II. ABDÜLHAMİT, ZAMANIMIZDA YAŞAMIŞ OLSAYDI EN BÜYÜK DÜŞMANLARI ABDÜLHAMİTÇİLER(!) OLURDU.
''Abdülhamitçiler'' kelimesinin sonuna bir ünlem koyalım ki Sultan II. Abdülhamit'i gerçek manada anlayanlarla yazıma konu ettiğim onu hiç anlamayanlar ayrılsın birbirinden
*****************************************
Yazımın başlığından da anlaşılacağı üzere oldukça ciddi bir iddia ortaya atıyorum. Böyle bir iddia ortaya attığıma göre de ispatlamam lazım değil mi? O halde başlayayım.
Her şeyden önce bugün '' Abdülhamit Gençliği '' diye gruplar kuranlar, profil resmi olarak Osmanlı Padişahı II. Abdülhamit'in resmini kullananlar, ''Payitaht Abdülhamit '' Dizisi sayesinde güya Abdülhamit'i bir iyice tanıyıp daha da sevenler...Kısacası II.Abdülhamit'i çok çok sevenler onu niçin bu kadar çok severler?
İşte bu sorunun dört cevabı vardır onlar nezdinde: 1- II. Abdülhamit çok dindar bir padişahtır. Öyle ki abdestsiz ayağını yere basmaz??? 2- Osmanlı Devletinin tüm borçlarının silinmesine karşılık kendisinden Kudüs'te yüz Yahudi ailesine toprak satılması teklifini reddetmiştir. 3- Kendisinin 33 yıllık saltanatı boyunca Osmanlı devleti bir karış toprak kaybetmemiştir??? 4- Çok akıllıdır. Hatta Alman İmparatoru Wilhelm onun için '' Dünyadaki akılların %95i Abdülhamit'e aittir '' demiştir.( Rivayet tabii ki )
Başka? Başka da bir halt bilmezler ki bildikleri bu dört hususta bile bir sürü yanlış vardır.
Peki II. Abdülhamit dindar bir hükümdar mıdır? Evet dindardır. Ama onun dindarlığı güya kendisini çok sevenlerin dindarlığından çok farklıdır. ( Az sonra yazacaklarım zaten hep bu minval üzere olacak ) Şazeli Tarikatına bağlıdır. Samimi bir Müslümandır ama abdestsiz adım atar mıydı atmaz mıydı işte onu net bilmek için birilerinin 7/24 kulağının onun kıçında olması gerekirdi değil mi? Yani böyle bir iddianın tarihi açıdan hiç bir değeri yoktur.
Kudüs'ü para karşılığında satmamıştır. Bu da doğru. ( Her ne kadar aksini iddia edenler olsa da )
Osmanlı Devleti onun zamanında önemli ölçüde toprak kaybetmiştir.
II. Abdülhamit 1876 da tahta geçmiştir; Rus Orduları da 1878 yılında Doğuda Erzurum- Aziziye Tabyalarına, Batıda Ayestafonos'a kadar gelmiş ve Ayestefanos'ta Osmanlı Tarihinin en kötü antlaşmalarından biri yapılmıştır. Bu durumda hangi akla hizmet ''Hiç bir toprak kaybı olmamıştır'' denilebilir? Yahu Ruslar Ayestafanos'ta bir zafer anıtı bile dikmişler...Haa Ayestafanos neresidir onu da bilmez Abdülhamit'i güya çok sevenler. Ayestefanos bugünkü İstanbul'un Yeşilköy semtidir. Yani Atatürk Hava Alanının bulunduğu yer. ( Mahmut Şevket Paşa, utanç kaynağı olduğunu düşündüğü bu anıtı, dini simgeleri sökülüp, papazlara teslim etti, onun bir suikastla öldürülmesi üzerine yerine gelen Sait Halim Paşa, I. Dünya Savaşına resmen girmemiz üzerine anıtı dinamitle yıktırdı. 14 Kasım 1914 )
Allah'tan bu antlaşmayı İngiltere ve Almanya kabul etmemiş de daha sonra yapılan Berlin Antlaşmasıyla Batıda Sırbistan, Romanya, Karadağ, Hatta Bulgaristan'ı, doğuda Kars, Ardahan, Batum'u vererek kurtarmışız paçayı. Berlin Antlaşması böyleyse varın Ayestafanos Antlaşmasını siz düşünün.
II. Abdülhamit akıllı mıdır peki?
Akıllı olmasına akıllıdır ama şimdi bu Abdülhamitçilere '' Denge Politikası nedir?'' diye sorsan saf saf suratına bakarlar insanın. Neyse, ben de anlatmayacağım. Merak eden bulur okur bir yerlerden.
Gelelim neden ''Günümüz Abdülhamitçileri II. Abdülhamit eğer yaşasaydı onun bizzat en büyük düşmanı olurlardı'' diye bir iddiada bulunduğuma.
1- Günümüzde II.Abdülhamit'i zerre kadar anlamadıkları halde ''Abdülhamit Sevdalıları (!) '' olanlar mesela Osmanlı tarihinde çarşafı ilk kez yasaklayan Padişah olduğu için...
2- Osmanlı Devletinde ilk kez bir bira fabrikası İstanbul'da Feriköy yakınlarında Bomonti Kardeşler tarafından onun izniyle açıldığı için... (O fabrika 1890 yılında açılmıştır. 1894 yılında iller temelinde sadece İstanbul, İzmir, Selanik ve Ankara’da birahane vardır.İstanbul’da 33, İzmir’de 5, Selanik’te 4, Ankara’da 3 tane birahane bulunmaktadır. Mezkur bira fabrikasının olduğu yer hâla '' Bomonti '' olarak anılır. )
3- Osmanlı topraklarında ilk kez resmi genelev II. Abdülhamit zamanında açıldığı için...
4- Kendileri daha üç yaşındaki kız çocuklarına bile türban takıp ana okullarına ( Ki onlar ''sıbyan mektebi'' der. ) gönderirken II. Abdülhamit zamanında açılan kız okullarında kız öğrencilerin genelde başı açık olduğu için... ( Fotoğraflara bakabilirsiniz )
5- Kendileri gerek gerçek alemde, gerek sanal alemde '' Yılbaşı ve Noel kutlamak haramdır. Müslüman yılbaşı ve Noel kutlamaz'' diye yırtınırken II. Abdülhamit 1886 yı 1887 ye bağlayan yılbaşı gecesini Beyoğlu'nda, ailesi ile birlikte Hrıstiyan modacı Flora Cardier ile birlikte kutladığı, Hrıstiyan tebaa rahat rahat Noel kutlasın diye hazineden tahsisat ayırdığı için...
6- Kendileri '' Müzik haramdır '' diye yırtınırken II. Abdülhamit çocukluğunda Paul Dussap’tan ve Miralay Lombardi Beyden temel müzik bilgisi dersleri yanında Guatelli Paşadan piyano ve keman dersleri aldığı, padişahlığı döneminde de Paul Dussap'ı Saray Müzisyeni olarak saraya aldığı için...
7- Kendileri resim sanatının da haram olduğunu, hele de insan resmi yapmanın çok haram olduğunu söylerken II. Abdülhamit, İtalyan Ressam Fausto Zonaro’ya hem kendisinin hem de çocuklarının resmini yaptırdığı için...
Onu '' Din düşmanı '' ilan eder, kafirlikle suçlar, böyle bir kafirin yönetimi altında yaşanılmayacağına fetva verir ve tahtından indirmek için ellerinden geleni yaparlar, hatta katli için fetva bile verirlerdi.
Devam edelim:
8- Kendilerinin okuduğu en son kitap '' Cin Ali'nin Kara Gözlü Kuzusu'' iken Yıldız Sarayında 3000 Kitaplık bir kütüphane kurdurmuş olan II. Abdülhamit'i sevmeleri mümkün müdür?
9- Kendileri '' hayırlı iş '' denince sadece cami ve mescit yaptırmayı düşünen insanların Sanayi-i Nefise Mektebini, ( Güzel sanatlar Akademisi ) Hukuk Mektebini, Ziraat ve Baytar mektebini, Darü’l Muallimini, (Erkek Öğretmen Okulu ) Darü’l Muallimatı ( Kız Öğretmen Okulu ) ,Hendese-i Mülkiye mektebini ( Mühendislik okulu ) Gülhane Tıp Mektebini ve daha nice okulu açtırmış olan II. Abdülhamit’i sevmeleri mümkün olabilir mi? ( yanlış anlaşılmasın. II.Abdülhamit döneminde yaptırılan cami sayısı okul sayısının kat kat üstündedir ama yine bu ülkede Osmanlı döneminde en fazla okul da onun zamanında açılmıştır. )
10- Ve herşeyden önemlisi II. Abdülhamit gibi affedici olabilirler mi? O kendisine '' Gölgesinden bile korkan ödlek '' Diyen Mehmet Akif'i de kendisine suikast düzenleyen Ermeni teröristi ''Ey Şanlı avcı '' diye öven Tevfik Fikret'i de bir tek gün olsun hapse attırmamıştır.
Velhasılıkelam aslında bahsini ettiğim insanların II. Abdülhamit'i sevmeleri için ortada hiç bir sebep yoktur. Çünkü II. Abdülhamit onların kafasında bir insan asla değildir.
O halde bu kadar sevgi niye?
Dedim ya okuduğu en son kitap ''Cin Ali'nin Karagözlü Kuzusu '' olup tarihi, dizilerden izleyen başka da bir şeye bakmayıp herhangi bir araştırmaya yönelme ihtiyacı duymayan insan bakarsınız bugün Abdülhamitçi olur yarın Leninci, bir başka zaman Mustafa Kemalci... Onlar için maksat bir '' Cİ '' olabilmektir.
RESİMLER:
1- II. ABDÜLHAMİT
2- AYESTEFANOS ANITI
3- AYESTEFANOS ANITININ YIKILIŞI
4- BOMONTİ BİRA FABRİKASI
5- BOMONTİ BİRA FABRİKASININ REKLAMI
6- BİRA FABRİKASI AÇILDIKTAN SONRA BİR BİRAHANE
7-II. ABDÜLHAMİT'İN PAŞALIK PAYESİ VERDİĞİ İTALYAN RESSAM FAUSTO ZORANO
8- II. ABDÜLHAMİT DÖNEMİ OKULLARINDAN HADİKAT'ÜL MAARİF MEKTEBİNİN TALEBELERİ
9- II. ABDÜLHAMİT DÖNEMİ OKULLARINDAN ÜSKÜDAR KIZ SANAYİ MEKTEBİ TALEBELERİ.