İNCE MERAKI

Nedir şu ince tutkunluğu? Yok ince söz, ince bel, ince insan... Anlamadım gitti doğrusu. Ayol çok mu ince, narin, nazenin bir milletiz? Kibarlık, nezaket, bir şeyi aldıktan sonraki teşekkür, çok ince olmamıza yeter de artar bile! Siz siz olun bir şeyi aldıktan sonra teşekkür etmeyi ihmal etmeyin. Yoksa gittikçe şişersiniz benden söylemesi.

Hal böyle vuku bulunca, gelgelim perdenin arkasını seyretmeye. Aslında her şeyin kalınını seven bir toplumuz desem pek de yanılmış sayılmam; mesela tomar tomar parayı severiz, inceyi sevdiğimizi zannederiz de göbeğimizin üstündeki yağ tabakalarını görmeyiz nedense. Sadece bu kadar mı yok asla, arabamız en yağız cinsten olmalı, evimiz en genişinden, tarlamız en uzunundan, haaa... Unutmadan söyleyeyim, köy kahvesinde, ne bileyim işte ayaküstü sardığımız ciğara da en hasından kalın olmalı.

Küba devriminin Sosyalist nostaljisinden midir? 12 Eylül’ün, 27 Mayıs’ın kederinden midir bilinmez ama, son dönemlerde müthiş bir şekilde Küba purosu içme merakı aldı başını gidiyor. Hem de beş on oturuşta; yani yakışta.

Aramızda erkek olan varsa(bayanlar alınmasın ama) kız istemeye gidende ince bir yüzük getirsin veyahut da ne bileyim nişanda, nikahta ince bilezik götürsün, şimdiden olacak felaketleri, ortaya çıkacak kargaşayı düşünmek bile istemiyorum. Az önceye kadar da en ince hesaplara uyan damat, birden lanet duvarı ilan edilir kız tarafının nazarında. Allah böyle bir durumu düşmanımın başına da vermesin.

Sadece bu kadar mı? O çok kibar beyefendiler yok mu? Evin hanımı böreği bir ince yapsın; aile trajedilerinin en hazini yaşanır alimallah.
Onun için siz siz olun hiçbir zaman büyük laf etmeyin! Ooooo... Melahat Hanımlar büyük ev aldılar, yok bilmem, Hayri Efendi, çok geniş bir araba aldı; yedi kişilik cinsinden, Hasanların kaç köy iriliğinde toprakları var! Bırakalım Allah aşkınıza bu sohbetleri. Gideceğimiz yerin ebadına bakalım da öyle hayal kuralım. Bu diyara dair iştahımızın kaçacağını hemen fark edeceğiz.








( İnce Merakı başlıklı yazı atilla-can tarafından 11.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu