''Ahfeş'in keçisi gibi başını sallamak'' diye bir deyim duydunuz mu hiç? Duymadıysanız sizlere hem bu deyimin hikayesini hem de yazıma başlık yaptığım durumu anlatayım.
Efendim,hikayesi değişik değişik anlatılsa da neticede vakti zamanında Ahfeş adında bir kişi varmış. Bu kişi kimi rivayetlere göre ünlü bir dil bilimcisi olduğu halde hiç kimse onun derslerine gelmediği için- can sıkıntısından - bir keçi almış ve bildiklerini ona anlatmaya başlamış. Bir başka rivayete göre ise '' Ben hayvanları bile eğitebilirim '' iddiasıyla yola çıktığı için böyle bir şey yapıyormuş.
Evet, keçiye bir şeyler anlatıp daha sonra da ''Anladın mı ?'' diye soruyor ve o anda da keçinin boynundaki ipi çekiyormuş. Haliyle keçi kafasını sallıyor tabii ki.
Gel zaman git zaman artık keçide şartlı refleks oluşmuş. Ahfeş ipi çekmeden de ''Anladın mı ?'' Diye sorduğunda kafasını sallıyormuş. İşte o gün bu gündür anlamadığı konularda da anlamış gibi kafa sallayanlara, ya da kendisine anlatılanı hiç sorgulamadan kabul edenlere ''Ahfeşin keçisi gibi kafanı sallama '' denir.
Eğer öğretmenseniz mutlaka karşınıza çok çıkmıştır Ahfeşin keçilerinden. Hele hele de o meşhur soruyu soran öğretmenlerden biriyseniz: '' Çocuklar konuyu anladınız mı?''
Hararetli hararetli bir şeyler anlatır daha sonra da sorardık: '' Çocuklar konuyu anladınız mı?'' Herkes kafa sallardı. Oysa tecrübeli bir öğretmenseniz anlardınız pek çoğunun hiç bir şey anlamadığını.
Ben denedim '' Çocuklar konuyu kim anladı?'' Diye sordum, herkes parmak kaldırdı. ''Anlamayanlar parmak kaldırsın'' dedim yine tüm parmaklar havadaydı. '' Bir daha anlatayım mı?'' Diye sordum tüm parmaklar havada? '' Kimler konuyu bir kez daha anlatmamı istemiyor?'' Diye sorduğumda yine tüm parmaklar havada.
Bir gün sınıfta 1538 Tarihli Preveze deniz savaşını anlatıyorum. Öğrenci milleti sözde can kulağı ile dinliyor. Aslında ise Ahfeş'in keçisi gibi kafa sallıyorlar. Dersin bir yerinde kasıtlı olarak salladım '' Barbaros Hayrettin Paşa'nın bindiği destroyerden atılan bir mermi Andrea Doria'nın donanmasında bulunan bir mayın gemisinin bacasından içeri girerek mayınların patlamasına, dolayısıyla da Andrea Doria'nın donanmasının büyük ölçüde perişan olmasına yol açtı'' Çocuklar kafa sallıyor. Dayanamadım artık '' yahu çocuklar biriniz olsun demiyorsunuz 1538 de bacası olan gemi, mayın gemisinin işi ne?'' Çocuklar yine kafa sallıyor '' Evet yaa gerçekten de sormuyoruz. '' dercesine
İçlerinden biri parmak kaldırdı. Ben de söz verdim: '' Hocam ! Koskoca öğretmensiniz. Yalan söyleyecek haliniz yok ya. Biz size inanıyor ve güveniyoruz''
Evet, sorun işte tam olarak bu. Bazı insanlara sorgusuz sualsiz inanmak.
Vatandaş çıkıyor '' Hizmetçisi peygamberimizin sidiğini içti; Peygamberimiz de ona '' Bundan sonra sana cehennem haram oldu '' Diye bir şeyler anlatıyor lakin herkes göz yaşları içinde kafa sallıyor. Bir Allah'ın kulu da çıkıp '' Hocam ! Peki bu durumda ''elbisenizde bir damlacık bile sidik olsa namaz olmaz'' fetvanızı nereye koyacağız? '' Bir damla sidik bir kova suya düşerse o kovadaki su içilmez. O suyla abdest alınmaz'' fetvanızı nereye koyacağız? '' Demiyor. Böyle şarlatanların konuya ''Peygamber'' diye girip daha sonra ''Allah dostları '' diye devam ettikleri,peşinden de sözü kendi şeyhlerinin de peygamber gibi olduğuna getirdiklerinin farkına bile varmadan devamlı kafa sallıyorlar.
Peki yazının başlığı neden '' kafa sallayan kadınlar?''
Bu her şeye kafa sallama, kadınlarda daha çok da ondan. Evet, kadınlarımız darılmasın gücenmesin ama kadınlarda bu durum daha fazla.
Geçenlerde Mustafa Karataş Hoca Televizyonda '' her sakallıyı hoca sanmayın. Sizi kandırıyorlar. Aklınızı kullanın. Sorun, sorgulayın'' mealinde bir şeyler söyledi. Dinleyiciler ( Özellikle kadınlar ) kafa sallıyor. Hoca daha sonra başladı anlatmaya: ( Anlatımda biraz abartma olsa da üç aşağı beş yukarı böyle bir şeydi )
Peygamberimiz bir gün yanında Hz. Ayşe annemiz, Hz. Ebubekir ve Hz. Ömer'le cehennem çukurunun yanına geldi. Burada dedi ki ''Ey Ayşe. Ümmetimin %25 ini ben kurtarırım. Sen de bir % 25 ine el verip cehennemden çekip alır mısın?'' Kadınlar kafa sallıyor...
Hz. Ayşe validemiz '' Alırım ya Resulallah'' dedi. Peygamberimiz daha sonra Hz. Ebu Bekir'e Sordu '' Ya Ebubekir %25 de sen kurtarsan nasıl olur? Hz. Ebubekir ''Başüstüne ya Resulallah dedi. Kadınlar kafa sallamaya devam...
Peygamberimiz son olarak '' Ya Ömer, kala kala kaldı %25 lik bölüm. Eh ona da sen el at da cehennemde benim ümmetimden kimse kalmasın'' Dedi. Hz. Ömer '' Tamam ya Resulallah. %25 i de ben alıyorum'' dedi. Kadınlar hâla kafa sallamaca..
Mustafa hoca daha sonra '' bakın pek çoğunuz kafa salladınız. Oysa bu anlattığım tamamen uydurma'' dedi.
Kadınlar ne yaptı dersiniz? Kafa salladılar
Ahhh aahhh. Bu memlekette ne kadar çok Ahfeşin keçisi var değil mi?
(
Ahfeş'in Keçisi Ve Kafa Sallayan Kadınlar başlıklı yazı
Sami Biber tarafından
8.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.