ON BİR AYIN SULTANI

 

     Yılın on iki ayının içinde özel bir aydı o. On bir ayın sultanı, ayın değerlisi idi Ramazan. Arapça’da Ramadan diye bilinirken, Türkçe’de oldu Ramazan. Recep, Şaban, Ramazan… Ne mübarektir bu üç özel ay. Üç aylar gelir de müjdeler sultanımız olan oruç ayını. Müslüman toplum, oğullarına bu üç güzel ayın adını verdi: Recep, Şaban, Ramazan. Recep ve Şaban müjdeci arkadaşları idi Ramazan’ın. Ramazan ayı da Ramazan Bayramının posta kuşuydu.

    

    Şevval ayı geldi ardından ve Şevval de Kurban Bayramını müjdeledi. Aşure ayıyla da oruca tutundu müminler. Oruç bereketti, sıhhatti, şükrün sembolüydü güzel bedende. Yaz mevsimine denk gelen o saatlerce açlığa sabredilen uzun oruçlar da açları anlamaya yetmez miydi? Allah-ü Teâlâ öyle güzel kolaylıklar vermiş ki yaz günlerinin sıcağını ılık esen rüzgârla kapatıp oruçluya kolaylık sağlamış.

     Mübarek ayımız idi Ramazan. Arının peteğine bal dolduruşu, karıncanın yuvasına buğday taşıyışı, doğanın yeşille mutlu oluşu gibi o da oruçlu müminlerle mutluydu. Sabır; yükünü doldurana kadar çilekeş gelir nefse lâkin sonuca başarıyla erince ne de güzel ballanır dualarımızda. On bir ayın sultanıdır Ramazan. Kimine gelinlik kız gibi nazlı nazlı yaklaşıp Kur’anı sevdirir tüm paklığı ile. Kiminin de kalbine kucak dolusu merhamet verir bir yetimin başını okşasın diye. Gönüllere taht kuran, kalpleri gül bahçesine çeviren ay yüzlü bir ayımız idi Ramazan. Özel, güzel, mükemmeldi kalplerde. Bir mecliste en sevilen alim, sınıfının en çalışkan talebesi, çocukların en sevimlisi nasıl olursa o da tüm EN’lerin en iyisi, en temizi, tüm ayların içindeki en iyi ay idi.

 

     Fitresinden zekatına, hurmasından zemzemine, iftarından sahuruna, imsak vaktinden kuşluk vaktine varıncaya dek her sıfatıyla dopdoluydu. ‘Ah eski Ramazanlar!’ diyen nine-dedelerimiz hatırdadır. Ne mutlu onlarla aynı sofrada kalabalık ortamda bağdaş kurup diz dize, göz göze iftara erenlere! Ne güzeldir top sesiyle orucu açmak, ne tatlıdır zeytin ya da yarım hurmayla oruç bozmak ve ne mübarektir iftar saatinde birbirimize edilen hayırlı dualar.

     Kulun birbirine dua edişi, kendimiz için dilediğimiz güzel arzuyu sevdiğimiz için de dilemek insanlık şaheseri gibidir kalplerde. Oruçlunun açken nefesi açlığı andırsa da cennette mis kokusuyla müjdelenir.

    Ramazan bayramını bize muştular bu güzel ay. Dargınların barışması, yetimlerin sadakayla mutlu oluşu tatlı anılar yükler ve nefsi kovar usulca. ‘Selamün aleyküm!’ diye bizi selamlayıp bayram gelince de merhaba diye el sallar aslında. ‘Ve aleyküm selam güzel ay, merhaba ayların sultanı, hoş geldin yâ Ramazan, selâm nur yüzlü ay, selâm sana ey kutlu ay!’

( On Bir Ayın Sultanı başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 12.11.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu