"Oruçlu olana eğer bir kişi sataşırsa (kendisine sataşılan kişi) iki defa ben oruçluyum desin." (Buharî, Savm, 2)


                Şu mübarek ramazan ikliminde; birini içimden, diğerini de açıkça ifade ederek maneviyatımı bozacak şeylere ve kişilere karşı, dokunmayın oruçluyum diyorum!


                insanların kötülüklerde yarıştığı, barış ve hoşgörünün yok edildiği, kargaşanın hüküm sürdüğü günümüzde, şerrinizi bana bulaştırmayın, ben oruçluyum!


                Herkesin burnundan soluyup kavga etmek için bahane aradığı; evde, sokakta çarşıda, pazarda, trafikte bana dokunmayın, oruçluyum ben!


                Hasedi, kini, ve nefreti yaklaştırmayın semtime, ben oruçluyum!


                Tacizi, tecavüzü demeyin; haddi aşmayı duymak istemiyorum, oruçluyum ben!


                Nefsi/mi tahrike yeltenmeyin,  ben oruçluyum!


                Cinlerden olan şeytanlar zincirlere vurulmuş da, insan şeytanlarından korkuyorum. Allah'ım sen koru, oruçluyum ben!


                On bir ayda kafasına göre takılıp ramazanda Müslüman olmaya kalkanlar; dini ve dinî kavramları sulandırmayın, zihnimi bulandırmayın, ben oruçluyum!


                Sahuru erken kesiyoruz, orucu fazla tutuyoruz  diyerek yeni bir format oluşturmaya kalkmayın, dokunmayın riyasız orucuma!


                Her televizyon kanalında kafa karıştıranları çıkartıp vaktimi çalmayın, oruçluyum ben!


                Sabah-akşam yemek tarifleri vererek nefsaniyetimi azdırmaya çalışmayın,  ben oruçluyum!


                Tatil beldeleri reklamı istemiyorum; oruç tutuyorum, oruçluyum ben!


                Maksadını aşan ramazan eğlenceleriyle beni meşgul etmeyin, ben oruçluyum!


                Cihad adına ortaya çıkıp tekbirler eşliğinde kan döküp terör estirmeyin, oruçluyum ben!


                Ülkemin doğu ve güneydoğusunda; hakkınızı savunuyoruz, sizi biz kurtaracağız sloganıyla halkımı evsiz, barksız, işsiz bırakıp perişan ve tedirgin etmeyin. Fitne, fesat ve cinayetlerle sabrımı zorlamayın,ben oruçluyum!


                Gerek medya ve gerekse sokak ahvali ile adabımı zedelemeyin, oruçluyum ben!

                Beş yıldızlı otellerde şaşalı ve debdebeli gösteriş kokan iftar ve sahur ziyafetleri düzenlemeyin, ben oruçluyum!


                İftar çadırlarını çarşıdaki esnafa ve oruçla ilgisi olmayan zevata tahsis etmeye kalkışmayın. Öyle asla maksat hasıl olmuyor, oruçluyum diyorum!


                Piyasayı kızıştırıp temel gıda maddelerinin fiyatlarıyla oynamayın Allah'tan korkun, ben oruçluyum!


                Rağbet artıyor diye umre ücretlerini yükseltip fazla kazanca tamah etmeyin, oruçluyum ben!

                İhtiyaç için dışarı çıktığımda her bir köşede elinizi açıp karşıma çıkmayın, dilenmeyin, dilenerek yüzünüzü yırtmayın, maneviyatımı istismar etmeyin. Ey muhtaç olan meçhuller, ben sizi arar bulur ve gücümce yardımda bulunurum, çünkü ben oruçluyum!


                Ey iki gözüm, ne olur beni  günaha sokmayın, oruçluyum ben!


                Ey iki kulağım, ne olur kötü, çirkin, küfürlü ve hakaret içerikli sözlere kabarmayın, ben oruçluyum!


                Ey iki elim yanlıştan, günahtan ve haramdan uzak durun ve ey iki ayağım beni gayrimeşruya kaydırmayın, oruçluyum ki ben!


                Ey dilim şerre, boş söze, küfre sapma! Dedikodu, iftira ve yalanla sakın depreşme, oruçluyum ben!


                Ey kalbim, mutmain ol Allah'ı anarak, vesveseden uzak dur, şeytandan sakın! Ey nefis ıslah ol artık, çünkü ben oruçluyum! 


                Ve ey oruç, ben itikadımca, bildiğimce ve eksiklerimle birlikte seni tutmaya çalışıyorum. Sen de beni tut ki, birbirimize sahip çıkalım, içimiz-dışımız ferahlasın; dünyamız ramazan gibi olsun ki ahiretimiz de bayram ola inşallah!..


                "Her halükârda Allah'a hamd olsun, küfür ve sapıklık hariç."


 

     MFK

 

               

                 

( Oruçluyum Dokunmayın! başlıklı yazı MFK tarafından 9.06.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu