırım yapmalarına zorlanmalıdır.
Aç insanlara balık vermekle dünya düzeninin korunamıyacağı yirmibirinci yüzyıl da tokat gibi yüzümüze çarpmıştır.
Bu insanlara gerçek anlamda balık tutmaları öğretilmelidir ve bu onların hakkıdır.
Ülkeler arasındaki savaşları ve anarşiyi tetikleyen,suç oranlarındaki artışın ardında ki bu eşit olmayan dağılımdır.
Açlıkla boğuşan fakir insanlara,gönüllü sivil toplum örğütleri,ellerinden geldiği kadar kısıtlı imkanları ile insanlık adına birşeyler yapmaya çalışıyorlar.
Bunları Dünya kamu oyundan takip ediyoruz.
Sadece Bu çilekeş insanlara un vs,vs,götürmekle olmuyor bir şekilde istihdam yaratmak,
büyük şirketlerin insanlık vazifesi,büyük şirketler kar amaçlarını ön planda tuttukları sürece buralara en ufak yatırım yapılmayacağı,herkes tarafından bilinen,ne yazıkki acı bir gerçek.
Bu şirketler daha ne kadar zengin olacaklar?
Şu anda bile dünyayı kontrol edecek,maddi ve manevi güce sahipler,İngilizler,Fransızlar,Amerikalılar,İspanyollar,Portekizler
İtalyanlar ve başka ülkeler,bu fakir Ülkelerin üzerinden,şimdi ki zenginliklerine onları koloni adı altında sömürerek elde etmediler mi?
Bu zenginliği tarihleri ile yüzleşerek,ellerini vicdanlarına koyarak,artık onlarla eşit paylaşmanın zamanı gelipte geçmedi mi?
Dünyamız yine teoride kendi etrafında dönmekte ama pratikte dünyanın nimetleri açısından,bir tarafları teğet geçmekte.
İnsanlık din ayırımlarını ırk ayırımlarını artık yenmek zorundadır.
Güzel bir atasözümüz vardır.
BİRİ YER BİRİ BAKAR,KIYAMET ONDAN KOPAR.

CENGİZ DAMAR

( Dünya Yarım Mı Dönüyor başlıklı yazı cengiz--dama tarafından 12/5/2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu