Dünyanın en zor şeylerinden biriside sır saklamak, olsa gerek. İnsanın dertlerini paylaşabileceği,sorunlarını hiç çekinmeden anlatabileceği yanında birisi olduğunu bilmesi kadar, güzel ne olabilir ki?

Ona güvenmek,kendini çıkmazda hissettiğin zamanlarda,onun yanında olmasını kuvvetle istemek,bir elmanın yarısı olmak. Buna arkadaşlıkta diyebiliriz aşkta,karşı cins olursa aşk,hemcins olursa arkadaş.

Kadın ve erkek arasında ki aşksız,yalın ve güven duyguları ön planda olan bir arkadaşlık,bulunmaz bir hazinedir.
Ateşle,barut yanyana durmaz deselerde,bunu birbirinden ayırt edebilenler gayet güzel,sırdaş ve güven ilişkilerini ön planda tutan arkadaşlıklar kurabiliyorlar."Sapla samanı karıştırmadan"
Bir kişi sırlarıyla nereye kadar yaşar ve bu ağır yükü ne kadar taşır,modern dünyamızda sırdaşımızın yerini pisikoloklar almış vaziyette.
Eskiden etrafımızda,insana güven veren.
Marko paşalarımız vardı,ona sırlarımızı anlatınca onla mezara gideceğini bilirdik.
Devletler,ordular,sırlarını saklamak için ileri düzeyde teknolojiden faydalanmalarına rağmen, o sırlara da birileri,bir şekilde ulaşıyor.
Kişi iç dünyasında dertleri veya sırları ile uzun süre yaşarsa işte orada da pisikolij sıkıntılar başlıyor.
İnsanoğlunun var olduğu günden beri devamlı gündemde tuttuğu konu,karşı tarafa güvenmek veya ne kadar güvenmek,işte bunu deneme yanılma metotlarıyla öğrenerek o insana beynimizden,kalbimizden bir yüzde veriyoruz..(Doğru kişiyi bulma)
Karşı tarafa güvenmek için,her insanın yapısına ve ölçülerine göre bazı olmazsa,olmazları vardır ve bu yüzdelerimiz ,arttıkca o kişi sırdaşımız oluyor.

Her kişinin kendine göre bir sır değeri vardır sizin için çok önemli olan,sakladığınız bir konu,karşınızda ki kişi için sıradan bilgidir ve bunda saklanacak,ne var diye görüş belirtebilir.

Sır'ın miyadı olur mu?

Devletler bile yıllar sonra gündemini kaybetmiş,devlet sırlarını kamu oyuna açıklıyorlar.
Herkez duymuşsa zaten miyadını doldurmuş demektir ve sır olarak sakladığımız bir konuyu gün geliyor toplumda bile konuşuyor oluyoruz.

Bazıları şu atasözümüzü kendilerine yaşam felsefesi olarak kabul etmişlerdir.
"Bana ne olursa benden olur,dilim rahat durursa,başım rahat olur"
Kimilerine göre,iki kişinin bildiği konu sır olmaktan çıkmıştır..
Yine sıkca kullandığımız bir Atasözümüz vardır. "Derdini söylemiyen derman bulamaz"
İşte o derdimizi kime söyliyeceğimiz en önemlisi de bence bu.

Fıkra bu ya!!!

C.I.A.Kendisine ajan alacakmış,dünyanın her tarafından müracatlar olmuş,bunların içinde bizim Temel'de varmış.
O da imtihana girmiş,işe alınacak kişilerin kulağına bir şifre söylemişler ve kim bu şifreyi en son söylerse onu ajan olarak işe alacağız demişler.

Hemen işkenceler başlamış,daha ilk günden alayı bülbül gibi ötmüş.
AmaTemel'de tık yok.

Temel bey senden başka kimse kalmadı şu şifreyi söylede seni işe alalım demişler.
Haftalarca işkenceler devam etmiş,Temel'de yine tık yok.

C.I.A.başkanı bu duruma el atmış ve görevlilere demiş ki:
Tam ardığımız adam,şunun kaldığı odaya gizli kamera ve ses cıhazları yerleştirin odasında da takip edelim,bakalım orada ne yapıyor?

Hemen düzeneği kurmuşlar,Temel işkenceden çıkmış,tabi yine şifreyi söyletememişler,atmışlar odasına.
Temel odasında bir sağa bakmış, bir sola kimsenin olmadığından emin olduktan sonra başlamış kafasını duvarlara vurmaya,gizli gözler şaşırmış kalmışlar ve kendilerince yorum yapmaya başlamışlar.

Adamı işkenceye alıştırmışız, baksanıza kendi,kendine işkence yapıyor...
Temel kafasını duvarlara vurduktan sonra başlamış bağırmaya
-Uşağım dayanamıyorum artık,ne olusun şifreyi hatırlada, şu işkenceden kurtuuul..

CENGİZ DAMAR.
( Sır Saklamak başlıklı yazı cengiz--dama tarafından 12.12.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu