KALEM RUHA DOKUNDU

 

     Huzura büründü ellerim ve kalemle şekil buldu düşlerim. Tezatlarla dolu fikirlerim vaveyla ile yükselişte, ikbalim yazma sanatıyla direnişte. Şairin kelime oyunlarıyla sözcüklerinin lepiska saçlara uzanması, yazarın yüreğini kalemle idrakı… Kalem yüreğe dokundu ve ruhum şenlendi.

    

    Bu sürur, o muhabbet kâğıtla misafirdi ve kaptanı idi tüm defterlerin. Eski çağlardan bugüne yazarak muhabbet buldu insanoğlu. Yezdan ne güzel eylemiş ki fikirler yazı ile evlenmiş. Kâğıdın kalemle nikâhı, nikâh şahidinin sözcükler oluşuyla özeldi. Sözcükler öyle derinden kafa yormadı hikâyenin sonu nasıl olur diye ve ilham birden gelip yazarak şekillendi. Yolun sonu bilinemezdi, kalem hayallerin esiri idi.

     Şems-i Tebrizi’nin bir sözü aklıma geldi: ‘Yolun ucunun nereye varacağını düşünmek beyhude bir çabadan ibarettir. Sen sadece atacağın ilk adımı düşünmekle yükümlüsün. Gerisi zaten kendiliğinden gelir.’ Dua etmek de bu güzel söz gibi anlamlı değil midir? İnsan önce hayali için elinden geleni yapıp gerisini Allah’a bırakır ya hani. Sonuç müspet ya da menfi de olsa bilinemez ya hani. Kul sıkışmayınca Hızır yetişmeyeceği gibi, dua saati değilse umutlar da bir bekleyişte. İşi kadere bırakmadan önce, tedbiri dua ile alıp kalemle sözcüklere uzanmalı. Kalem ruha dokundu ümitsizlik perdesi kalkınca. Ellerim kalemle oyuna daldı ve sözcüklerle veda etti okurlarına.

 

( Kalem Ruha Dokundu başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 12.11.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu