D olayı, A olayı ile ortaya çıkan özel mülkiyetçi köleci sürecin ihya ve ihsasından sonradır. Ve D olayı köleci mülkiyetin sürekliliği ve kalıcı olması için ortaya çıkar. D olayı daha önce baskılanıp geriletilen totemi ve ilahi olayların, fren etkisi içindeki yeni bağıntı olmakla; A olayından ötürü farklı yansımadır.
D olayı etki oluşla totemi ve ilahi etkidir. Bunların boşluk devinmesi içindeki anlamı, güç edinmiştir. D olaylı süreç, totemi ve ilahi dönemden çok çok farklı bir sahiplik ve paylaşım sistemi olmakla da; ne totemi etkidir, ne de ilahi etkidir.
A olayı, totemi ve ilahi etkinin yeni mana anlayışlı versiyonudur. A olayı İlahi dönemi yaşayamadan genel zamanın bir birimlik dönemi bitmiş olacaktır. A olayı totem dönemi bilmemiş, görmemiştir. İlahi dönemi bağıntılarıyla değişmekle geçmişi duymuştur.
Yani A olayı olgunlaşıp, süreç içinde etkili olur. Ve A olayı İlahi dönem ağırlıklı süreçle girişmelerini kurmaya başladığı an, ilahi dönem içinde olmayan yeni süreç başlamış olur. Genel zaman bitmiştir. Totem dönem ve ilahi dönem güdük kalmaya başlar.
B olayı C olayı ile girişirken C olayı büyük oranda kural ve kurumlarıyla B içinde devam ediyordu. Sağlatma paylaşımı pek değişmiyordu. Oysa A olayı B ve c olayının omurgasını değişmektedir. A olayı B ve C olayının ana esası bakımından zıddıdır. Bu bakımdan A olayı girişmeli süreç yeni dönemli zamanı belirleyen süreçtir.
A olayı El ya da Mamon dönemi olmakla; özel mülk sahipliği olmakla özel mülkiyetçi dönemdir. Yani B olayının C olayının irade ve mal mülk sahiplik, ortaklığına karşıdır. C olayı totemi dönemdir. C olayı nicelikçe olgunlaşır belli bir doyum noktasına geldiğinde frenlenme süreçlerine uğrayabilmektedir.
Bizim örnekte olaylar yalın kılındığı için zaten birbirini sönümleyen olaylar olmakla A olayının B olayını yok etmesi gibi yok eden sosyo özneli toplumsal süreçler olabilmektedir. Burada öznel etki, nesnel etkileri paylaşırken, keyfine göre davrana bilmektedir. Öznel etki paylaşım sürecine muktedirdir.
Süreç değişimlerinde bıçak gibi kesilmeler olası olduğu gibi kimi süreç devam eder. Kimi süreç yavaşlar geriler vs. Örnekteki gibi her bir süreçler tümden yalın ve basit değildirler. Zaten sürece B olayı damga vurmağa başlamakla C olayı giderek etkisizleşen, körelen dumura uğrayan durumdur.
Bir körelen süreç yeni kullanımla yeni işlev biçime dönüşmezse bu körelme (dumur) durum ortaya çıkar. Hatta körelen süreç bir enfeksiyon deposuna dahi dönüşebilir. Bu olum, yüzde yüze çok yakın ve genellik arz eder bir olumdur. Hiçbir süreç yüzde yüz böyle olmadığı gibi hiçbir süreç te körelme, enfeksiyon deposu olma, yeni işlev ve yeni anlama dönüşme gibi bu durum süreçleri de dışlamaz.
Aslında süreç bir bütün olmakla dinamik akar. Bu süreç içinde kimi durumla kimi baskılanırken kimi ortaya çıkar. Burada baskılanan çevrede ortaya çıkan durumken; burada ortaya çıkan, diğer yerde hiç görülmeye bilir. İnsan öznesi süreci anlaşılır kılmakla ayıklar. İnsan öznesi süreci kendisine göre soyutlar. Ve yalın hale getirir. İnsan, anlaşılır kıldığı süreci kendi öznesi içinde yalıtır ve şablon kılar.
Değilse süreç çok yanlı bağıntılı bir bütün olmakla akar. Hem birbirinden bağımsız bir karakter gibi davranır. Hem de birbiriyle bağıntılı bir girişmenin çok yüzlülük yansıması ile bir aradadırlar. Ve olaylar birlikte davranırlar. Belirme ve belirsizlik ortaya koyarlar. A olayının yok ettiği bir olay başka bir olayla devam edebilir.
Bir olay burada değişip yok olurken; çevredeki genel bağıntılı özel durumlar içinde sürüp gidebilirdir. Hem ilk haliyle hem başka tür bağıntı ve girişmeleriyle sürüp gidebilir. Unutmayın yok oluyor gibi olan durumlar; bastırılan, geriletilen yansımalar olmakla; her durum baskılanan özelliğini uygun şartlarda yeniden yansıma bağıntısına dönüşebilecektir de.
Bir durum, bir olayla değil pek çok olayla az çok süreçlime olur. Ya da fren etkilerine uğramakla değişir dönüşüm verir. Böylece bir olay, kendisinin ve karşısındakinin farklı yansıma ve yüzlerini gösterir olacaktır.
Her bir durum, kendi olay çevresi içinde giriştiği olayların kimine yavaşlatan bir etki gösterir. Kimini de sönümlenir. Kimini yok eder. Kimi ile de hiç girişmez olmakla bir durum; diğer birçok yüzüyle var olma eylemi içindedir. B olayı kendi bağıntı süreçlerini ortaya koymakla kimi yönleri bakımından C olayı ile zıtlaşır. Söz gelimi B olayı, C olayı olan totemi duruma göre gruplar arası ilişkilerini başlattı.
Böylece B olayı, C olayı içinde olamayan gruplar arası teması başlattı. B olayı, C olayı içinde olmayan kimi girişme bağıntılarını yansıtmaya başlamakla çekim, odağı olur. Temas eden yapılarıyla B olayı kendi ilahi süreçlerini ve ilahi dönemini ortaya koyar. İlahi dönem de kendi niceli süreçlerini biriktirir.
A birimli durum, genel zaman içinde tam biçimde vücut bulmaya başlar başlamaz kendine özgü yansıma bağıntılarını henüz kuramadan ancak bir tane, bir durum gerçekleşmesi olsun. B birimli durumda bu bir birimlik eş zamanlı genel zaman içinde A duruma göre beş tane gerçekleşme yapmış olsun. Hatta bir D durumlu niceli oluşta; A ve B gibi iki durumdan sonra belirme yapar olsun.
Ve yine bu bir birimlik genel zaman içinde, bir birimlik sürenin başından sonuna kadar 10 farklı durumuyla bir C olayı ortaya çıksın. C olayı bu biri birimlik genel zaman içinde sürecin başlangıç etkisi ya da başlangıç koşulu olmakla; B olaylarıyla girişir. Girişme kendi nicel birikimlerini nitelik yansıması kılacaktır.
A olayı zaten bu nitelik yansıması oluşla ortaya çıkmış olacaktır. Artık gelecekteki süreç bu başlangıç koşullarına bağlı oluşla değişme dönüşme türü girişme, baskılanma yeni belirme türü olmakla ortaya çıkacaktır.